Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej allesammans! :D

Jag äger en ACS Lollipop som jag är suuuper nöjd med. Den är tunn och otroligt följsam & mjuk. Men nu till problemet: Jag försöker hitta en till sjal som liksom är lika mjuk och följsam men lyckas tyvärr inge vidare :( .

Jag har fått hem både en ingosad Hoppe Original och även provat den tunna Hoppen med men ingen av dem fyller mina kriterier riktigt. När jag knöt omslutet X med den tjocka hoppen var det precis det blev en knut fram(ingen svans alls) och den var stor och klumpig. Till detta hör att jag bara är 162cm lång och bara väger ca 60kg och efter vad jag hört så borde väl en 4,6 räcka men det kändes inte som det, inte till omslutet X på mage iallafall. När jag sedan gjorde samma sak med den tunna hoppen blev det heller knappt nån svans, fast när jag gjorde höftkryss så blev det mer än nog över. Trikåsjal (Sino) har jag haft och tycker numera att den är lite för svajjigt att bära henne i.

Har ni något tips på en sjal som kanske kan passa mig, eller måste jag köpa mig en ACS lollipop till o färga :wink: ? Vet inte om detta hör till att jag är ganska ny i detta med sjalande och att det är att jag inte får till det i de övriga kanske??

Tacksam för alla tips och råd!
Användarens profilbild
Av skogsväsen
Ellevill zara tror jag skulle kunna uppfylla dina krav.
Den har lååånga snedskurna ändar så att det blir en fin svans :D
Lätt att få till en bra knytning och knuten blir liten. O så är den snygg!
Användarens profilbild
Av mari_tres
Men ACS finns ju i fyra fäger till, ju! :wink:
Av Staxson
Heh, jo förvisso....men det vore kul med nån annan sjal än ACS :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
:lol: Vill du ha en tunn sjal så kan en typ ingosad gås kanske funka bra, annars så skulle jag rekomendera att känna på en Easycare, de har förvisso raka ändar men det kanske inte gör nåt om de är tillräckligt långa?
Av Staxson
Nej, alltså svansen behöver ju inte vara jätte lång, men med den tjockare hoppen så blev det knappt nått över alls efter att jag knutit en dubbelnut. Det var det jag reagerade på mest, sen visst är det snyggt med lite svans, hehe. Sen kändes den lite klumpig men det kanske beror på att jag är såpass kort?? Hur är Easycaren då.....är den liksom redan "mjuk" ? Tror att ASC:en redan var ingosad så jag vet inte hur den är ny, bara att den jag har är toppen :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
Easycaren är relativt tunn (inte lika som ACS) och följsam och mjuk :heart: Annars så har jag kännt på ett par rejält tunna och mjuka indiosar också :wink:

Hoppen är en sjal som kan variera en del mellan olika sjalar. Jag har ett par som är väldigt mjuka och känns rätt så tunna (men de är ju lite bredare så det blir ju tjockare knutar pga det också) och så har jag kännt på en som var ostyrig och hård och kändes tjock.
Av Staxson
Typiskt bara att båda dessa märkena ska vara så attans dyra!!! :( Men himla snygga sjalar är det iallafall. Hur är Storchenweig ?? Är den också tjock??
Av Jinxan
Bali Baby Breeze är väldigt tunn. Och om du läser i tråden Superpris på sjalar och annat så hittar du på näst sista sidan en rabattkod, så blir dom inte så jättedyra.
Av Lenaskeå
Den mjukaste sjalen jag har haft är Bebina stjärntecken. Den känns nästan som en trikåskal i mjukhet, men inte lika elastisk. Den är tunn oxå. Annars Bali baby Stretch, en lite stadigare trikå.
Av eamane
:iagree: Bebina stjärntecken är mjukaste vävda sjalen som finns tror jag, helt underbart mjuk och gó
Användarens profilbild
Av Scharlott
Staxson skrev:Hur är Storchenweig ?? Är den också tjock??
Ja, Storkarna anses väl som relativt tjocka. Jag hade en Leo Rouge tidigare som jag var riktigt nöjd med och jag upplever det som just Leo-färgerna blir snabbare mjuka än de randiga. Tror dock det är en smakfråga - dvs frågar du någon annan säger de kanske precis tvärtom :wink:
skogsväsen skrev:Ellevill zara tror jag skulle kunna uppfylla dina krav.
Den har lååånga snedskurna ändar så att det blir en fin svans :D
Lätt att få till en bra knytning och knuten blir liten. O så är den snygg!
Håller med om att Ellevill Zara är mjuk redan från början och lättknuten. Har även en Hoppediz Luzern som är helt underbart gosig.
mari_tres skrev:Hoppen är en sjal som kan variera en del mellan olika sjalar. Jag har ett par som är väldigt mjuka och känns rätt så tunna (men de är ju lite bredare så det blir ju tjockare knutar pga det också) och så har jag kännt på en som var ostyrig och hård och kändes tjock.
Numera har de ju sett över produktionen hos Hoppediz och kvaliteten är mer jämn :wink: Köper man en begagnad från de äldre produktionerna kan det dock hända den kan vara tjock om den inte redan är ingosad :wink:
mari_tres skrev::lol: Vill du ha en tunn sjal så kan en typ ingosad gås kanske funka bra
Håller med - gauzesjalen kan vara en sjal man gillar om man tycker bra om ACS. Den är ännu tunnare än ACS (en av de allra tunnaste) och finns i många fina färger.

Slutligen ett förslag på nått jag tror skulle kunna passa dig - leta efter en ACS Natura (dvs naturvit) och färga i din favoritfärg. Då får du en bärsjal som du vet att du tycker om och i en färg som du gillar. En unik bärsjal som ingen annan har i och med att du färgat den 8)

PS. Kan väl anses som partisk för den del av bärsjalarna som jag skriver om. Dock har de nämnts i tråden innan och jag ger mina synpunkter på dem :wink: DS.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
...och jag tycker också Ellevill Zara. 8)
Ellevill Zara är den första och enda vävda långsjal vi äger och den har funkat super från början. Nu har ju jag inte ens testat någon annan, men ingen av oss har haft några problem med att knyta den, och den är mjuk och skön, och jag upplever den inte alls som tjock. :hjarta:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?