Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Idag när jag drog till tyget genom ringarna på min ringo så hörde jag ett typiskt "knak". Det gick hål! :shock: :(
Den är inte särskilt flitigt använd och därmed inte alls sliten i tyget. Dessutom höll jag upp Pyrets stjärt som jag brukar (det löper smidigare då).
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska laga det snyggt. Har ni några tips? Det måste bli en smidig lagning eftersom hålet är just där man alltid drar åt genom ringarna.
Oj, vad tråkigt att den gick sönder. Men om det hänt mig hade jag vänt mig till till företaget jag köpt den av och bett dem titta på sjalen, kanske är det ett reklamationsärende?
Jo, reklamera kan jag göra i och för sig, fast det är 1½ år sedan jag köpte den. Tyget är bomullsrips och det har inga ojämnheter alls, fast uppenbarligen inte hållbart nog.
Så konstigt att den gått sönder... hum. Tyvärr har jag inga lagningstips att dela med mig av, jag är en sådan där som kutar tillbaka med saker som jag inte anser håller måttet för normalt slitage :wink:

Säkert fins det andra duktiga här inne som har bra lagningsideér
Ring eller maila Looma och be att få reklamera, är den inte sliten är det en reklamation tycker jag. Det är ju badwill att saker som inte är speciellt använda går sönder.

Jag reklamerade min manduca och fick en ny, den var iofs bara 10-11 månader då (tur). Gäller inte garantier i två år?
Användarens profilbild
Av melon
telistant skrev:Du har rätt att reklamera en vara upp till tre år efter köpet.

Det står på konsumetverkets hemsida http://www.konsumentratt.konsumentverke ... icleId=133
Fast efter första året måste man väl bevisa rätt bra att man använt varan korrekt? :orkar inte läsa sidan:

Men är det ett bra företag som tänker på sin goodwill är det nog inga problem. Var har den spruckit, nära en söm eller mitt i tyget?
Angående att reklamera så reklamerade jag en gång att par sommar skor två år efter inköp. Skorna var inte ens trasiga men konstruktionen var så konstigt gjord att ett spänne gnagde sig in på ovansidan av foten, omöjliga att använda! Gick som sagt var tillbaka med dem och förklarade att skorna inte gick att använda och jag fick faktiskt tillbaka pengarna utan större problem, så är det ett seriöst företag är min erfarenhet att det sällan är några problem :tumup: :tumup:

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?