Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av anna m
:roll: Hejsan! Jag väntar tvillingar efter nyår och har köpt en 5,2 m Storken att bära dem i. Har provat olika varianter av knytningar men magen är i vägen :D Är det någon som har tvillingar som kan tipsa mig om en bra knytning? Har sett många bilder men inga knytinstruktioner. Jag vill inte ha två sjalar eftersom jag tror att jag skulle få panik av så mycket tyg. Är helt novis på sjalar. Min fyraåring bar jag "manuellt" och gör fortfarande. Ångrar så att jag inte tänkte på sjal när han var spädis...
Användarens profilbild
Av Aurian
Man kan bära tvillingar i x-omslut-2 (basknytningen för trikåsjalar, fungerar utmärktäven med vävd) har jag för mig att jag sett (undrar om det inte var www.babyboden.nu som hade bild på en pappa som bar tvillingar...)
Användarens profilbild
Av Mia
didymos.de har flera bilder på att bära två men inga instruktioner...
Kanske ngn annan har bra förslag vart man kan hitta det?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
i hoppediz-häftet finns en bild och lite halvt instruktioner..
Av luxia
Jag har en kompis som bär sina tvillingar i två ringsjalar, ett barn på var höft. Ett par ringsjalar är ju aldrig fel att ha (har jag hört :) ).
Användarens profilbild
Av April
Tror inte heller att det hade varit fel att ha en trikåsjal i början och "spara" den vävda tills senare...

Ringsjal är nog lättare när de blir lite äldre (om man inte är van ;-)). Men däremot bärpåse, kan ju vara smidit att t.ex. amma i :-)

Kram
Användarens profilbild
Av Aurian
Här är bilden jag menade, med pappan som bär sina tvillingar i x-omslut-2 i en trikåsjal.

Bild
Användarens profilbild
Av jag71
Sök på tvillingar så kommer nog lite upp! Sen så lär dig att bära två så kan du lära mig sen!!!
Användarens profilbild
Av jag71
Ja det också! Vill du så har jag samlat bilder på när två blir burna, jag kan maila bilder till dig, skicka ett pm.
Läste att April föreslog trikå till att börja med och det tror även jag är en bra ide, och det är inte bara för att jag redan köpt en! :lol: Även om den ju inte kan användas särskillt länge tror ju jag att det måste vara lättare att lära sig knyta i en trikåsjal än med en vävd. Jag tror det i alla fall och då kan jag ju redan knyta - jag har ju burit skrutt sen han var en 10-12 veckor och då valde jag en vävdsjal för att jag tänkte att han redan var så stor så att det skulle säkert funka bättre än trikå. Det har funkat bra hela tiden men nu med dem två små som kommer så känns det på något sätt lite som att börja om på nytt... har ju aldrig burit två samtidigt tidigare. :lol:
Användarens profilbild
Av Helena
Klistrar in några av bilderna från www.storchenwiege.com

Bild

Den här såg ju lite knepig ut.

Bild

Det här såg ju faktiskt rätt bra ut. De ser ju inte ut att väga någonting.
Lite läskigt säkert att bära pyttebebis på ryggen ifall man inte är van.
Annars kan man ju faktiskt ha barnvagn och växla mellan att bära den ena och låta den andra åka och hoppas att inte båda vill bli burna samtidigt. Men det vill de kanske. :lol:

Men jag förstår inte riktigt hur man gör. Ska man först knyta upp den ena bebisen på ryggen i ryggsäck och sedan göra ett kryss fram där man stoppar i nästa bebis?

Bild

Eller så kan man ha två olika sjalar, kanske lättare. Men då blir det kanske lite korvigt över axlarna. Visst är det dockor de använt på bilderna, säkert lättare sagt än gjort att göra det själv med riktiga bebisar.

Bild

Och här var det tre barn!
Senast redigerad av Helena den sön dec 11, 2005 13:04, redigerad totalt 8 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
Klistrar in några av bilderna från www.storchenwiege.com

Bild

Den här såg ju lite knepig ut.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Babyboden har en tvillingmamma som kontaktperson.
Du hittar henne på återförsäljarsidan under kontaktpersoner - Tierp :)
Användarens profilbild
Av sus
Helena skrev: Visst är det dockor de använt på bilderna, säkert lättare sagt än gjort att göra det själv med riktiga bebisar.

Bild

Och här var det tre barn!
Man hoppas ju att det är dockor, för den där mend blå mössa ser ju inte ut att ha det allt för bekvämt ;-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?