Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Zsarah
Jag har nyligen köpt en beco bärsele, sambon gillar den, han tycker den är praktisk, men han är för stor för att bära dottern på ryggen med den.
Han fyller snart (och dottern fyller 1 snart) så jag tänkte ge honom och dottern en gemensam present i form av en sele till sambon.
Så nu vill jag ha råd av er:), selen ska bara vara till honom (jag kanske provar den ibland :rodna: )
Han är 189cm lång och väger 88kilo, han är normal-> bredd axlad.
Selen ska helst vara enkel att lägga på ryggen. Jag kommer oftast att vara med så jag kan hjälpa honom men det måste gå fort att få dottern upp på ryggen. Sambon har inte så bra tålamod :P

Några tips? kan tyvärr inte gå på sjalträff då jag bor i finland och här finns inte många sjalare (eller så pratar de finska så jag fattar noll:P )
Nova skrev:Jag tror på Manducan.
Min make är inte lika lång, men bred i omfång och på honom passar den ypperligt.

Tipsar om denna jämförelselista mellan olika selar:
http://www.edenbaby.se/pages/valjasele.php

Jag har funderat lite på manducan, men jag har hört att den har en massa spännen och sånt :hmm: och sambon vill ha en enkel och inte allt för krånlig sele.. :)
Användarens profilbild
Av Nova
Den är väl likvärdig Becon i antal spännen. :hmm:
Inte svår alls tycker jag.

Annars en Mei Tai kanske?
Då är det ju inga spännen alls utan bara fyra band att knyta.
Nova skrev:Den är väl likvärdig Becon i antal spännen. :hmm:
Inte svår alls tycker jag.

Annars en Mei Tai kanske?
Då är det ju inga spännen alls utan bara fyra band att knyta.

Okej, mei tai, har försökt föreslå det för honom, han är lite halvskeptisk.. Tror jag måste prova och vissa en sådan åt honom, för direkt man säger knyta så lyssnar han inte mera,för då tror han att det är lika mycket tyg som i en sjal :mrgreen:

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?