Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asereht
Jag vill testa färga garn, jag har lite ofärgade ullgarner och ullmixgarner här hemma som jag funderar på att färga. Har sett och läst lite om kool aid.

Jag vill ha lite tips och råd om detta och om andra varianter om ni har tips om det. Jag skulle helst vilja flerfärga garner då jag är såld på sånt. Hur gör man? Jag ahr aldrig färgat garn någonsin så jag behöver lite vägledning från er som har för att undvika de vanligaste nybörjarmisstagen. :)
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Kaffemoster skrev:här, http://medeashem.blogspot.com/search/label/Kool-Aid är en blogg som skriver lite om det. Jag har för mig att Fröken fräken (http://frokenf.blogspot.com/) har skrivit lite utförligt om hur hon färgade med Kool-Aid för rätt länge sedan, men hon har inte såna där praktiska kategorier, så där hittade jag inget.
Själv har jag aldrig provat.
Av dianaj
jag har använt påskäggfärg med mycket god resultat, mössor som jag har färgat för ca 10 år sedan är fortfärande lysade färgglada trots sol och tvätt.

lös upp färgen som det står med ättika, blött ned ullen, kör i micron eller bara låt stå över natten. Jag har även färgat med olika färgor för att ge melerat garn. Synd att det inte är påsk just nu men.............

plus att färgen inte är giftig :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
Jag har färgat med karamellfärg!

för mig blev det inte så fint resultat, om man funderar över vad man vill ha för färg och så INNAN man börjar blanda ihop allt så kanske det underlättar... :oops:

Men det var så roligt!!! och så fick man leka hejdlöst... mmm...

Jag tog och blötte garnet, ett tvåtrådigt ullgarn, så att det var genomblött. Blandade ihop karamellfärg ättika och vatten i en stor glas skål. la i garnet. stoppade in i micron och värmde tills vattnet var klart! Otroligt smidigt!!!
Användarens profilbild
Av SoFaD
melon skrev:Jag gillar växtfärgning mycket, det blir underbara naturliga färger av det... :loving:
Ja växtfärgning e skoj. Jag o mamma gjorde hemma hos henne för några år sen nu. Jättekul! Mamma har gjort flera gånger förut. Hon har garnet till sina bildvävar hon väver sen. Fiiiiiiiiiiiint :-D
Användarens profilbild
Av SoFaD
Här är bild på mig när jag rör i grytan och sen en bild på alla härvorna när de hänger på tork.
Bilagor
(82.44 KiB) Nerladdad 97 gånger
(72.87 KiB) Nerladdad 97 gånger
Användarens profilbild
Av SoFaD
jadu, hm... det var iaf lökskal kommer jag ihåg, och kanske björklöv och nåt mer. ska fråga mamma! garnerna vi färgade var olika från början, vi hade alla i samma bad. det var mörkgrå, ljusgrå och natur tror jag. återkommer om vad mer vi hade att färga med!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?