Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Myrten
Idag provade jag för första gången att sjala vår lillskrutta i en Didymos Wellen. Men, jag hade svårt att få till sjalen bra över axlarna. Dels blev tyget att ligga nära halsen, dessutom blev det som vingar ut över axlarna. Detta trots att jag försökt vika tyget en gång över axlarna. Det var jättesvårt att få till det. Jag har haft samma problem med Gåsen de gånger jag burit i den. Sinon har det blivit bättre i.

Jag har tittat på bilder här på sjalbarn och det ser ut som att många har sjalen nära halsen och att det ibland är "vingar" ytterst, men hur "ska" det vara? Och hur gör man? Det kändes ganska obekvämt med skavande tyg mot halsen.
Användarens profilbild
Av diddeldi
exakt hur man har det på axeln är väldigt olika, alla är byggda olika och har olika preferenser. men det ska absolut inte skava mot halsen.

själv brukar jag dra utåt, vika in och sen tillbaka ut så att tyget blir tredubbelt på axelkulan. min man däremot brukar bara samla ihop det någorlunda jämnt på axeln.
Användarens profilbild
Av Myrten
diddeldi skrev:exakt hur man har det på axeln är väldigt olika, alla är byggda olika och har olika preferenser. men det ska absolut inte skava mot halsen.

själv brukar jag dra utåt, vika in och sen tillbaka ut så att tyget blir tredubbelt på axelkulan. min man däremot brukar bara samla ihop det någorlunda jämnt på axeln.
Det låter ju självklart när du säger det, antal lager måste ju kunna vara så många att det känns bra för mig! (Ändå har jag inte tänkt på det.)
Av anna m
Jag drar ner tyget över armen och sen tilbaka upp så det blir två lager. Det blir skönast så - och snyggast - tycker jag.
Av herilane
Jag samlade bara ihop tyget på axeln, inget vikande alls alltså. Däremot så drog jag åt olika mycket på sjalens olika kanter, så att det inte blev så mycket tyg över i ytterkanten (dvs den kanten som är nere mot armen), om du förstår vad jag menar.
Användarens profilbild
Av Myrten
Tack för alla svar! Just nu har jag återgått till Sinon, de vävda sjalarna får ligga till sig lite innan jag tar tag i dem igen. Dessutom hämtade jag ut en Beco Butterfly från Posten idag, den ska invigas snarast möjligt.
Användarens profilbild
Av Myrten
Apelsin skrev:knyt med HELA sjalen uppe på axlarna, dra ner så den inte sitter mot halsen och vik tillbaka sjalen, då kan du röra dg fritt och ändå inte ha sjalen i halsen
Hur menar du med "vik tillbaka sjalen"?
Användarens profilbild
Av Myrten
Apelsin skrev:
Myrten skrev:
Apelsin skrev:knyt med HELA sjalen uppe på axlarna, dra ner så den inte sitter mot halsen och vik tillbaka sjalen, då kan du röra dg fritt och ändå inte ha sjalen i halsen
Hur menar du med "vik tillbaka sjalen"?
dra ner yttre delen av sjalen tills den inte skavaer mot halsen längre och vik upp, altså du får katerna mot varandra
Nu är jag med!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?