Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av elija
Jag vill sticka och virka men kan bara sticka aviga och räta och virka en typ av sjal. finns det nån bra stick och virkbok som beskriver hur man gör alla dessa roliga maskor? gärna virkning för vänsterhänta... men stickar gör jag högerhänt :hellu:
Av Ponyo
Bonniers stora bok om stickning har mycket bra illustrationer och förklaringar. Annars så har jag köpt några Debbie Blissböcker som beskriver och illustrerar de mest grundläggande i början av böckerna. Hon har dessutom mönster som är väldigt enkla i början av böckerna.
Nu är dessa på engelska, men jag kan tycka att det är enklare att sticka på engelska, för de beskriver mycket mer utförligt.
Men någon av de böckerna måste vara översatt.
Användarens profilbild
Av xsaga
Knasigt tips kanske men Youtube... jag lärde mig virka där.
Användarens profilbild
Av elija
tack! ska kolla böckerna! jag vill liksom ha där man ser hur trådarna går och sånt. men jag hittade en översättning från engelska till svenska sticktermer, så det kanske går bra på engelska.
xsaga skrev:Knasigt tips kanske men Youtube... jag lärde mig virka där.
:lol: det måste jag också göra! har du nån favorit?
Användarens profilbild
Av GlamiNa
Vad ska man söka på för att hitta något vettigt då? Hittar ingenting... tillomed för dum för det.. haha :D
Av leonie
GlamiNa skrev:
Vad ska man söka på för att hitta något vettigt då? Hittar ingenting... tillomed för dum för det.. haha :D
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Virka heter crochet på engelska.

Jag lärde mig spinna på slända via youtube!
Användarens profilbild
Av Maerion
Håller med om garnstudios skola! Jag lärde mig virka där, den är supertydlig!
Användarens profilbild
Av xsaga
Bra att någon annan ingrep när jag var för seg...
Jag skrev "crochet" och fick upp massor som någon annan visade.
Nu håller jag på med en mormorsfilt... bara 60 rutor av 144 kvar!!
Användarens profilbild
Av elija
tack för alla svar! you tube ska kollas upp, verkar ju vara en höjdare! garnstudio var bra, har inte testat än efter det iofs, men det var ju väldigt basic iaf! men det känns som om det finns mer maskor väl? Eller baseras allt på det där, tänker på stickning där jag kände igen det mesta, jag trodde det var mycket mer att lära. Ex vad är lyfta maskor som jag läst nånstans, jo det var i tråden om disktrasor? Och hur stickar man randigt vertikalt?

men virka ska jag lära mig nu, det verkar roligt!

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?