Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av kaskelotta
Undrar vad jag gör för fel när jag bär? Jag får så ont i nedre delen av ryggen och undrar hur jag ska kunna fortsätta bära i sjal...

Hur fixar ni alla mer sjalvana detta? Jag är ny på detta, har burit min 5 månader gamla dotter sedan i julas i en trikåsjal, Kari-me, och hade tänkt bära länge till. Men nu misströstar jag lite...
Vanligaste felet man gör tror jag är att knyta för löst. Tyget ska sitta åt kring din kropp. Eller bär du kanske för högt upp eller för långt ner?

Med en femmånaders kanske det till och med är dags att gå över till vävd sjal och bärja bära på ryggen :wink: fast det finns ju de som bär i trikå ända upp till året iofs.
Senast redigerad av mari_tres den tor mar 12, 2009 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
Hon väger 6,5 kg nu och jag vet i och för sig inte riktigt om jag bär för högt eller för lågt. Jag har hennes huvud strax under mitt, tror jag ungefär. Hur högt/lågt ska de sitta för bäst bär-komfort?
OK, dags för vävd. Men hur bär ni på ryggen i stan? Känns lite för osäkert inne i Sthlm med min lilla bebis. MÅste man inte vara två för att fixa ryggbärande i början, är solo nämligen..Någon som har tips på en bra vävd? Verkar finnas så otroligt många sorter.
Av eamane
En bra vävd, det finns många :wink: Didymos är en favorit, eller Storchenwiege. Alla har sina favoriter och det bästa är nog att prova. En sjalträff kanske vore en idé? Eller så finns det väl ett par butiker som har öppet för visning i St-holm. Babydesign bland annat.
För att knyta på ryggen så behöver man inte vara 2, bara man lärt sej och det kan du ju göra både på sjalträff och i butik. Finns även en hög bra filmer på youtube att lära sej ifrån :)
Användarens profilbild
Av melon
Du måste ju inte bära på ryggen bara för att du byter till vävd! Det är dessutom lite extra bökigt på vintern att bära på ryggen ute med liten bebis. Öva inomhus i vår så blir det perfekt i sommar sen! Ute kan du bära på magen.
Av Jinxan
Jag bär fortfarande Z på magen, han är lite över nio månader. Det fungerar finfint.

Och i Sthlm har du många sjalare som säkert kan hjälpa dig med att öva ryggknyt så det sitter till sommaren :tumup:

Vilken vävd sjal du vill ha är en smaksak, gå på sjalträff och provknyt lite olika sorter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?