Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Aelia
Jag behöver tips på bra symaskin och overlock, eller hur den nu stavas :oops:
Är det billigare att köpa utomlands, och om ja varifrån?
Av eamane
Jag gillar ju mina husqvarna men jag har förstått att kvaliteten på dem har gått ner senaste åren. Var inne i en butik häromdagen och de rekommenderade ingen att köpa husqvarna nu längre utan de hade bara Janome-maskiner där och dem rekommenderade de. Inte för att jag ska köpa ny maskin men...
Av Lynn
Vad är Janome för något? Jag har aldrig hört talas om dem. Hur funkar de om man jämför med husqvarna?
Användarens profilbild
Av annemi
Hur mycket (ska) syr du?
Vad tänker du sy mest av?
Vad får den kosta?

Satsa i alla fall på ett känt märke.
Janome är stora, mycket maskin för pengarna, dock tycker jag som syr mycket att deras mindre/billigare modeller är rätt plastiga och hemska.
Pfaff är bra, men anses rätt dyra
Husqvarna o singer är kända märken och ska vara bra, har dock själv aldrig ägt nån av dom

Du kan också gå till symaskinsaffären och provsy olika modeller o märken så du kan bilda dig en egen uppfattning.

Lycka till!
Av Elna
Jag är mycket nöjd med min Pfaff hobbylock :heart: men lite klyddig kan de upplevas att trä, det är ju många som tycker det är :whut: fast jag har klurat ut det med lite övning, men det ser ut som Janome har några fina som verkar lättare att trä och ställer in trådspänningar och sånt auto (det kan också vara klurigt och man får räkna med att provsy en del på lappar med overlock IME)

.. och visst är det Janome som har easy jeans-en kraftfull "vanlig" symaskin som står på min önskelista att ersätta min trotjännarinna Dorina från Pfaff

Jag gillar VERKLIGEN Pfaff annars, kvalité tycker jag det är och lätta att ha att göra med, rustika, sen gäller det ju att hitta en bra butik med kunnig service och bra inställning- det gör stor skillnad med hur de visar och demostrerar maskinen och hur man kan få hjälp även efter köpet- det tycker jag är värt mer än att hitta bästa priset
den butiken har jag ännu ej funnit i Stockerstown :(
Användarens profilbild
Av knutis
Pfaffs hobbylock och Husqvarnas huskylock är samma maskin bara olika märken på fronten. När jag köpte min Huskylock så kollade min återförsäljare upp just det, eftersom jag egentligen tänkte mig en Pfaff, men de är gjorda i samma fabrik. Så kan det va :wink:

Jag är nöjd med min husky och min "vanliga" symaskin som också är en Husqvarna.

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?