Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Helma
"Varför ska jag bära mitt barn och slita på min kropp när det finns vagn?" Den frågan fick jag i dag när jag sjöng bärsjalens lov.

Sedan var den diskussionen över...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Varför ska jag hålla på att meckla med vagn, in och ur bilen, på moddiga gator, etc då det finns bärsjal? dessutom är det väldigt svårt att gå skogspromenader med vagn :Hahaa:
Jag blir trasigare i ryggen av att lyfta in vagnen i bilen en gång i veckan än att bära dagligen.
Användarens profilbild
Av Helma
mari_tres skrev:Varför ska jag hålla på att meckla med vagn, in och ur bilen, på moddiga gator, etc då det finns bärsjal? dessutom är det väldigt svårt att gå skogspromenader med vagn :Hahaa:
Jag blir trasigare i ryggen av att lyfta in vagnen i bilen en gång i veckan än att bära dagligen.
När jag s det såg de ut så här: :shock:
Användarens profilbild
Av naimiez
mari_tres skrev:Varför ska jag hålla på att meckla med vagn, in och ur bilen, på moddiga gator, etc då det finns bärsjal? dessutom är det väldigt svårt att gå skogspromenader med vagn :Hahaa:
:iagree: samt att jag kan snussa bebis längre....Åh, vad många som missar att kramas så mycket som vi gör :loving:
Användarens profilbild
Av thanisa
Och jag tycker det är jobbigare för ryggen att man hela tiden har fram händerna och puffar en vagnar framför sig, mycket tyngre än att ha barnet i sjalen faktiskt.
Användarens profilbild
Av Cayenne
var och en är salig på sin övertygelse. Själv tycker jag bara att det är jobbigt med vagn. Tyra fyller 1 år nästa vecka och jag kan räkna hur många gånger jag har haft vagn i bilen på ena handens fingrar. Det är BÖKIGT att dra på vagn. Jag stör mig på vagnar som blockerar vägen när jag är i affärer och handlar. Särskilt när det sitter stora barn i dem

Fogarna frestas mer av att lyfta vagn i och ur bil och över trottoarkanter än att bära i sjal, tycker jag.
Användarens profilbild
Av Din mamma
Idag var en såndär dag då det var fantastiskt att bära Sigge på magen. Han tittade upp på mig, jag tittade ner på honom, vi skrattade båda två och jag pussade hans lilla näsa :loving:

Ibland är det skönt med vagn också. Och ryggbärande. Det beror på vad man ska göra och hur länge tycker jag.

Det är konstigt med folk som inte ens vill tro att det kan finnas praktiska alternativ till vagn alls :roll:
Senast redigerad av Din mamma den ons nov 26, 2008 20:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
"Varför ska jag jämt och ständigt slita och släpa på en vagn så snart vi ska iväg någonstans när jag kan bära istället?" 8)

Näe, vagn bra många gånger, det håller jag med om - men alltid? Näe, inte direkt... :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av UWO
Jag tror inte många vet hur avlastande sjal faktiskt är. Har lånat ut min manduca nu till två mammor och båda är mycket överraskade över hur bra den avlastar.
Så undras om inte det finns fler som jämför med den där ryggknäckande babybjörnen, det gjorde iaf dessa två mammor när de först skulle prova manducan.
Användarens profilbild
Av Helma
Nä de förstår ju inte sitt eget bästa när de säger sådant där :D Men jag har i alla fall lyckats övertyga en gravid medarbetare om att sjal är det ultimata bärverktyget. Och hon ska ha bebis om 2 veckor och förhoppningsvis får jag snoza lillbebis då jag ska visa henne hur man knyter. :heart:
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tycker inte bara att det handlar om vad som är mest praktiskt (även om jag tycker att det är mer praktiskt med sjal/sele än vagn) utan också om att det är bättre för barnet att få vara nära. det är egentligen viktigare tycker jag.
Av Umma
Jag håller med om att det är närheten som är det bästa :heart: , sedan finns det ju andra fördelar också. Men att det skulle slita på kroppen ger jag inte mycket för, tvärtom är det ju toppenbra träning för muskulaturen i rygg och mage för dom flesta i alla fall. Gratis Coreträning :mrgreen: ! Undantaget självklart om man har problem med ryggen.
Användarens profilbild
Av Catti36
Jag går gärna på långa vagnpromenader i skogen (fast på elljusspåret, förstås) men om jag ska åka nånstans med bil orkar jag inte ta med vagnen för det är så tungt att lyfta ur och i den. Och skitigt blir det i bilen såhär års. Då svingar jag bara upp killen på ryggen i Becon. Ursmidigt.

Har en kollega som ska ha barn snart och jag har lurigt nog sagt att hon självklart får låna min trikåsjal!
Användarens profilbild
Av Helma
diddeldi skrev:jag tycker inte bara att det handlar om vad som är mest praktiskt (även om jag tycker att det är mer praktiskt med sjal/sele än vagn) utan också om att det är bättre för barnet att få vara nära. det är egentligen viktigare tycker jag.
Jag håller verkligen med dig. Men jag tog inte upp det denna gång då jag en annan gång pratade om samsovning och de såg ännu mer frågande ut, typ: :shock: :hmm:
Användarens profilbild
Av UWO
Helma skrev:
diddeldi skrev:jag tycker inte bara att det handlar om vad som är mest praktiskt (även om jag tycker att det är mer praktiskt med sjal/sele än vagn) utan också om att det är bättre för barnet att få vara nära. det är egentligen viktigare tycker jag.
Jag håller verkligen med dig. Men jag tog inte upp det denna gång då jag en annan gång pratade om samsovning och de såg ännu mer frågande ut, typ: :shock: :hmm:
Jag kan hålla med. Samtidigt, som någon skrev, så blir var och en salig på sin tro. Och så länge barn inte far illa så får man nog låta föräldrar hållas. För hur det än är så är ju alla barn olika också och reagerar förmodligen olika på varianter i föräldraskapet.
Går jag till mig själv bara så bärs mina barn övermer än gärna men är inte lika störtförtjusta i samsovning medan andra barn säkert verkligen mår bäst av att samsova (vilket ju låter mest naturligt i mina öron iofs.. men man väljer ju inte vilka sorts barn man får :heart: ).

Och när man går på linjen att det är bäst för barnet, och därmed säger att alternativet är sämre, tror jag man förlorar mer än man vinner när det gäller att "sprida sjalbudskapet" (hittade ingen bättre formulering, gissar att alla lärare på forumet avskyr mig nu för alla paranteser.. :oops: ) .
Men sen får jag lite känslan att det finns en föräldragrupp som väljer alternativ efter att själva få fördelar. Tänker ffa på en del debatter i samhället där barn är inblandade men ingen tycks tycka att barnperspektivet är viktigast utan det viktigaste är att föräldrarna (mamman?) får bli självförverkligad (kanske lite hårt taget nu, men ibland känns det så).

Ah, lång utläggning och ett kliv över gränsen för OT. Ber om ursäkt för det!! :oops:
Tycker ändå det var en intressant debatt framlagd. :) Värt att dryftas om inte annat!
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?