Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lillblomma
Om jag nu ska önska mig en Zara, vilken läbgd ska jag satsa på. Mätte min Gås och den är över 5 m! ca 5,3 inkl de sneddade ändarna. Men vilken knytning kräver längst sjal? Jag tycker att jag ofta har svans... Om jag bär omslutet på magen har jag svans om jag knyter bak, och det går att knyta fram, men då är det bara kanske 2x10 cm kvar. Typ... Knyter jag Vrikkesikker har jag ganska mycket över (Knyter under Lovis rumpa), och när Lovis blir större kommer det väl bli mer o mer ryggsäck, och det kräver ju inte så lång sjal....
Alltså 5,3 är ju alldeles rillräckligt, men finns det nåt jag inte kommer att kunna knyta om jag går ner til 4,7?
Jag är 1,67 och kanske strl 42. Upptill i alla fall...
//A
Användarens profilbild
Av hcvc
Zara mäts inkl en snedskuren ände, men har mycket längre snedskurna ändar än Didymos, Storchenwiege, Hoppediz. Den 4,7:a jag hade var 4,4 m i fullbredd och så tillkom två snedskurna ändar om 60 cm vardera. (Nu har jag köpt en 5,2:a och ska korta av + göra kortare snedskurna ändar :D .) Jag hade f ö en ny Wellen, men den hade behövt MYCKET kärlek under lååång tid för att bli snäll - jag gav upp. Zaran var snäll redan efter en tvätt+stryk och blev helt fantastisk efter en månads flitigt användande.
Av sjaltokan
Jag tror att en 4,7 m räcker för dig, det som tar mest sjal är omslutet på magen med knuten fram.
Av Lillblomma
Okej... Ja, nu har jag läst så mycket mysigt om Zaran så jag hoppas den ska leva upp till mina förväntningar. Och jag kanske kör på 4,7 då. För OM det skulle bli tight så kan jag ju lika görna sätta knuten på ryggen... Och jobba på att bli lite smalare. Fast bärungen blir väl inte mindre förstås... :hmm:
Ä, tycker att över 5 m känns väldigt långt även med tunna Gåsen, och jag gillar att ha svansen där bak, så det blir nog mellan Zaran jag ska hoppas på...

Tack för era funderingar!
//A
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?