Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CAKirre
tk81 skrev:tog en paus från super mario filten för att göra en babyfilt till en kompis som snart ska få barn. denna gång blev det med super mario svampen på, tyckte det var passande med "växa" svampen till en bebis som ska växa :)

Bild
:love: Den är underbar! Vill ha!

Hur har du gjort den?
Användarens profilbild
Av tk81
CAKirre skrev:
tk81 skrev:tog en paus från super mario filten för att göra en babyfilt till en kompis som snart ska få barn. denna gång blev det med super mario svampen på, tyckte det var passande med "växa" svampen till en bebis som ska växa :)

Hur har du gjort den?
jag har gjort enfärgade mormorsrutor som jag virkat ihop
Användarens profilbild
Av ellla
tk81 skrev:
CAKirre skrev:

Hur har du gjort den?
jag har gjort enfärgade mormorsrutor som jag virkat ihop
Grym filt!!!
Av MikaelaJL

Bild
Underbar! :love: Det får ju bli nästa projekt!
Av Jinxan
Jag ska virka en hjärtekatt jag med, så snart som möjligt. men först måste jag virka en pokéboll åt N. Måste bara få hem mina övriga virknålar (eller heter det virkkrokar)
Användarens profilbild
Av lotti
Jinxan skrev:Jag ska virka en hjärtekatt jag med, så snart som möjligt. men först måste jag virka en pokéboll åt N. Måste bara få hem mina övriga virknålar (eller heter det virkkrokar)
vad är en pokéboll?
Användarens profilbild
Av ericah
gaaaah - jag får inte till hjärtanen till mina katter. Det är pilligt och blir inga hjärtan. En katt är monterad och klar återstår bara att brodera ansikte och fixa hjärtat. Den andra håller jag på och monterar nu ikväll. Men hjärtanen vill sig inte - jag föredrar att sticka men nu har jag iaf bidragit med två katter (dock säger mina barn att de vill ha varsin katt också...)
Användarens profilbild
Av tk81
ericah skrev:gaaaah - jag får inte till hjärtanen till mina katter. Det är pilligt och blir inga hjärtan. En katt är monterad och klar återstår bara att brodera ansikte och fixa hjärtat. Den andra håller jag på och monterar nu ikväll. Men hjärtanen vill sig inte - jag föredrar att sticka men nu har jag iaf bidragit med två katter (dock säger mina barn att de vill ha varsin katt också...)
jag fick inte heller till det hjärtat så på mina 4 första har jag broderat korsstygnshjärta och på de nästa fem har jag använt detta mönster: Gör en magisk ring, virka 2lm, 3dst, 4st, 1dst, 4st, 3dst, 2lm, 1sm. dra åt den magiska ringen så är hjärtat färdigt
Användarens profilbild
Av ericah
tk81 skrev:
ericah skrev:gaaaah - jag får inte till hjärtanen till mina katter. Det är pilligt och blir inga hjärtan. En katt är monterad och klar återstår bara att brodera ansikte och fixa hjärtat. Den andra håller jag på och monterar nu ikväll. Men hjärtanen vill sig inte - jag föredrar att sticka men nu har jag iaf bidragit med två katter (dock säger mina barn att de vill ha varsin katt också...)
jag fick inte heller till det hjärtat så på mina 4 första har jag broderat korsstygnshjärta och på de nästa fem har jag använt detta mönster: Gör en magisk ring, virka 2lm, 3dst, 4st, 1dst, 4st, 3dst, 2lm, 1sm. dra åt den magiska ringen så är hjärtat färdigt
bara det att jag inte kan stoplar, kan bara fasta och luftmaskor (har inte virkat sen jag gick iskolan och det gick sådär, trekantig grytlapp...)får väl sy istället om jag inte får till det, tänker ge det nån mer chans
Av Jinxan
lotti skrev:
Jinxan skrev:Jag ska virka en hjärtekatt jag med, så snart som möjligt. men först måste jag virka en pokéboll åt N. Måste bara få hem mina övriga virknålar (eller heter det virkkrokar)
vad är en pokéboll?
en pokemonboll! :D

ericah skrev:bara det att jag inte kan stoplar, kan bara fasta och luftmaskor (har inte virkat sen jag gick iskolan och det gick sådär, trekantig grytlapp...)får väl sy istället om jag inte får till det, tänker ge det nån mer chans
Kolla på garnstudios hemsida, det är faktiskt riktigt enkelt.
Om du tänker hur du gör en fastmaska, men innan du tar in nålen genom maskan tar du garnet runt virknålen en gång och sen när du tagit igenom garnet genom maskan precis som vid en vanlig fastmaska, så tar du garn precis som vanligt, drar igenom 2 av öglorna som är på nålen och sen tar du en ny bit garn genom de två sista öglorna.
Då har du gjort en stolpe.
GUd vad virrigt jag förklarar.

Kan försöka visa sen på bild om du inte får till det :tumup:
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?