Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Hej!!

Hur gör man på vintern?

Vi bär i sjal och Manduca. Men kom på att det blir ju vinter så småningom!

Kan tänka mig att det blir knöligt, i allafall i en sjal, har sett man kan köpa bärplagg till sele, men det är ju rätt dyrt, och inte de finaste jackorna, enligt mig;)

Hur löser ni det? Eller ni hoppar över sjalandet över vintern?

Emma
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Om du har en lång sjal kan du knyta utanpå din stängda jacka. Eller så har du barnet på magen och din jacka utanpå men inte stängd framtill.. eller så stänger du den så långt det går... om du har jackan öppen kan du ha ett bärskydd som är vinterfodrat. Barnet har med fördel vinterkläder på sig i sjalen... :D

Skrev jag så att man förstod nu? :hmm: :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Bär man på magen kan man antingen ha en jättestor jacka som når om barnet eller ett separat bärskydd (om man inte vill ha en bärjacka). Bära utanpå vinterkläderna gör jag bara med barn som går (som vill upp och ner under färden), för det tycker jag är rätt knöligt. Jag vill nog bära en del på ryggen innanför jackan i år, så jag ska köpa en bärjacka. Hur jag skulle kunna "hoppa över" att bära bara för att det är vinter kan jag inte förstå :hmm:
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
sagogrynet skrev:Om du har en lång sjal kan du knyta utanpå din stängda jacka. Eller så har du barnet på magen och din jacka utanpå men inte stängd framtill.. eller så stänger du den så långt det går... om du har jackan öppen kan du ha ett bärskydd som är vinterfodrat. Barnet har med fördel vinterkläder på sig i sjalen... :D

Bärskydd? Har jag inte sett?! Dock har jag sett dessa jackor.. Går inte igång på dem precis;)
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Ellen och jag skrev:
sagogrynet skrev:Om du har en lång sjal kan du knyta utanpå din stängda jacka. Eller så har du barnet på magen och din jacka utanpå men inte stängd framtill.. eller så stänger du den så långt det går... om du har jackan öppen kan du ha ett bärskydd som är vinterfodrat. Barnet har med fördel vinterkläder på sig i sjalen... :D

Bärskydd? Har jag inte sett?! Dock har jag sett dessa jackor.. Går inte igång på dem precis;)
http://babyheaven.se/index.php?cPath=21_60 :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag har en bärponcho och ett hemgjort bärskydd. Bärskyddet är ett hundtäcke som är teddyfodrat på insidan och bävernylon på utsidan och kostade under 100-lappen. Fungerade väldigt bra tillsammans med min vinterjacka.
Jättesnyggt kanske det inte är, men mycket funktionellt 8)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Bärskydden var ju fina.. Kan ju funka fint till en svart eller brun jacka(är det enda färger jag har på vintern haha)

Skulle mer än gärna försöka mig på att sy eget, men jag kan inte sy en raksöm ens..
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Vi har använt våra bärskydd mycket, tycker inte alls att de är bökiga. :wink:
Fast jag har iofs inte gått så mycket in och ut ur affärer med massor av vinterkläder på mig och den lilla.... På vinterpromenader i naturen har det varit toppen! :D
Av bubbel
Har en MaM upgrade jag hade hele förra vintern (inkl sen höst/tidig vår), är supernöjd med den - och så pjåkig tycker jag inte den ser ut heller :wink: :)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
bubbel skrev:Har en MaM upgrade jag hade hele förra vintern (inkl sen höst/tidig vår), är supernöjd med den - och så pjåkig tycker jag inte den ser ut heller :wink: :)
Nej MAM upgrade såg helt ok ut! Hur är den utan "flärpen" man har om selen?! Ok att använda då med?

Behöver barnet ha mycket kläder under den? Eller man klär barnet som man klär sig själv? För kan tänka mig att det är bökigt att ha en 7-8 månaders i manduca med vinterkläder.
Av Tifflan
Förra vintern hjälpte min mamma mig att sy en egen bärjacka av en gammal täckjacka. Den är en storlek för stor så att jag fick plats med tjocktröja under. Vi mätte lite grann när Dennis satt i becon och klippte sedan upp ett hål ca 15 cm under min krage och sydde dit en fleecekrage. Han fick även huvan som klipptes bort från min krage, till vindskydd.

Huvan har jag satt snoddar i så att jag kan knyta upp den när vi är ute om det behövs.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Skulle jag ha en liten (under året) till vintern skulle jag helt klart satsa på en bärjacka :)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?