Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MikaelaJL
NU har jag sytt min första binda. :vågen:
Behöver dock inte använda den än på ett tag, kanske som stort trosskydd över natten bara för att. Jag är ju gravid, men det innebär grymma flytningar... :? :shock:
Så jag har också sytt mina första trosskydd, trodde aldrig jag skulle behöva det i mitt liv, har jämt tyckt de är onödiga.
Helt underbart med tyg istället för de hemska man köper. De KLIAR ju, det blir ju så hemskans varmt och ÄCKLIGT där nere av de. Så jag kommer nog aldrig gå tillbaka till engångs, ert fel/förtjänst... TACK.

Tänkte försöka lägga upp bild på mina allra första, men jag lyckas inte riktigt. Men STOLT är jag!
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Tjoho! Nu har jag äntligen mens och får prova mina nya fina bindor! :vågen: :lol:
Jag har iof bara sytt 12 st så de kommer ju inte att räcka men det är en bra start. :D

Är det ngn som provat med trikå ytterst? Jag gillar ju återvinning och gamla t-tröjor har man ju en del man man skulle kunna klippa sönder..... :)
Användarens profilbild
Av Ketronya
McMorrigan skrev:Tjoho! Nu har jag äntligen mens och får prova mina nya fina bindor! :vågen: :lol:
Jag har iof bara sytt 12 st så de kommer ju inte att räcka men det är en bra start. :D

Är det ngn som provat med trikå ytterst? Jag gillar ju återvinning och gamla t-tröjor har man ju en del man man skulle kunna klippa sönder..... :)
Jag har använt trikå från t-shirts och tycker det funkar utmärkt, så kör på! :tumup:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Hur sköter ni er bindor? (om jag får fråga det i den här tråden?)
Kan man torktumla PUL? :hmm:
Användarens profilbild
Av Helene
Några snabbfrågor innan jag klickar på köpknappen.

En bit bambuvelour
En bit bambufleece
En bit pul

Lika mycket av varje? Eller hur många lager bambufleece ska man ha mellan? Kanske inte har stoppning i vingarna?
Kan det bli bra? Kan jag köpa knappar på typ ohlssons och fixa fast utan speciella verktyg?
Användarens profilbild
Av Trulsamin
McMorrigan skrev:Hur sköter ni er bindor? (om jag får fråga det i den här tråden?)
Kan man torktumla PUL? :hmm:
Går alldeles utmärkt och är att rekommendera t.o.m, framförallt när det gäller blöjor då man tätar Pulen genom att torktumla varmt.

Jag använder dem, kastar dem i tygblöjehinken och tvättar 60 grader när jag kör annat som ska i 60, vilket innebär att jag tvättar blöjor, bindor och fyller upp maskinen med lakan eller handdukar. Sen hängtorkar jag eftersom jag inte har torktumlare i lägenheten, om jag använder tvättstugan tumlar jag allt...
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
fjällrävsmamma skrev:nu är den här, mensen, för första gång på läääääääänge... och jag inser att jag måste sy :lol:

jag har zorbI hemma, men har aldrig sytt i det. Kan man ha det i bara ett lager strax under ytskicktet i bindan? Alltså ett lager flanell/bambuvelour, ett alger zorb(eller behövs två?) och sen ett lager PUl underst?

Eller måste man sy ind zorben mellan två lager flanell innan man syr fast det i bindan?

Jag blöder nog rätt friskt, märker nu att dom minsta binderna jag sytt får bli trossskydd :roll:
Jag tror att man kan göra så, bara ytskikt + zorb + pul. Jag har sytt i med ytskikt + flanell + zorb + flanell + pul och det blir rätt tjockt.
Användarens profilbild
Av Shuna76
Det går alldeles utmärkt att sy ytskikt-zorb-PUl :tumup: Jag blöder mycket & för mig räcker ett lager zorb. ytskiktet är ju lite sugande också om man använder naturmaterial.

Till postpartum-bindor, om jag nu kommer så långt, tror jag att jag behöver två lager zorb eller ett lager bambufleece + ett lager zorb.
Användarens profilbild
Av Helene
Helene skrev:Några snabbfrågor innan jag klickar på köpknappen.

En bit bambuvelour
En bit bambufleece
En bit pul

Lika mycket av varje? Eller hur många lager bambufleece ska man ha mellan? Kanske inte har stoppning i vingarna?
Kan det bli bra? Kan jag köpa knappar på typ ohlssons och fixa fast utan speciella verktyg?

Nu har jag köpt och fått hem tyget.
Vad tror ni om två lager bambufleece? Blöder väl rätt normalmycket.
Men knappar??? Hur gör jag? Finns det såna man kan slå fast med hammare? Jag har några små som man kan sy fast (typ såna som brukar vara på bodies) men räcker det?
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
Helene skrev:
Helene skrev:Några snabbfrågor innan jag klickar på köpknappen.

En bit bambuvelour
En bit bambufleece
En bit pul

Nu har jag köpt och fått hem tyget.
Vad tror ni om två lager bambufleece? Blöder väl rätt normalmycket.
Men knappar??? Hur gör jag? Finns det såna man kan slå fast med hammare? Jag har några små som man kan sy fast (typ såna som brukar vara på bodies) men räcker det?
Men testa att sy fast vetja! Det värsta som kan hända är ju att du får sprätta och testa något annat sen. Men jag tror nog att det funkar.
Användarens profilbild
Av Ketronya
Jag har använt såna man syr fast på flera av mina och det har funkat utmärkt! Man får sy fast ordentligt bara så att det håller länge! :tumup:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Om man sen tröttnar på att sy fast knappar kan man köpa en billig för metallknappar på bibbistextil eller om man vill ha plastknappar kan man köpa billigt på ebay eller assuntastore
  • 1
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?