Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har poletten trillat ner även här.

Har länge, länge velat kunna bära i sjal men aldrig ordentligt fått till knytningarna förrän nu. Och nu är det ju sådär himlans bra som jag tänkte det skulle vara! :vågen:

Men nu ser jag ju massor av barn som behöver bli burna. Så nu är manducan utlånad (igen) och har en mamma på kö + att jag var supernära att "flyga på" en mamma i affären idag och berätta om att man kan bära.
Hon gick med ett litet, litet barn i en kundvagn och försökte stötta barnet i sittande läge medans hon drog vagnen. Tänk om hon hade haft en bärsele eller sjal att sätta barnet i! Så enkelt det hade blivit för henne!

Så nu förstår jag varför ni "missionerar". :) För det ÄR ju faktiskt himlans smidigt! Jag är helt fascinerad över hur bra det fungerar och hur naturligt det verkar för barnen. Tom mina vilda barn sitter still i en sjal och bara tittar fastän man går i en affär full med roliga saker. Plus att de verkar hämta så mycket "gos" när man bär i sjal jämfört om man bär på armen.
:D

..enda nackdelen ska väl vara att jag nu egentligen behöver en till sele, eftersom manducan tycks bli utlånad för provande hela tiden. Stackars mig! :mrgreen: :wink:
Men, en fråga.. hur gör ni? Kliver ni rakt fram till folk eller söker ni ögonkontakt när ni ser att någon sneglar på ert bärdon eller väntar ni tills föräldern kommer fram och frågar?
Jag fick tillfälle idag när en kollega frågade något helt annat om barn. Och hon visade faktiskt intresse för bärdon utan att jag behövde känna att jag pådyvlade något (hon visste inte om att det fanns något annat än babybjörn... :shock: ).

Hur lyder er historia? Hur gick det till när ni gav en förälder nyckeln till bärande?
Har lånat ut till mina vänner och låtit dem prova och talat mig varm om hur bra det är men än så länge har ingen nappat :( Vill ju inte tjata för mycket.

Men det var rätt roligt, förra året var vi på en baby fest då ett kompispar till oss hade väldigt många kompisar som fått barn samma år. Jag bar Millie i sjalen och sövde henne där hur lätt som hellst. Min kompis som envist vägrat prova sjal hde sin lilla i babybjörnen. I augusti i år hade vi återträff- ett år senare. Vi skulle gå tipsrunda och jag knöt lätt upp Millie på ryggen och gick med. Jag skulle vilja se min kompis bära sin 1½åring i babybjörnen då. Kan tillägga att alla var mycket imponerade över att jag fortfarande kunde bära utan problem :D
Vad härligt det låter!

Jag pratar varmt om bärandet och att vara nära så fort tillfälle ges och ibland kan sådan komma upp även med främmande människor, typ när man ändå pratar om hur fina deras barn är, men jag är nog ingen hoppa-på-typ även om jag önskar att jag vore. :)

Jag försöker också upprepa mitt mantra "man ska göra det som funkar bäst för en själv" när jag pratar med folk för att de inte ska känna att jag skriver dem på näsan. Jag har själv råkat ut för massor med folk som tycker att jag gör fel som låter barnen sova hos mig, ammar länge, "kånkar" på dem etc och jag vill inte bli upplevd så även om jag vet att jag har rätt. :wink:
Förhäxat projekt? *klart, med bilder*

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Tesla Accessories Store of America Shop aftermarke[…]

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?