Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jos
Jag använder en elastisk långsjal på promenader, men nu känner jag att jag behöver en sjal för att bära kortare sträckor och framförallt inomhus. En sjal som går fort att ta på och av och sätta i barnet och inte är lika mycket som ett plagg som långsjalen.

Funderar på ringsjal eller kortsjal? Vad är för- respektive nackdelar med det ena respektive andra?

Barnet är 4,5 månader.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Skulle inte råda till en kortsjal, den kan vara ganska besvärlig att få till tycker jag :?
Långsjal är bekvämast, men vill du inte ha en sån så tycker jag att du kan prova ringsjal, och om du tror att du kanske skulle kunna behöva bära nån längre sträcka nån gång så tycker jag defenitivt att du ska prova en bra sele, eller en MT.
Användarens profilbild
Av millla
Jag hade en kortsjal men jag tyckte det var väldigt svårt att få till det med knytningen på den, nästan omöjligt att få det riktigt bra. Dessutom upplever jag att man ofta behöver justera knytningen efter en liten stunds bärande, och det går inte med kortsjalen utan då får man knyta om från början. Bökigt! Sydde om sjalen till en ringsjal och nu använder jag den mycket mer! Ringsjal rekommenderas!
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag är visserligen väldigt förtjust i kortsjal, men det kräver en hel del övning, så jag skulle säga ringsjal. Min bästa sjal är en ringsjal. Lätt att sätta i och ur, lätt att justera.

Däremot tyckte jag att ringsjalen kom till sin rätt först efter ca 6 mån, när barnet blev lite stadigare, och allra mest efter att Alice började gå och ville gå ibland och bäras ibland. Innan dess var långsjalen mest använd.
Av Jos
Det verkar som om det är en ringsjal vi behöver! :P Som sagt ska den vara ett komplement till den långsjal jag redan har och använder varje dag. Men man kan ju inte bara ha EN ENDASTE sjal, iallafall inte om man vill hänga på sjlabarn.se :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jos skrev:Det verkar som om det är en ringsjal vi behöver! :P Som sagt ska den vara ett komplement till den långsjal jag redan har och använder varje dag. Men man kan ju inte bara ha EN ENDASTE sjal, iallafall inte om man vill hänga på sjlabarn.se :mrgreen:
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jos skrev:Det verkar som om det är en ringsjal vi behöver! :P Som sagt ska den vara ett komplement till den långsjal jag redan har och använder varje dag. Men man kan ju inte bara ha EN ENDASTE sjal, iallafall inte om man vill hänga på sjlabarn.se :mrgreen:
Mao behöver du både en ringsjal och en kortsjal och en vävd långsjal :Hahaa: Om inte nu så kanske snart :wink:
Användarens profilbild
Av MilanE
zero.sara skrev:
Mao behöver du både en ringsjal och en kortsjal och en vävd långsjal :Hahaa: Om inte nu så kanske snart :wink:
Och en sele....eller två :twisted:
Av Jos
MilanE skrev:Mao behöver du både en ringsjal och en kortsjal och en vävd långsjal :Hahaa: Om inte nu så kanske snart :wink:
Och en sele....eller två :twisted:[/quote]

Precis! Men en sak i taget och nu har jag skaffat en ringsjal! :) (Inte hunnit prova den än) En vävd långsjal räknar jag med att behöva så småningom, men den kanske jag får smuggla in här hemma; min man undrade nämligen varför jag behövde mer än EN sjal... :roll:

(En sele har vi faktiskt också redan, men den tycker jag är så obekväm, så den använder jag knappt.)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jos skrev:
Precis! Men en sak i taget och nu har jag skaffat en ringsjal! :) (Inte hunnit prova den än) En vävd långsjal räknar jag med att behöva så småningom, men den kanske jag får smuggla in här hemma; min man undrade nämligen varför jag behövde mer än EN sjal... :roll:

(En sele har vi faktiskt också redan, men den tycker jag är så obekväm, så den använder jag knappt.)
Jag tror att din man skulle behöva träffa min :Hahaa: han säger bara "ja, tycker du att du behöver den så" :lol: Och så säger han att då kan ju han köpa en ny snowboard i år :wink:
Får man fråga vilken sele det är du har? Det finns ju många olika, så du kanska bara inte har den som är den ultimata för just dig. 8)
Av Jos
Tror mest min man behöver vänja sig stegvis... Först fattade han inte grejen med sjal öht, men nu håller han med om att det är himla bra med EN sjal. Så snart fattar han kanske att vi faktiskt behöver TVÅ, och då skaffar jag en tredje... osv... :app:

Selen är en lånad Babybjörn, den modellen som har en platta på ryggen. Jag är övertygad om att det finns bra och beväma selar, men just den passar som sagt inte just mig.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jos skrev:Tror mest min man behöver vänja sig stegvis... Först fattade han inte grejen med sjal öht, men nu håller han med om att det är himla bra med EN sjal. Så snart fattar han kanske att vi faktiskt behöver TVÅ, och då skaffar jag en tredje... osv... :app:

Selen är en lånad Babybjörn, den modellen som har en platta på ryggen. Jag är övertygad om att det finns bra och beväma selar, men just den passar som sagt inte just mig.
Det är många som har problem med BB, även fast det är modellen med platta i ryggen. Prova en sele med avbärarbälte så ska du se att det känns bra! Har du varit på nån sjalträff? :D Det är farligt för ekonomin, men det är väldigt trevligt :wink:
Av Jos
mari_tres skrev:Det är många som har problem med BB, även fast det är modellen med platta i ryggen. Prova en sele med avbärarbälte så ska du se att det känns bra! Har du varit på nån sjalträff? :D Det är farligt för ekonomin, men det är väldigt trevligt :wink:
Nej jag har inte varit på sjalträff... Vad gör man på dem? Var när hur? Vem har sjalträffar?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?