Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av miom
Min minsta fyllde ett i slutet av augusti och han vill inte bli buren i sjal eller sele längre :( han bara bits, skriker och blir tokarg. Om jag tar fram något bärdon så blir han jättearg, springer därifrån, försöker slita bort det från mig. Han är väldigt tydlig. Han vill INTE se våra bärgrejer. Fast samtidigt så vill han bli buren. Han tycker oftast inte om att sitta i vagn heller. I går tvingade jag ner honom i en ryggselen när jag var tvugnen att hämta storebror på skolan. Jättehemsk kände jag mig :oops: och han var så arg men lugnade ner sig efter en stund.

Kommer det vända eller är bärperioden redan över :cry:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Jag tror det är en fas! Thea var sån en ganska lång period (ett par månader?), men sedan gick det över.
Hon gillar fortfarande att bli buren :heart:
Användarens profilbild
Av miom
kajsa kavat skrev:Jag tror det är en fas! Thea var sån en ganska lång period (ett par månader?), men sedan gick det över.
Hoppas :roll: det är väldigt frustrerande för jag vill ju.
Användarens profilbild
Av Sterna
Jag har en till sjalvägrare här hemma, det börjades protestera när han var runt 6 månader så det blev vagn.
Hos pappa kan ahn somna i ergon vid ryggbärning om pappa tex klipper gräset och är i konstant rörelse men annars blir det protester - Kan själv verkar vara Lillkillens motto här hemma.

Jag hoppas att det går över framåt våren för jag vill inte ut i skog och mark med vagn när jag har en ergo
Användarens profilbild
Av miom
Sterna skrev:Jag har en till sjalvägrare här hemma, det börjades protestera när han var runt 6 månader så det blev vagn.
Hos pappa kan ahn somna i ergon vid ryggbärning om pappa tex klipper gräset och är i konstant rörelse men annars blir det protester - Kan själv verkar vara Lillkillens motto här hemma.

Jag hoppas att det går över framåt våren för jag vill inte ut i skog och mark med vagn när jag har en ergo
då e vi två då :roll:

Hur går det med handen?
Användarens profilbild
Av Sterna
En vecka kvar till gipset försvinner och sen börjar det hårda jobbet att få tillbaka rörlighet och styrka.
Just nu gör det ont när jag spänner tummen utåt men den senan går precis över brottet så jag hoppas att det bara är gipset som skaver.
Har iaf tröttnat rejält på det här nu

Tack för att du fråga :heart:
Användarens profilbild
Av miom
Sterna skrev:En vecka kvar till gipset försvinner och sen börjar det hårda jobbet att få tillbaka rörlighet och styrka.
Just nu gör det ont när jag spänner tummen utåt men den senan går precis över brottet så jag hoppas att det bara är gipset som skaver.
Har iaf tröttnat rejält på det här nu

Tack för att du fråga :heart:
Jag förstår vekligen att du tröttnar. Jag skulle bli galen :whut:
Användarens profilbild
Av emelianna
kajsa kavat skrev:Jag tror det är en fas! Thea var sån en ganska lång period (ett par månader?), men sedan gick det över.
:iagree: Samma här! Jag blev jätteledsen :cry: Men nu är allt bra igen :D (Eller nja, ibland vill han ju varken sjalas, sitta i vagn eller sitta på cykel, utan gå själv :wink: )
Användarens profilbild
Av miom
emelianna skrev:
:iagree: Samma här! Jag blev jätteledsen :cry: Men nu är allt bra igen :D (Eller nja, ibland vill han ju varken sjalas, sitta i vagn eller sitta på cykel, utan gå själv :wink: )
Jag hoppas att jag får bära när det blir vår och maninte behöver alla kläder igen. Jag har ju tänkt unna mig något fint och nytt att bära i :?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Min J har haft en period på flera månader då hon vägrat sjal om hon inte varit sjuk. Jag har knappt fått bära henne i sjal sen i aug, men nu har det vänt :vågen: . Fast hon åker fortfarande helst sele för det mesta om hon själv väljer, eller för den delen kan hon hålla stenhårt i att det ska åkas vagn 8) Gå själv är också något som hon gärna gör, men det kan vara lite jobbigt längre stunder nu när det är så mycket kläder :lol:

Så ge inte upp hoppet än :tumup:
Användarens profilbild
Av amani
jag tror det kan gå i perioder, min dotter hade en sån runt 7-8 månader när hon försökte krypa som mest och ville bara röra sig, satt hellre i vagnen och tittade på allt. Men nu har jag burit varje dag :tumup:
Användarens profilbild
Av April
Mina har varit ganska så tydliga med när det inte fungerat att bära dem inomhus längre. Men då har det fortfarande fungerat utomhus, på ryggen. Jag kommer ihåg att Ines vägrade att bli satt i selen, om jag inte "tog i henne" utomhus (vet inte varför, men då var hon liksom garanterad att vi inte skulle var inomhus) :Hahaa:

Kram
Användarens profilbild
Av emelie
Sån var Oliver.
Från det att han var någonstans mellan 1,5 och 2 år så började han tvärvägra bärredskap, så då fick han gå själv eller åka vagn.
Det höll i sig i ett drygt halvår för vid dryga 2 år typ så ville han plötsligt "bärra ryggen mig" igen.
Nu fyller han strax 3 och vi bär väldigt sällan i redskap.
Användarens profilbild
Av miom
emelie skrev:Sån var Oliver.
Från det att han var någonstans mellan 1,5 och 2 år så började han tvärvägra bärredskap, så då fick han gå själv eller åka vagn.
Det höll i sig i ett drygt halvår för vid dryga 2 år typ så ville han plötsligt "bärra ryggen mig" igen.
Nu fyller han strax 3 och vi bär väldigt sällan i redskap.
du ger mig hopp :D
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Japp, sådana faser har vi haft här också. Numera är han ingen bärfis som han var i början - han gillar att åka ringsjal, men vill annars hellre vara i famnen än på ryggen (och bära i sjal på mage går inte alls för då kan man ju somna och det vore ju fruktansvärt). Men sedan ettårsåldern har han i vissa perioder velat bli buren mer och i andra inte alls.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?