Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av HelenaT
Jag har länge läst och funderat om vad som skulle passa oss men tycker att det är svårt att få grepp om alla märken och modeller på sjalar. Har ännu ej provat någon men tror att en ringsjal kanske skulle kunna va nåt. Det ska ju passa till oss som är nybörjare (både vi som bär och killen som blir buren) och då vara hyfsat enkel att använda och komma igång att bära med. Vår pojke är 15 mån och väger drygt 10 kilo (det börjar bli tungt att bära utan hjälpmedel). Jag vill gärna kunna bära både på mage, rygg och höft, men det kommer inte att bli några långpromenader utan bara kortare stunder.
Hoppas på lite vägledning från alla ni proffs!
Vet ni var man kan prova/köpa sjalar i eller i närheten av Helsingborg el Växjö?
Användarens profilbild
Av Aurian
Ringsjal låter som ett ypperligt alternativ till er!
Eller kanske en Mei Tai :wink:

Och om man någon gång ändå vill bära en lite längre stund kanske en lång diagonalvävd sjal tål att tänkas på :lol:

Se under sjalträffar och bärsjalsambassadörer!
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Ett alternativ till ringsjal kan vara en "kortare" sjal, runt 3,5-4,0 m. Då kan du knyta höft-X (är man inte van att bli buren så är höften ett bra ställa att börja bära på), bas-X, känguru, ryggsäck (och kanske tibetan beroende på din storlek och sjallängd) och kanske något mer som jag glömt.

Känguru är en mysig knyting istället för att bara bära i famnen. Känns inte lika "instängt" som omslutna knytningar. Lämpar sig bra för en mysstund hemma.

Ryggsäck ger en bra utsikt, också lättare för barn som inte är vana att sjala.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Här kommer en länk http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/kanguru.htm

Pusshöjd är lagom :wink:
Av HelenaT
Tack för tipsen! Jag ska nog leta upp en ringsjal och försöka få tillfälle att prova en sådan. Just nu befinner vi oss i Växjö fram till efter jul.
Det låter också spännande med alla olika knytningar som finns till en långsjal. Det kan bli ett projekt när vi väl kommit igång och kanske vill ha lite fler valmöjligheter.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?