Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Måsen
Lite då och då blir jag påmind om att det här faktiskt är ett forum om att bära i sjal. :D
Det var ju så jag en gång i tiden hittade hit, för att jag var nyfiken på sjalar och hade köpt en trikåsjal som jag älskade.
Det är ju några år sedan nu och jag bär inte så mycket längre. Hur ska jag göra nu? Jag har ju ett par olika bärdon som liksom på ett bra sätt kompletterar varandra, men de används mycket sporadiskt. Ska jag bestämma mig för att behålla bara en sjal/sele? Jag är inte den sentimentala typen som sparar på saker bara därför (första sjalen osv) men jag är rädd att inte ha rätt sjal kvar om det blir tillfälle att bära igen. Om det blir fler barn i familjen så ser jag inget problem med att köpa nytt då, så ingenting behöver sparas därför.

Alltså, det är absolut inte slutburet ännu, men det blir bara någon gång då och då numera. Behöver jag verkligen fyra långsjalar, tre selar, två ringsjalar och en kortsjal bara för utifallatt??? :hmm:
Av Jenny
Näää du behöver nog inte det. Jag har ju rensat ut här hemma och har numera "bara" en sele, en kortsjal, en ringsjal och någon hemsydd MT (tror jag :lol:)
MEN att ha flera olika av samma typ känns inte aktuellt när jag inte bär men jag skulle däremot vilja ha en trikå att bära vänners bäsar i :)
Användarens profilbild
Av Måsen
Tisse skrev:Näää du behöver nog inte det. Jag har ju rensat ut här hemma och har numera "bara" en sele, en kortsjal, en ringsjal och någon hemsydd MT (tror jag :lol:)
MEN att ha flera olika av samma typ känns inte aktuellt när jag inte bär men jag skulle däremot vilja ha en trikå att bära vänners bäsar i :)
Jag har ju "din" ringsjal kvar och den kan jag omöjligt göra mig av med. Faktiskt bar jag i den lite ikväll, först Josefin en liten stund och sen Julia också, men det var tungt.
Skorpan081 skrev:Mitt förslag är: sälj tre långsjalar, två selar och en ringsjal. Sen gör du en till gallring efter ett tag. :tumup:
Frågan är ju bara hur man gallrar. Det finns liksom ett skäl för vart och ett av bärdonen varför just den selen/sjalen ska vara kvar. :roll:
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag har bestämt att sen när jag slutat bära , slutat bära helt altså, skall jag spara en sjal per barn. Livs första vävda sjal, den röda mysiga storken, Arvids fantastiska specialMarimekkotrikå och Saga som jag inte bar i sjal skall få välja en.

Så om du tänker noga efter så har du nog någon eller några sjalar som är viktigare än de andra. Spara dem, sälj resten :D
Av anna m
Jag har sparat de sjalar jag är kär i och sålt resten. Selar har jag inga. Men de jag sparat kommer jag aldrig att sälja.
Användarens profilbild
Av SoFaD
Jag kommer nog aldrig sälja de sjalar jag har just nu, förutom den som ligger på säljes då.
Babu Blåbär är helt uttöjd o den är Williams, Sinon e Emils första o han får dela den med bebisen sen när jag burit klart i den. Ska sy nåt av dem tänkte jag.
Resten kommer sparas de med, om det nu inte är så att jag är i föööör stort behov av pengar nån gång. Då KANSKE de åker på säljes. Men hoppas inte!
Kan vara kul för barnen att bära sina barn i sjalarna/selarna och tänka att de här har jag oxå åkt med i :-)
Av Löv
Jag är dessvärre helt osentimental och gillar inte ha saker liggande som inte används. Efter A planerade vi inga fler barn och jag gjorde mig av med alla bärdon utom en kort stork som jag tänkte barnen kunde leka med. Så det blev till att köpa nytt med G. Och det har bara varit roligt!! Jag tänker mig att jag nog säljer flertalet sjalar när vi inte bär så mycket längre, kanske sparas något enstaka. Sjalarna är för mig i första hand ett praktiskt hjälpmedel och även om jag tycker de är oerhört fina och påminner mig om barnets första tid så kan man inte spara allt (inte om man bor som vi med väldigt lite förvaringsutrymme och tre barn...).

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?