Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Tänkte sy mig en till bärpåse till liten bebis... som kommer i maj :lol: så jag har ett tag på mig att klura :wink:

Mina funderingar handlar om tygvalet. Fleece är ju supermjukt och gossigt, men blir det inte välidigt varmt? Ska jag ta ett vävt tyg med diagonalstretch? Eller ska jag leta reda på trikåtyg att sy av? :hmm: Och blir det bra med storleken om jag mäter på en bärpåse som jag bär min 1,5-åring i? Eftersom måtten i första hand utgår ifrån mig, tänkte jag... Eller?

Eller ska jag strunta i allt och använda de trikåsjalar, långsjalar, ringsjalar, bärpåsar och selar som redan finns här hemma? 8)
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Jag har använt/använder en bärpåse i diagonalstretchigt vävt tyg, som jag sydde när Gabriel var 1,5 år, från det att David var nyfödd. Storleken funkade bra. Första månaderna, när David var pytteliten, var jag ju rätt mycket större än när jag sydde påsen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Blir kanske en i vävt tyg då... jag har ju gott om tid på mig att mjuka upp den :heart: om det skulle vara ett strävt tyg. Tänkte bara att fleece är mjukare för liten bebis men det funkar kanske inte lika länge.
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
mari_tres skrev:Blir kanske en i vävt tyg då... jag har ju gott om tid på mig att mjuka upp den :heart: om det skulle vara ett strävt tyg. Tänkte bara att fleece är mjukare för liten bebis men det funkar kanske inte lika länge.
Fast det kan ju vara lite småkallt i maj. Och sommarkvällar ska vi inte tala om. Hur kallt som helst. :lol: Jag hade en hemmasydd i fleece till Gabriel när han var liten.
Användarens profilbild
Av lisusanne
Det är så lätt att göra, så du kan göra ännu fler! Kruxet är storleken. Men gör du lite för stor så går det ju alltid att sy in! Min sista blev en vanlig sjal jag köpte i Stockholm och knöt en knut på som fortfarande sitter kvar. Visst nej, då blev det ju en kortsjal :P
Användarens profilbild
Av mari_tres
lisusanne skrev:Det är så lätt att göra, så du kan göra ännu fler! Kruxet är storleken. Men gör du lite för stor så går det ju alltid att sy in! Min sista blev en vanlig sjal jag köpte i Stockholm och knöt en knut på som fortfarande sitter kvar. Visst nej, då blev det ju en kortsjal :P
:lol: fast kortsjal har jag inte lyckats få till en bra knut på mer än ett par gånger. En bärpåse har jag som sitter på bra, tänkte ta mått från den. Nu tror jag att jag har bestämmt tyg också, fick hem ett tunnt men stadigt kitengetyg som borde funka, eller? Ska det vara mer diagonalstretch?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?