Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
visslan skrev:
Muuminmamman skrev:Till KnitLab imorgon torsdag vid typ fyra-tiden!

Vilka är med?

MuuM
Bubbi
Visslan
Ok. :tumup: Eventuellt kommer jag i sällskap av min man, som bär barnet.
Bra att ha med en bärare av barnet :lol:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
visslan skrev:

Vilka är med?

MuuM
Bubbi
Visslan
Och garnet...

/MuuM
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
visslan skrev:

Vilka är med?

MuuM
Bubbi
Visslan
Och garnet...

/MuuM
Hallå, så värdefulla ting bär jag faktiskt själv! :whut:
Användarens profilbild
Av MuuM
visslan skrev:
Muuminmamman skrev:
Bubbi skrev:
visslan skrev:

Vilka är med?

MuuM
Bubbi
Visslan
Och garnet...

/MuuM
Hallå, så värdefulla ting bär jag faktiskt själv! :whut:
:Hahaa:

/MuuM - drar barnet i vagnen...
visslan skrev:
Muuminmamman skrev:Knitlab stänger!!!

:shock: :( :siishah:

Lenah säljer ut alla garner redan och stänger på lördag! Skynda fynda, hon har fantastiska garner. Bubbi, se till att du har ett projekt att göra så vi kan gå och shoppa!

Det ligger på Rosenlundsgatan nästan uppe vid Södra station, på höger sida när man kommer från Hornsgatan. Buss 4 går förbi, hållplats Krukmakargatan har jag för mig. Eller Södra station dårå.

/MuuM
What the...! Hon också? Nysta stängde i förra veckan, fast fortsätter som grossist. Men vart ska man nu gå för att klämma på Noro eler Blue Sky Alpaca? :|
marias garn hade lite noro när jag var där förra helgen. I alla fall noro kureyon sock.. (och jag läste fel på prislappen. Hade jag läst rätt hade jag inte haft ett par så snygga vantar på gång som jag har, för då hade jag inte handlat. Men när garnet redan är inslaget i kassan känns det lite sent att ändra sig :D)
Kaffemoster skrev: marias garn hade lite noro när jag var där förra helgen. I alla fall noro kureyon sock.. (och jag läste fel på prislappen. Hade jag läst rätt hade jag inte haft ett par så snygga vantar på gång som jag har, för då hade jag inte handlat. Men när garnet redan är inslaget i kassan känns det lite sent att ändra sig :D)
Jo, Maria har deras sockgarn, men Nysta har Silk Garden (min favorit), Kureyon och en massa andra. De är så speciella i färgställningarna att man oftast vill se dem IRL innan man handlar (även om det oftast är billigare på nätet).
Om jag vill sticka en poncho- och det vill jag- måste det ske i två stycken? Hittar bara mönster på såna...men jag tänker mig att det borde gå i ett stycke också? Någon som gjort det?

Kommer att sticka i lite tjockare garn, typ Eskimo eller så.
Av Ponyo
Innana skrev:Om jag vill sticka en poncho- och det vill jag- måste det ske i två stycken? Hittar bara mönster på såna...men jag tänker mig att det borde gå i ett stycke också? Någon som gjort det?

Kommer att sticka i lite tjockare garn, typ Eskimo eller så.
Du borde absolut kunna sticka den på rundsticka.
Jag brukar lägga ihop två stycken på rundsticka, istället för att sticka dem separat.
Användarens profilbild
Av jazoo
Efterlysning

Jag skulle vilja sticka ett par ullisar till, de förra börjar bli små och så behöver jag ett par med korta ben. Men jag skulle vilja slippa fula sömmar - är det någon som kan tänka sig att låna ut en rundsticka i strl 4 en stund?

Jag betalar givetvis porto eller kommer och hämtar om det finns i närheten.
Av Ponyo
jazoo skrev:Efterlysning

Jag skulle vilja sticka ett par ullisar till, de förra börjar bli små och så behöver jag ett par med korta ben. Men jag skulle vilja slippa fula sömmar - är det någon som kan tänka sig att låna ut en rundsticka i strl 4 en stund?

Jag skulle kunna låna ut.
Har dock bara i metall till utlåning.

Jag har nog...
Hur lång behöver du? För om inte annat har jag ju Denise-kitet och där finns 4 (eller i alla fall i det närmaste. 4,1 tror jag det är egentligen)
Jag är inte hundra på att jag klarar av att låna ut mina harmony wood, men metall borde också finnas, och som sagt Denise som är plast.

Hur lång? Jag har överskott på typ ponyrundstickor (metall) efter min mormor. Jag kan skiljas från en för en tia + porto. :D Ska ändå göra mig av med dem.
På tal om stickor, jag har många fler än jag behöver. Tänkte göra mig av med en hög stickor, virknålar och rundstickor i olika strl. Metall. Finns intresse av sånt här? Isf så ska jag inventera. :D
Användarens profilbild
Av Elsa
Asereht skrev:På tal om stickor, jag har många fler än jag behöver. Tänkte göra mig av med en hög stickor, virknålar och rundstickor i olika strl. Metall. Finns intresse av sånt här? Isf så ska jag inventera. :D
Ja! Intresse finns, främst för grövre nålar och långa rundstickor. :D
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?