Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Ja, hur jobbigt är det? Hur lång är startsträckan för att få wellen sådär mysigt ingosad? Jag funderar på att köpa en helt ny nämligen men vet inte om jag fixar att gosa in den efter att jag läst här på sb att många tycker att sjalen är så stel i början.

Köpte en ny nino för bara några veckor sedan och den är redan genomgosig, något av det mjukaste jag haft. :shock: Så jag vet inte om tålamodet räcker för en wellen - hur jobbigt är det, ni som köpt ny?

Och ja, jag har försökt köpa begagnad men alltid är det något som inte stämmer (färgen, skicket, längden). :? Eller så hinner någon annan före...
Användarens profilbild
Av thanisa
sidenwellen går snabbt. De andra tar lite längre tid. Men ändå inte fasligt lång tid. Det beror ju på hur mycket man använder den. Jag köpte en ny i höstas men den har ännu inte blivit så som jag vill ha den. Varför? Sonen vill enbart åka i sidenwellen och han är så stor nu att det inte bärs så ofta.
Av Löv
thanisa skrev:sidenwellen går snabbt. De andra tar lite längre tid. Men ändå inte fasligt lång tid. Det beror ju på hur mycket man använder den. Jag köpte en ny i höstas men den har ännu inte blivit så som jag vill ha den. Varför? Sonen vill enbart åka i sidenwellen och han är så stor nu att det inte bärs så ofta.
Tack - hoppades på svar från dig för jag har förstått att du har och har haft flera wellen... Får se om jag vågar mig på en ny! Annars blir det kanske en ellips som är mer lik nino i kvalitén. Så får jag fortsätta drömma om wellen. :mrgreen:
Användarens profilbild
Av thanisa
lena_l skrev:
thanisa skrev:sidenwellen går snabbt. De andra tar lite längre tid. Men ändå inte fasligt lång tid. Det beror ju på hur mycket man använder den. Jag köpte en ny i höstas men den har ännu inte blivit så som jag vill ha den. Varför? Sonen vill enbart åka i sidenwellen och han är så stor nu att det inte bärs så ofta.
Tack - hoppades på svar från dig för jag har förstått att du har och har haft flera wellen... Får se om jag vågar mig på en ny! Annars blir det kanske en ellips som är mer lik nino i kvalitén. Så får jag fortsätta drömma om wellen. :mrgreen:
Eller så får vi se om vi inte kan träffas så att du kan få känna på några olika wellen. Då kan du ju prova och se om det är något för dig.
Min bomullswellen gick snabbt att gosa in, men jag var förskräckt när jag packade upp den ur kartongen då var den jättestel och kändes inte alls trevlig. 1 tvätt och strykning senare var den mycket bättre och sedan blev den bara mjukare och mjukare :tumup:
Av Löv
thanisa skrev:
lena_l skrev:
Eller så får vi se om vi inte kan träffas så att du kan få känna på några olika wellen. Då kan du ju prova och se om det är något för dig.
Det hade varit jättebra!! Har ju varit på G att köpa en wellen av dig innan men färgen kändes inte rätt. Så snällt om jag hade fått känna lite på sjalarna. :heart: Jag tar mig lätt till Lund vid tillfälle som passar dig!!
Användarens profilbild
Av sanna73
zero.sara skrev:Min bomullswellen gick snabbt att gosa in, men jag var förskräckt när jag packade upp den ur kartongen då var den jättestel och kändes inte alls trevlig. 1 tvätt och strykning senare var den mycket bättre och sedan blev den bara mjukare och mjukare :tumup:
:iagree:
Av anna m
zero.sara skrev:Min bomullswellen gick snabbt att gosa in, men jag var förskräckt när jag packade upp den ur kartongen då var den jättestel och kändes inte alls trevlig. 1 tvätt och strykning senare var den mycket bättre och sedan blev den bara mjukare och mjukare :tumup:
:iagree: Jag köpte en helt ny wellen och tyckte den var plastig. Men efter tvätt och strykning var den ok. Men just att stryka den var nödvändigt.
Användarens profilbild
Av Lumlum
:iagree:

Min första tanke var varför det skulle vara svårt att gosa in en wellen!? :hmm:
Av Löv
Lumlum skrev:
Min första tanke var varför det skulle vara svårt att gosa in en wellen!? :hmm:
Har läst inlägg här ibland om att wellen är svår att få riktigt mjuk och att en del ger upp och säljer... Men nu har jag fått nytt hopp. Jag menar, tvätta och stryka får man ju göra med alla sjalar... :app:
Användarens profilbild
Av Cayenne
det är så olika!
Just nino har varit så väldigt lättgosade. Jag tycker inte att ellips är lika lättgosad som nino, fast de ska vara likvärdiga. Wellen har jag just nu en i siden, och den är ju mjuk :love: Andra wellen har jag olika erfarenhet av. Jag har haft en silver och den var inte alls så mjuk som andra i färg som jag har kännt på.
Av Löv
Cayenne skrev:det är så olika!
Just nino har varit så väldigt lättgosade. Jag tycker inte att ellips är lika lättgosad som nino, fast de ska vara likvärdiga. Wellen har jag just nu en i siden, och den är ju mjuk :love: Andra wellen har jag olika erfarenhet av. Jag har haft en silver och den var inte alls så mjuk som andra i färg som jag har kännt på.
Tackar för svar! Ja nino är verkligen outstanding mjuk efter väldigt kort tid. Tunn, smidig och underbar! Jag kanske får köpa en till nino istället? :app: Den är dock ganska ömtålig, jag har fått sitta och pilla in trådar redan (men å andra sidan används nino jämt just nu, hemma, när vi handlar, hämtar på dagis/skola... Ja, jämt! Jag behöver fler sjalar!

Det verkar lite knepigt att olika wellen har så olika känsla. :hmm: Ska man våga liksom? Kanske blir det en svart ellips som kompromiss. :hmm:
Användarens profilbild
Av sanna73
lena_l skrev:
Cayenne skrev:det är så olika!
Tackar för svar! Ja nino är verkligen outstanding mjuk efter väldigt kort tid. Tunn, smidig och underbar! Jag kanske får köpa en till nino istället? :app: Den är dock ganska ömtålig, jag har fått sitta och pilla in trådar redan (men å andra sidan används nino jämt just nu, hemma, när vi handlar, hämtar på dagis/skola... Ja, jämt! Jag behöver fler sjalar!

Det verkar lite knepigt att olika wellen har så olika känsla. :hmm: Ska man våga liksom? Kanske blir det en svart ellips som kompromiss. :hmm:
Äh, kom igen, fega inte ur nu. Våga testa en wellen 8)
Dessutom om jag (som knappt använde min) lyckades få min mjuk, så kommer ju du fixa det på ett kick :tumup:
Tvätta, stryk, fläta - nemas problemas :mrgreen:
Av Löv
sanna73 skrev: Äh, kom igen, fega inte ur nu. Våga testa en wellen 8)
Dessutom om jag (som knappt använde min) lyckades få min mjuk, så kommer ju du fixa det på ett kick :tumup:
Tvätta, stryk, fläta - nemas problemas :mrgreen:
:mrgreen:

Det låter ju bra! Vi får väl se om jag vågar... Men du sålde alltså din? :hmm: Är de överreklamerade?

En dag, någon gång, ska jag kanske ha en wellen. :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?