Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sarah
Jag kommer ha en sino till min ännu ofödda bebis (mars) och så har vi en ringo hemma.
Men nu sitter jag och funderar (läs drgglar) över att kanske köpa ännu en sjal... kanske en tunnare sommar sjal (vill ha en Ysabell)....

För helt Ääääärligt räcker det verkligen med bara EN långsjal.....
Tänk om bebisen spyr och har sig... och tänk om det blir jääääätte varmt.

Ni som har/haft nyfödda i sjal... har ni klarat er med en?

Jag har ju som sagt Ringon...men ändå...
Användarens profilbild
Av Nova
Jag hade en Moby Wrap i somras och en ringsjal.

Ja, det räckte med en!
Trikåsjalen torkade snabbt och under tiden tjänstgjorde ringsjalen så det var inga problem.

Men sen är det ju praktiskt att ha ytterligare en iaf.
Då är det ju ingen panik att tvätta samma dag om man inte vill.
Sedan kanske man har en bebis som kräks ofta,
och det måste ju motivera köp av ett antal sjalar?
Bara för säkerhetsskull. :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Nja till Tova hade jag bara en sjal (stork) och som tur så har jag egen maskin så när den blev smutisig så gick det snabbt att tvätta.

Till Torkel hade jag trikå och stork och senare hoppis och det var skönt att alltid veta att man hade en ren sjal.

Så ja, man kan klara sig med en sjal, men det är skönare med två.
Användarens profilbild
Av mica
På den tiden hade jag inte drabbats av sjal :twisted: så jag klarade mig med bara en.
Idag undrar jag hur det gick till. :D

Min BabyBundler torkar över natten om man hänger upp den på en torkställning luftigt.
Användarens profilbild
Av sarah
Men sen är det ju praktiskt att ha ytterligare en iaf.
Då är det ju ingen panik att tvätta samma dag om man inte vill.
Sedan kanske man har en bebis som kräks ofta,
och det måste ju motivera köp av ett antal sjalar?
Bara för säkerhetsskull.
Ja precis vad jag tänkte :-)

Fast det känns ju lite onödigt egentligen.... hmmm dåliga samvetet gör sig påmind....

ska man ha samma längd då ?
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag har en kräkbebis, så jag hade nog gärna velat ha en sjal till, även om Ringon räcker rätt långt när Sinon är nedkräkt.
Användarens profilbild
Av Helen
Egentligen räcker det med en, men visst det kan vara praktiskt med ytterliggare en.
Att kombinera trikå med sommarsjal tycker jag verkar vettigt.
När bebben börjar komma ur trikån så tjänstgör sommarsjalen.
För det är skönare med en tunnare sjal på sommaren. Så länge barnet är under 10 kg så tycker inte jag det är några större problem med de tunnare sommarsjalarna, men det är ju olika...

Vår dotter är född i mars och vår sommarsjal har tjänstgjort 2 somrar samt inne på vintern. Det är faktiskt min mest använda sjal.
Användarens profilbild
Av sarah
Vilka bra svar jag får :wink:
Tycker nog inte min man dock!
Användarens profilbild
Av mammahappy
Du kan ju tänka som så.
Att förr eller senare kommer du ju behöva en vävd långsjal oxå så det kan du ju lika gärna köpa en från början! :wink:
Användarens profilbild
Av Tiz
mammahappy skrev:Du kan ju tänka som så.
Att förr eller senare kommer du ju behöva en vävd långsjal oxå så det kan du ju lika gärna köpa en från början! :wink:
Precis!! :lol:
Användarens profilbild
Av jazoo
Helen skrev:Egentligen räcker det med en, men visst det kan vara praktiskt med ytterliggare en.
Att kombinera trikå med sommarsjal tycker jag verkar vettigt.
När bebben börjar komma ur trikån så tjänstgör sommarsjalen.
För det är skönare med en tunnare sjal på sommaren. Så länge barnet är under 10 kg så tycker inte jag det är några större problem med de tunnare sommarsjalarna, men det är ju olika...

Vår dotter är född i mars och vår sommarsjal har tjänstgjort 2 somrar samt inne på vintern. Det är faktiskt min mest använda sjal.
Vilka sjalar räknas som sommarsjalar?
Användarens profilbild
Av Nova
jazoo skrev:Vilka sjalar räknas som sommarsjalar?
Tex Ella Roo och Amazonas Antiqua.
Användarens profilbild
Av sarah
Jag bor i hus så vi har ju tvättmaskin hemma....

Så Ella roon är inge bra till småttingar? Har nog iofs mest tänkt använda den i sommar och då är ju liten en 3 månader.
Är nog lite sugen på en vävd så jag kan testa på Mathilda redan, orkar inte vänta till mars :-)

Sen har jag ju tänkt köpa en vävd till höst/vinter 06 men då vill jag ju ha en stadigare typ stork/diddy/bebina/easy. Men jag tror en tunn sommar sjal kommer användas en del också om inte annat till nästa sommar (nu är jag ganska långt fram i tiden :-) )
Fast då kanske å andra sidan man vill ha en kortare.
Användarens profilbild
Av jag71
Min skrutt skulle ju varit ett marsbarn (blev februaribarn i stället) första sjalen jag köpte till honom (och mig) var en amazonas antiqua, då var han runt tre/fyra månader (minnet är bra men kort :oops: ) och han stormtrivdes i den.
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag testade Ella roo till Torkel när han var 2 månader och jag kände att det skulle jag ha kunnat använda till honom redan då. Kanske inte som enda sjal, men jag såg inget hinder till att använda den på en pyttebebis.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?