Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hej!!

Någon här som färgat sin sjal?! Ekonommin är kass och jag vill ha en "ny" sjal...

Så jag tänkte färga den.

Funkar nitors färger?! Vill inte gärna förstöra min vävda sjal i heller...

Tips och trix mottages tacksamt!

Emma
Användarens profilbild
Av tweed
Ska han få bada nu?Tänk bara på att vid för mörk färgning försvinner ränderna. Annars finns det ju en fin billig och färgglad sjal på säljes :wink: Vi kan säga 200 inkl frakt
Användarens profilbild
Av millla
Ellen och jag skrev:
naimiez skrev:Vilken sjal gäller det?
Det är en Hoppe kairo! Fin, men lite för neutral för min del..
Jag köpte en hoppe kairo i somras för att färga, tycker också den är lite "mesig" i färgen. Jag färgade min chokladbrun, det blev en jättefin färg som jag var mycket nöjd med, MEN tyvärr så försvann ränderna och med det också de olikfärgade långsidorna som jag tycker är så bra med just hopparna. Tänk på det innan du färgar. Jag gillar inte enfärgade sjalar så jag sålde min vidare ganska snabbt.
Detta är så svårt...

Gillar verkligen hoppen som den är, som sagt neutral och passar till allt i klädväg!

Tror egentligen att jag vill ha en sjal till.. Men ekonomin sätter stopp..den randiga är så fin, billig och bra....

Tror att jag kanske borde ta paus från säljsidorna :wink:
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Jag färgade min beiga groddy i nitors fuschia och den blev helt underbart cerise :heart:
Fast den hade i och för sig inga ränder. Textilfärgerna är ju i alla fall transparenta så om du skulle färga den ljusare (t.ex. rosa) så tror jag nog att ränderna skulle kunna finnas kvar.
Användarens profilbild
Av millla
PrettyUgly skrev:Jag färgade min beiga groddy i nitors fuschia och den blev helt underbart cerise :heart:
Fast den hade i och för sig inga ränder. Textilfärgerna är ju i alla fall transparenta så om du skulle färga den ljusare (t.ex. rosa) så tror jag nog att ränderna skulle kunna finnas kvar.
Jag färgade inte min särskilt mörkt brun men ränderna försvann iallafall. Var det inte Aelia som färgade en kairo rosa en gång...? Då blev det ränder kvar men dom syntes ganska svagt har jag för mig.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?