Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hm, borde detta inlägg in under "GDS" eller "Mat" måntro? :hmm:

Fick nyhetsbrev från annonsören PinkGreen och bara måste skicka detta vidare. Sökte men bara ett inlägg på SB nämnde Kool-Aid?

"Vi introducerar KoolAid i butiken - det är amerikanernas favoritsaftpulver. De blandar den med mycket socker och mycket vatten och dricker den, vi blandar den bara med lite vatten och färgar vårt garn busenkelt i micron! Häll färgen över garnet, micra i 2 minuter, låt svalna något, micra igen, klart! Läs mer i butiken! Vi har tagit hem sex färger/smaker. En påse räcker till minst 100g garn. Det är lätt och ogiftigt - färga gärna tillsammans med dina barn, och sticka vantar, mössor, halsdukar eller blöjbyxor!"

http://www.pinkgreen.se/product.html?pr ... arch_page=

Bild

Det finns många olika sätt att skapa färgmönster och meleringar! Du kan hitta svenska bloggar som berättar hur man gör t.ex. här http://frokenf.blogspot.com/2007/08/att ... l-aid.html (och lite mer tips här), och om du kan läsa engelska - sök på internet på "Kool Aid Dyeing" så kommer du att hitta mycket infomation!
Senast redigerad av zink den lör okt 25, 2008 00:55, redigerad totalt 2 gång.
Knyttet & K skrev:Kan man månntro färga ullplagg med det också? Någon som vet? Det borde väl inte vara någon skillnad?
Kolla i hon röken fräkens tråd och maila och fråga henne och/eller PinkGreen. Risken är att dte kan bli ofrivilligt melerat? Om det är använt p g a slitage.

Lycka till - och kom ihåg att återkomma med bilder!
Fryle skrev:
SoFaD skrev:Låter häftigt! Men jag har ingen micro.....
Funkar tydligen även på spisen.
kanske nåt man skulle ta o prova... tack för tipset!
Japp jag har färgat o sitckat o färgat efteråt !!
Det är klart kool't o snabbt gjort !
första gången
en klar grej
Det är klart roligt att kunna färga o sånn't själv det luktar en del ... det är kul med effekterna o meleringarna !
på Flicker finns de en uppsjö av olika färgmetoder o färgkartor !
Lycka till !!!
Panakeia skrev:e det bara ull man kan färga med den?
Det är bara animaliska garner .. jag vet att viss garn jag testat färga har vatt lite blandat o det har gått *se'n vet jag inte om det går med annat i gryta ... jag har bara testat i micron
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?