Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Winissa
Är det någon som har koll på vart jag kan hitta små tryckknappar? Jag har bara fått tag i 10mm och de känns jättestora till bebiskläderna jag har tänkt sy.
Av Winissa
Ingen som kan hjälpa mig att hitta små tryckknappar?
Av Winissa
JinxLinda skrev:http://www.jonic-textil.se/catalog/prod ... 416423e99a

Det är de enda jag hittar just nu i alla fall, men jag tycker det borde ju finnas på lite fler ställen, och i lite större förpackningar. Ska kolla vidare..
Tack för svaret :) Jag hade dock tänkt mig såna knappar som blir en ring på ovansidan av tyget. Nittyckknappar heter det visst såg jag nu på den där hemsidan. Dock hade de bara 10mm verkar det som.
Av Winissa
Konstigt.. Jag har många köpe-barnkläder med mindre nittyckknappar än 10mm, typ 8 mm verkar de flesta vara i alla fall. Men vart hittar man dem om man vill sy själv? Ingen som kan hjälpa mig? Eller är jag bara petig? Jag får väl kanske nöja mig med centimeterstora.. :( :roll:
Av Winissa
glis skrev:Bibbi har minitryckknapp 8 mm. Inte till den billiga tången, men det följer med ett "banka verktyg" så man klarar sig.

http://www.sysidan.se/company/view.htm?ID=10
Tack för hjälpen! :D Men jag förstår inte riktigt listan... Knapparna jag är ute efter ska se ut som på bilden längst ned på sida 5, och heter tydligen taggtryckknappar ser man om man håller muspekaren över bilden. Men jag hittar ingen storlek på dessa, och de verkar inte stå med i prislistan heller.
Minitryckknapparna som hon har i 8mm ser egentligen inte ut som jag har tänkt mig eftersom de har täckt ovansida. Men jag får kanske överväga dem ändå trots allt, de är ju små i alla fall.
Användarens profilbild
Av glis
Där ser man, så noga läste jag inte. Tyckte som du att knapparna var stora när jag började fundera på att sy kläder men nu när jag kommit igång är kisen stor nog för Bibbis billiga knappar, de till den billiga tången. Tycker jag alltså.
Av Winissa
glis skrev:Där ser man, så noga läste jag inte. Tyckte som du att knapparna var stora när jag började fundera på att sy kläder men nu när jag kommit igång är kisen stor nog för Bibbis billiga knappar, de till den billiga tången. Tycker jag alltså.
Jag överväger starkt att köpa de billiga (stora) knapparna och den billiga tången ändå. Sen får jag hålla ögonen öppna om det dyker upp några små knappar nånstans. :) Tack för tipset! :D

Efter att ha läst Kluvens svar så h&ari[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?