Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Jag har köpt tyg och ska göra några trikåsjalar att ge bort till nära och kära med nuvarande och kommande bebisar. Tyget är efter tvätt och krympning knappt 150 cm brett. Ska jag göra tre smala sjalar (ca 48-49 cm) eller två bredare (ca 55 cm + få en massa tygspill, som förvisso kan bli till annat)? Det känns mest ekonomiskt med tre sjalar, men om de blir för smala lyckas jag väl knappast värva någon till sjalriket :lol: Vad tror ni?

(Ska jag sy tretrådigt på overlocken?)
Av lilla trasdockan
jag skulle nog sy 3st. min mimmis e 50bred å personligen tyckte jag den var lättare att knyta i början när sjal va nytt för mej. och sen skulle jag sattsa på 3-4trådigt på overlocken.

Vart köpte du tyg och vad kosta det? vill också sy trikåsjalar att ge bort.
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag skulle göra en smal och en bred, så har man en som passar bäst när bebisen är pytte och en som "håller" lite längre!
Användarens profilbild
Av noranora
Scilla skrev:Jag skulle göra en smal och en bred, så har man en som passar bäst när bebisen är pytte och en som "håller" lite längre!
Idén är jättebra, fast sjalarna ska till två (minst, då) olika personer så ... :)

---

Hittade tyget i min lokala tygaffär. Inte speciellt billigt, men jag gillade det så därför köpte jag det. Blir hur som helst billigare än att köpa två (eller tre) nya trikåsjalar som present :)
Användarens profilbild
Av Scilla
noranora skrev:
Scilla skrev:Jag skulle göra en smal och en bred, så har man en som passar bäst när bebisen är pytte och en som "håller" lite längre!
Idén är jättebra, fast sjalarna ska till två (minst, då) olika personer så ... :)
Ahaa. Ja förlåt, jag läste lite slarvigt :oops:
Användarens profilbild
Av Panakeia
tyvärr alltså...skulle nog sattsa på lite bredare faktiskt... beror på hur stabilt tyget är? om det är hyfsligt stadigt kan de ju vara smalare, men om det är mkt stretchigt behövs bredden för att stabilisera upp det....
Användarens profilbild
Av noranora
Panakeia skrev:tyvärr alltså...skulle nog sattsa på lite bredare faktiskt... beror på hur stabilt tyget är? om det är hyfsligt stadigt kan de ju vara smalare, men om det är mkt stretchigt behövs bredden för att stabilisera upp det....
Ja, så fick det bli (klippte igår).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?