Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hur mycket tantvarning är det att brodera korstygn?

Nä, vadå? det är väl urcoolt med korstygn!
45
71%
Stickning och virkning är trendigt, du är way off!
8
13%
Lika töntigt tantigt som Allers och Hemmets Veckotidning.
8
13%
Du är mer tant än min gamla mormorsmor, har du hårknut och rulator också?
2
3%
Av Sia
Har gått utan jobb i snart två månader, håller på att förgås av tristessen, så nu har jag börjat pyssla med ett korstygnsbroderi, gjorde ett eget mönster från en bild av min syster och det är faktiskt rätt roligt, en riktig utmaning!
Min kompis hävdar att jag är en obotlig gammal tant som håller på med sånt tönt,
men det som egentligen spelar roll är,
vad tycker ni på GDS-forumet?

Bild
Det är inte klart än, men en bra bit på väg, ni ska få en bild när/om den blir klar.
Användarens profilbild
Av ZaZi
Jag föddes som tant! :lol: Jag tycker det är coolt med broderier och knyppling och annat handarbete som kräver lite hjärngympa. 8) (bara tanter använder ordet hjärngympa. :Hahaa: )
Användarens profilbild
Av Kotten
Alltså, jag köpte själv en brodyrbåge idag, men jag skulle nog ändå säga att det är skillnad på brodyr och brodyr. Att brodera en liten blomma längst upp på lakanet, som jag tänker göra, är precis på gränsen. Det är skitkul att sy korsstygn, men det är lite pensionär från Ronneby. Fast, om det är kul kan man väl få göra det? 8)
Användarens profilbild
Av Elsa
Urcoolt säger jag! Men sen om jag är ärtt person att fråga är väl en annan femma! :wink:
Användarens profilbild
Av ericah
Brodera på du. Nu var det längesedan jag broderade men jag var rätt flitig när jag pluggade (var under 25 då). Mitt handarbete går i perioder med rätt långa uppehåll emellan. Just nu stickar jag. Innan jag fick barn gick jag på kvällskurser i glasfusing och glasmålning.
Av Pärla
Visst är det kanske lite tantvarning, men det är coolt att skita i att det är det. Jag skulle vilja ta upp det själv, jag längtar efter att använda händerna till nåt skapande. Snart hamnar jag på drejkurs, eller sommarkurs i måleri, hehe. Älskade att brodera dukar när jag var liten. Kör hårt! :tumup:
Av Jinxan
ZaZi skrev:Jag föddes som tant! :lol: Jag tycker det är coolt med broderier och knyppling och annat handarbete som kräver lite hjärngympa. 8) (bara tanter använder ordet hjärngympa. :Hahaa: )
:iagree:
Jag älskar korsstygn, det går så snabbt
Av Sia
Nebban skrev:Jag skulle brodera dagarna i ända om jag visste vad jag skulle ha grejerna till sen.
Juldukar är väl det som blir använt av det jag broderat.
Så kör hårt! :tumup:
Det här ska bli en tavla, ett porträtt av min syster och hennes katt som hon ska få i födelsedagspresent.
Jag skulle inte heller broderat om det inte var någon mening med det, vi har lassvis med gamla oandvända textilier från släkten redan, mattor, vepor och dukar i massa konstiga motiv, mönster och färger. :roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Du är antagligen bara före din tid och lite missförstådd :wink: För tillfället är det inne med stickning, om ett år eller två är det broderi som är grejen! :tumup:
Av Sia
mari_tres skrev:Du är antagligen bara före din tid och lite missförstådd :wink: För tillfället är det inne med stickning, om ett år eller två är det broderi som är grejen! :tumup:
......och då har jag börjat sticka, fanockså! :duh:
Användarens profilbild
Av solängel
"Lika töntigt tantigt som Allers och Hemmets Veckotidning" svarade jag.

Dvs inte alls tantigt, eftersom jag är flitig läsare av åtminstone den förstnämnda tidningen. :lol: 8) De har ofta jättefina mönster på stickningar. Jag har nog varit tant länge, så mycket som jag broderat, virkat och stickat. Men nu börjar det ju bli inne att sticka, man trängs inte med bara gamla tanter i garnaffärerna längre, så vi är helt enkelt före med allt som är coolt! :mrgreen:
Användarens profilbild
Av 4ungar
:vågen: jätte inne eller hur :wink: det är kul jue
Av corona
I så fall är jag tant, uppvuxen med en tantmamma och en tantpappa...

Jag röstade på coolt 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?