Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag har beställt hem lite thaisiden med mamma som är i thailand på semester, och nu har jag gått och funderat på om det skulle kunna gå att göra en ringsjal av det? Fungerar det som material? Om det är någon som har provat, jag vet att det finns ringsjalar i "vanligt" siden men det är ju lite annorlunda struktur på...

Fast sedan kommer ju nästa problem att sy den isådan fall... :roll: Jag får väl se om jag kan hitta någon som kan tänka sig att göra det åt mig... :idea:
Användarens profilbild
Av Ester
tror att det är flera som gjort det här inne - nu är jag inte ¨å bra på olika sorters siden....

men siden si sig är ju ett jättebra materisl för ringsjal - stadigt, starkt, svalt i värme och värmande då det är kallt.
Användarens profilbild
Av vanja77
jag har en svart ringsjal i tai siden och den funkar jättebra, kanske skulle jag ha vadderat den lite över axeln då tyget känns lite tunnt

Lycka till dom kommer få en verkligt snygg och skön ringsjal
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
vanja77 skrev:jag har en svart ringsjal i tai siden och den funkar jättebra, kanske skulle jag ha vadderat den lite över axeln då tyget känns lite tunnt

Lycka till dom kommer få en verkligt snygg och skön ringsjal
Vad har du för vikning på axeln? Om man kör "Sannas" vikning så borde det kunna bli lite stadigare på axeln. Har också siden som ligger....
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Ah vad bra, då kan jag få mig en sidensjal tillslut! ;) Sen var det bara det där att sy.. Men jag får väl öva lite på lite andra tyger först... ;)
Användarens profilbild
Av humlan54
Blev det nån thaisidensjal?? Blev den bra isf? Vet du vad tyget kostade och vad det var för mått på det? Min pappa bor nämligen i Thailand och jag tänkte skicka bud med honom nu när han kommer hem en sväng.. :) Men jag vet inte hur mycket jag vågar beställa..
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Nja, min mamma och jag har lite olika uppfattningar om färger, så jag bad om ett blått tyg och fick hem ett som är åt lila hållet, så jag har inte gjort något med det än... Dessutom har jag inte fått tillbaka min symasking från service heller... :twisted:
Men det känns som om det skulle bli en jättemysig sjal, bara jag kom övererens med färgen... Så om din pappa är bättre på att köpa färger som du gillar så skulle jag nog be honom köpa lite åt dig! För det är ett underbart tyg!
Användarens profilbild
Av humlan54
Snurrfian skrev:Nja, min mamma och jag har lite olika uppfattningar om färger, så jag bad om ett blått tyg och fick hem ett som är åt lila hållet, så jag har inte gjort något med det än... Dessutom har jag inte fått tillbaka min symasking från service heller... :twisted:
Men det känns som om det skulle bli en jättemysig sjal, bara jag kom övererens med färgen... Så om din pappa är bättre på att köpa färger som du gillar så skulle jag nog be honom köpa lite åt dig! För det är ett underbart tyg!
Har beställt tyg nu.. Han kan inte misslyckas med att köpa svart tyg va?? :wink: Blir det bra får han köpa mer nästa gång han kommer hem.. Såå spännande det ska bli! :lol: Tack för hjälpen!
Användarens profilbild
Av Snurrfian
humlan54 skrev:
Snurrfian skrev:Nja, min mamma och jag har lite olika uppfattningar om färger, så jag bad om ett blått tyg och fick hem ett som är åt lila hållet, så jag har inte gjort något med det än... Dessutom har jag inte fått tillbaka min symasking från service heller... :twisted:
Har beställt tyg nu.. Han kan inte misslyckas med att köpa svart tyg va?? :wink: Blir det bra får han köpa mer nästa gång han kommer hem.. Såå spännande det ska bli! :lol: Tack för hjälpen!
Nä svart tyg borde inte kunna gå fel... :lol: Ett tips som jag borde ha tänkt på är att skicka med något slags färgprov på den färgen man vill ha...
Mamma och hennes särbo har planer på att åka till Vietnamn framöver så då får jag nog lov att skicka med färgprover... ;)
Användarens profilbild
Av Ingrid
Lite OT, men jag måste bara berätta om när min pappa skulle köpa thaisiden åt mig, min syster och mamma för 15 år sedan!

Han skulle på stor internationell kongress någonstans i japan, och skulle mellanlanda i Bangkok och tillbringa 4 timmar på flygplatsen där. Sygalen som jag är, räknade jag raskt ut att han kunde ju köpa ett antal meter thaisiden åt oss på flygplatsen i Bangkok. Vi skickade med utförliga beskrivningar och han kom faktiskt hem med helt underbart vackra tyger till oss. Men han sa att det där hade varit det värsta på hela resan, att hålla föredrag och vara ordförande på den där jättestora kongressen var inte lika stresssigt som att välja tyger åt oss. Stackars pappa som inte ville göra oss besvikna! Jag har sytt två festklänningar av tyget, men har fortfarande kvar lite grann som jag har funderat på att göra en ringsjal av någon gång. Det är turkos-isblått, men skimrar i mörkblått och rosa.
Användarens profilbild
Av Snurrfian
Jag tror faktiskt att karlar är bättre på att köpa tyg/färger åt andra... Min mamma köper sånt som hon själv tycker om /passar i och tänker inte på att vi är olika och tycker om olika färger och kan bara helt andra färger... :roll: Men hon är lite egocentrerad över lag... :roll:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?