Jag vet inte vad som räknas som rariteter. Julia, känns som även om den är ovanlig så skulle det inte vara en omöjlighet att få tag på. tycker det finns en hel del sådana...
När det gäller didymos så är ju av nyare sjalar den rosa sidenwellen en raritet då den gjordes i 6 exemplar. Men om de märker att efterfrågan är stor så finns ju möjligheten att de släpper fler och då behöver det inte vara en raritet längre.
Skulle jag få tag på en didymos med en etikett där adressen står till Hoffman istället för didymos så hade jag kallat det en raritet för de satt på de första sjalarna. En didymos med 4 siffror i postnumret är äldre än från 1991 och de är ganska ovanliga idag.
Av mina sjalar har jag två som inte är så vanliga. dels indio zimt/kobalt med ull. Finns tre i sverige och det var 3 butiker i världen som fick in den. En i norge, en i danmark och en i Kanada. Om det är en raritet tror jag faktiskt inte jag skulle kalla den. Sen har jag en sidenwellen petrol/aqua och den är ganska ovanlig men båda dessa sjalar är sådana som man kan få tag på om man hade velat då det kommer annonser lite då och då på olika forum.
När det gäller wellen så är det den wellen som på the babywearer går under namnet lime som var en prototyp till aqua ovanlig.

Den är populär och svår att komma åt då den går för väldigt mycket de få gångerna man kan finna en auktion på den.