Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ok, nu verkar det som om min Hoppe ska bli ringsjalar. Eller ringsjal och kortsjal. Men jag är lite rädd faktiskt.. Hur får man modet att klippa i en sjal? Är inte det nästan lite helgerån? :lol: Jag behöver stöd och pepp, och gärna tips från de som gjort det eller vet hur man gör. Hur delar jag, kan man dela på mitten eller blir de för långa då? Vilken vikning, och hur sydde ni? HJÄLP mig, snälla...

Ringarna kommer på måndag eller tisdag tror jag. Så snart, snart.... :whut:
Senast redigerad av Hannah83 den lör feb 07, 2009 11:40, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Spännande :lol: tänk på att du (om du inte klipper lite till) kommer att få en kortsjal som är sned i ena änden och rak i andra...

Hur lång är hoppen, och är det nån ficka på den? Är det ficka så skulle jag välja att ha den på ringsjalsdelen.
Användarens profilbild
Av Hannah83
mari_tres skrev:Spännande :lol: tänk på att du (om du inte klipper lite till) kommer att få en kortsjal som är sned i ena änden och rak i andra...

Hur lång är hoppen, och är det nån ficka på den? Är det ficka så skulle jag välja att ha den på ringsjalsdelen.
Hoppen är 4,6. Med ficka. Och just nu är jag en ganska storväxt tjej, dock inte så länge till om jag får bestämma. :roll: Tycker min Ringo är liiite kort, men min rebozo är lite lång. Vill ändå ha den så att jag kan svepa in vid amning och som solskydd och så... Så minst 2 meter tror jag iaf? Eller vad tror du?

Annars så gör jag två ringsjalar och säljer en på SB! :vågen: Kanske går lättare än att sälja den som långsjal? :hmm:

Eller så behåller jag båda för man kan ju aldrig få för många eller hur mari_tres? :wink:
Användarens profilbild
Av Hannah83
JinxLinda skrev:jag tassar lite här i tråden, för i framtiden ska jag våga klippa i någon också
Men du har ju en underbart fining som du visade i min andra tråd! :loving: Vad ska du klippa i? :D
Av Jinxan
Hannah83 skrev:
JinxLinda skrev:jag tassar lite här i tråden, för i framtiden ska jag våga klippa i någon också
Men du har ju en underbart fining som du visade i min andra tråd! :loving: Vad ska du klippa i? :D
Ska köpa någon som ska bli ringsjal, har inte bestämt fullt ut ännu vilken som ska flytta hit ;)
Användarens profilbild
Av Hannah83
JinxLinda skrev:
Hannah83 skrev:
Ska köpa någon som ska bli ringsjal, har inte bestämt fullt ut ännu vilken som ska flytta hit ;)

Inte en halv Tunis kanske? :hmm: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hannah83 skrev:
mari_tres skrev:Spännande :lol: tänk på att du (om du inte klipper lite till) kommer att få en kortsjal som är sned i ena änden och rak i andra...

Hoppen är 4,6. Med ficka. Och just nu är jag en ganska storväxt tjej, dock inte så länge till om jag får bestämma. :roll: Tycker min Ringo är liiite kort, men min rebozo är lite lång. Vill ändå ha den så att jag kan svepa in vid amning och som solskydd och så... Så minst 2 meter tror jag iaf? Eller vad tror du?

Annars så gör jag två ringsjalar och säljer en på SB! :vågen: Kanske går lättare än att sälja den som långsjal? :hmm:

Eller så behåller jag båda för man kan ju aldrig få för många eller hur mari_tres? :wink:
För mig är 2 meter ringsjal rätt lagom, och då tillkommer ju minst 2 dec så att man kan sy den. Det innebär att kortsjalen blir ungefär 2,4 vilket känns lite kort tycker jag... men det beror ju på vilka knytningar man ska göra, som vanligt.

För många ringsjalar kan man inte ha, du kan ju färga ena så får du två olika :wink:
Användarens profilbild
Av Hannah83
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:

För mig är 2 meter ringsjal rätt lagom, och då tillkommer ju minst 2 dec så att man kan sy den. Det innebär att kortsjalen blir ungefär 2,4 vilket känns lite kort tycker jag... men det beror ju på vilka knytningar man ska göra, som vanligt.

För många ringsjalar kan man inte ha, du kan ju färga ena så får du två olika :wink:
Ja jag tror att färdig sjal 2 m blir bra faktiskt. Det blir två ringsjalar. men om man skulle färga, blir inte tråden fortfarande beige då? :hmm:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Hannah83 skrev:
Ja jag tror att färdig sjal 2 m blir bra faktiskt. Det blir två ringsjalar. men om man skulle färga, blir inte tråden fortfarande beige då? :hmm:
Om det är en syntettråd så blir den ju ofärgad. Vill man vara riiiiiktigt pillig kan man ju sprätta och sy ny tråd, men frågan är ju om det är värt det :lol: men är det inte bomullstråd i hoppen då? :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
mari_tres skrev:
Hannah83 skrev:
Om det är en syntettråd så blir den ju ofärgad. Vill man vara riiiiiktigt pillig kan man ju sprätta och sy ny tråd, men frågan är ju om det är värt det :lol: men är det inte bomullstråd i hoppen då? :hmm:
Jag vet inte, såg en rosa hoppe på säljes och den hade beige söm. :hmm:
Användarens profilbild
Av Hannah83
AnKa skrev:Vill bara inflika att min avklippta Hoppekortsjal är en klar bärfavorit här. Har den hellre än ringsjalarna.

Jag använder mina ringsjalar mest egentligen, har iof aldrig använt kortsjal, men känns lite dumt att chansa? Kanske bättre att göra två ringsjalar som jag vet kommer bli använda. :vågen:
Användarens profilbild
Av Hannah83
Om jag har tur, så kommer ringarna imorgon. Så jag behöver tips hur jag ska klippa, vad jag bör tänka på och framförallt vilken vikning! :whut:
Av Jinxan
Hannah83 skrev:Om jag har tur, så kommer ringarna imorgon. Så jag behöver tips hur jag ska klippa, vad jag bör tänka på och framförallt vilken vikning! :whut:
Vilken vikning tycker du är bekvämast på dina ringsjalar?
Jag föredrar ovikt, även fast det inte ser lika snyggt ut som typ BBslingen var innan jag började sprätta. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?