[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 7156910
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
batikfärga sjal - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elsa
Jag har batikfärgat (dock ingen sjal) och det funkar finfint att göra det i maskinen. Så länge sjalen tål maskintvätt då naturligtvis. Vilken färg du ska använda beror på material. Nitors textilfärg t.ex. till naturmaterial. :tumup: Hoppas vi får se resultat sen! :D
Av eamane
Jag batikade i tvättmaskinen, min plommonsjal om du minns den? Jag knöt ju ihop den så att inte färgen kom åt på alla ställen och slängde in i maskinen. Skulle tro att det funkar även om du batikar med vax :hmm: Jag använder oftast Herdins färger men ibland Nitors.
Av Jinxan
Jag batikfärgade en sjal i maskin men jag klantade mig och knöt inte snörena hårt nog, så det blev typ inget batikmönster :(
Användarens profilbild
Av mari_tres
Dorotea skrev:
mari_tres skrev:Batikfärgad i stooor kastrull på spisen (har för mig att jag knölade ner den torr) http://mariet.bilddagboken.se/p/show.ht ... ctlink=1#0
Intressant... är det en normaltjock lång vävd, eller - den ser lite tunn ut, typ gauze? Jag har en gryta som är på 10 liter. Undras om den räcker.
Den är normaltjock skulle jag nog säga.
Användarens profilbild
Av AnnaBanana
jag skulle köra i maskin. så mycket tyg verkar bökigt i en gryta och sen blir det kanske lite mycket med både batikmönster och ojämn färgning tänker jag (nu har jag inte kollat på länken tidigare i tråden så detta är inte någon diss mot den sjalen :D )

vad smart att testa med ett lakan först så att du vet lite hur du ska knyta för att få det så som du gillar det. jag ser fram emot bilder.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?