Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Randig muddväv? Har någon sett det någonstans?
Var på väg att beställa från sos men så såg jag någons bild. Randigt hade ju varit jätte fint! Gärna i beige och brun? :-)

Sedan undrar jag hur mycket man ska beställa. Alltså jag hade väl tänkt att köpa til minst ett tiotal byxor/ tröjor och i kanske fem olika färger, i ca stl 86-104.
Hur mycket går det åt per tröja /muddbyxa? Jag har verkligen ingen aning. Gillar långa muddar på byxor och tröjor. Smile
Tänkte beställt 0,5 meter av varje färg, men blir det för lite? Det krymper ju något också...

Snälla, någon som vet? Jag är jätte tacksam för lite råd och hjälp! :-)
Användarens profilbild
Av melon
På Andersson och Halmarsson här i Ulricehamn! Röd/vit, svart/grön, brun/turkos m fl. Jag brukar köpa 0,3 till ett par barnbyxor, 0,5 om jag vill ha lite mer över. :wink:

Du får gärna komma förbi på en fika, eller annars kan jag köpa åt dig. Antingen skickar vi eller så kanske Kosmos kan vara kurir. A & H har förresten öppet tis och tors 14-18.
Användarens profilbild
Av Sedum
melon skrev:På Andersson och Halmarsson här i Ulricehamn! Röd/vit, svart/grön, brun/turkos m fl. Jag brukar köpa 0,3 till ett par barnbyxor, 0,5 om jag vill ha lite mer över. :wink:

Du får gärna komma förbi på en fika, eller annars kan jag köpa åt dig. Antingen skickar vi eller så kanske Kosmos kan vara kurir. A & H har förresten öppet tis och tors 14-18.
Ahhh, inte det också... ;-) :-D
Hm, åker du in till Borås något och träffar dem? Jag hade ju så gärna velat träffa er också ju! :-)
Jag är rädd för att om jag åker till Ulricehamn så kommer jag inte ha råd att gå ur affären... ;-)

Men vi kom aldrig i väg i sommar, men nu är jag ju hemma i höst också förstås. :-)

Vad kostar den randiga?
Har de enfärgad mudd också?
Användarens profilbild
Av melon
KajsaW skrev:
melon skrev:På Andersson och Halmarsson här i Ulricehamn! Röd/vit, svart/grön, brun/turkos m fl. Jag brukar köpa 0,3 till ett par barnbyxor, 0,5 om jag vill ha lite mer över. :wink:

Ahhh, inte det också... ;-) :-D
Hm, åker du in till Borås något och träffar dem? Jag hade ju så gärna velat träffa er också ju! :-)
Jag är rädd för att om jag åker till Ulricehamn så kommer jag inte ha råd att gå ur affären... ;-)

Men vi kom aldrig i väg i sommar, men nu är jag ju hemma i höst också förstås. :-)

Vad kostar den randiga?
Har de enfärgad mudd också?
:lol: :lol:

Tror den kostar 80:-, även den enfärgade som de har ganska så gott om. Inte lika många färger att välja på som på Furlunds, men mudden är bättre än deras så jag köper alltid där ändå.

Och ja, jag är på sjalträffari Borås när jag kan.
Användarens profilbild
Av knutis
Mg-tyger har randig mudd. www.mg-tyger.se Jag vet inte riktigt färgkombinationerna, men mudden är bra att sy i tycker jag :wink: . Jag är helnöjd med beställningen jag gjort från dem.

Just nu såg jag att de har fraktfritt också.
Användarens profilbild
Av Sedum
Tack! :-) Vad skulle jag göra utan er på sjalbarn?! :heart:

Återkommer säkert till dig Melon, är supersugen på vissa andra tyger också. ;-) Även om delar av mitt turkosa behov försvann när jag såg att Me&I plyschen matchade kaninerna! :-)
Fast å andra sidan behövs det till den bruna tunikan jag hade tänkt sy.. :-D 8)
Användarens profilbild
Av ericah
Jag har köpt randig muddväv (turkos/vit) på Myrins (övre husarg) i gbg
Av Smultronbarn
dubbelknas
Senast redigerad av Smultronbarn den sön aug 31, 2008 02:29, redigerad totalt 2 gång.
Av Smultronbarn
ericah skrev:Jag har köpt randig muddväv (turkos/vit) på Myrins (övre husarg) i gbg
Men finns de kvar där? Hade för mig att de flyttat till typ...Hisingen? (Eller kanske jag blandar ihop det med tygaffären som låg på typ Kungsgatan...) :hmm: Men annars är Myrins ett mycket bra tips! :tumup:
Användarens profilbild
Av ericah
Smultronbarn skrev:
ericah skrev:Jag har köpt randig muddväv (turkos/vit) på Myrins (övre husarg) i gbg
Men finns de kvar där? Hade för mig att de flyttat till typ...Hisingen? (Eller kanske jag blandar ihop det med tygaffären som låg på typ Kungsgatan...) :hmm: Men annars är Myrins ett mycket bra tips! :tumup:
Detta var i våras.
Användarens profilbild
Av Sedum
Tack för tipsen! Det blir lite från Melon först och sedan kanske ett besök på Myrins någon dag. Tacktack! :-)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?