Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Elflin
Jag har en liten dotter (2kg ung.) som jag planerar att bära i sjal, men vad 17 ska hon ha på sig? Vi har letat i hela Lund efter något varmare än body/byxa, som hon inte drunknar i, men det finns ju inte... Min jacka är inte stor nog att nå om oss båda, tyvärr. Kan man ha ett bärskydd till en så liten i trikåsjal? Jag vågar ju inte ta ut henne alls när det är så kallt ute.
Användarens profilbild
Av Lonicera
Jag brukar ha en rätt stor, tjock luvtröja utanpå bärsjalen. Mellan bärsjalen och luvtröjan har jag riktigt kalla dagar en liten yllefilt. Sen har jag jacka utanpå för min egen del, men den kan jag inte knäppa runt allt.
Användarens profilbild
Av lillvilda
jag sydde ett eget bärskydd. jag tog en gammal tjockare tröja som jag hade, typp en hellyhansen tröja och så sydde jag av den vid armarna (alltså sydde över axeln och ned över armen och klippte sen av armarna) rakt av. Sen sydde jag ihop den nere i midjan. kvar fick jag en öppning vid dragkedjan. tröjan hade en huva så det var praktiskt. sen satte jag snören öppe vid halsen på vardera sida som jag kan knyta i axelbanden. Så drar jag upp drakedjan lite och drar in barnet fötter i nedre delan av tröjan och sen drar jag den över ryggen på barnet å knyter uppe i axelbanden. Är det riktigt kallt har jag en filt innan för. Glipan som blir mellan min kropp på sidan och barnet täcker jag med filten jag har innanför och min jacka som jag har öppen utanpå. Hmm känner att jag borde ha ett kort för att illustrera för det här lät kanske inte så begripligt.
Användarens profilbild
Av jazoo
Kanske något sånt här?

http://www.neobulle.com/porte-bebe_21_n ... tage_.html

Något liknande borde ju inte vara så svårt att få till själv, tänker jag!

Annars så tycker jag att det är väldigt skönt att ha en jacka som man kan dra runt både sig själv och barnet. Se om du inte kan hitta en billig jacka i större storlek på loppis eller så. Då räcker det om du har tex en extra luvtröja på barnet över mössan så riskerar du inte att barnet blir kallt i nacken, och sen vanliga kläder.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Alven
Jag köpte en billig jacka på mellandagsrean för 200 kr när jag väntade David, den hade jag sedan både som höggravid (2 ggr) och som bärjacka med liten bebis (upp till ett år) på magen.
Användarens profilbild
Av jazoo
Den här overallen fanns i strl prematur - och på rea också. Det kanske kunde vara något?

http://www.babydesign.se/shop/

Edit: verkar inte gå at länka direkt till overallen jag menar, mn det är den som ligger på första sidan.

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?