Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
Jag kanske ska sy lite bindor. Funderar på hu ullinterlock fungerar som tätskikt och om man kan använda något av mina hampatrikåer som uppsugande.
Behöver man fler än ett lager ull? Kan man färga det på något enkelt sätt?

Är det bäst med hampafrotté eller hampacollege i och hur många lager.

Tror ni bambuinterlock är skönt innerst?

Tusen frågor från en nybörjare.
Av mly
Kan inte sova och hamnade på etsy, tittade på alla fina flaneller och blev ganska så sugen, men eftersom jag har köpt en del det senaste så lät jag bli. Men nu undrar jag, hoppas det är ok att göra det här, är det någon som skulle vilja byta lite bindklipp med mig. Vill som sagt va inte köpa mer tyg eftersom det finns en del här, men byta för att variera lite hade varit kul...
Användarens profilbild
Av Majaå
letw83 skrev:Fast MF sprider bättre, iaf upplever jag det så i blöjorna. Och då är bambun vältvättad...
Med blöjorna upplevde jag att det luktade mer unket med microfiber än med bambuinlägg, hur upplever ni som har det i bindor?
Av annbom
Majaå skrev:
letw83 skrev:Fast MF sprider bättre, iaf upplever jag det så i blöjorna. Och då är bambun vältvättad...
Med blöjorna upplevde jag att det luktade mer unket med microfiber än med bambuinlägg, hur upplever ni som har det i bindor?
Jag har både mincrofiber och bambu i mina och upplever inte att det luktar unket
Av mly
Har nu sytt en hel hög med bindor, och fler ska det bli. Men jag har en liten fundering, har som uppsugande ett lager tjockare flanell, ett lager microfiber och ett lager frotté. En del är bambufrotté och en del vanlig bomull.. Är det för mycke? Ska jag nöja mig med två lager? Och vilket ska jag isf välja bort? Jag är inte direkt någon storblödare...
Användarens profilbild
Av Jenny med Emiliten
emmy_ackevik skrev:Har nu sytt en hel hög med bindor, och fler ska det bli. Men jag har en liten fundering, har som uppsugande ett lager tjockare flanell, ett lager microfiber och ett lager frotté. En del är bambufrotté och en del vanlig bomull.. Är det för mycke? Ska jag nöja mig med två lager? Och vilket ska jag isf välja bort? Jag är inte direkt någon storblödare...
Det är väl bra att ha lite olika varianter, man blöder ju olika dag för dag. Och så kanske symaskinen säger nej om det blir för tjockt - prova.

Vagt svar va :-)
Av mly
Jenny med Emiliten skrev:
emmy_ackevik skrev:Har nu sytt en hel hög med bindor, och fler ska det bli. Men jag har en liten fundering, har som uppsugande ett lager tjockare flanell, ett lager microfiber och ett lager frotté. En del är bambufrotté och en del vanlig bomull.. Är det för mycke? Ska jag nöja mig med två lager? Och vilket ska jag isf välja bort? Jag är inte direkt någon storblödare...
Det är väl bra att ha lite olika varianter, man blöder ju olika dag för dag. Och så kanske symaskinen säger nej om det blir för tjockt - prova.

Vagt svar va :-)
Symaskinen gillar egentligen inte så som jag syr nu, gjorde två igår med microfiber och bambufrotté, men de kändes så himla tunna, vi får se hur jag gör i fortsättningen. Som det känns just nu så blir det nog snart läge att testa dom :)
Användarens profilbild
Av Shuna76
Jag blöder myyycket & har zorb+bambu i nattbindorna & bambu+ microfiber i dagbindorna & det räcker gott.
Av mly
Resultatet av de senaste veckornas sömnad, klippt en då, sytt en då osv... Det går inte så jätte fort när man har småbarn och en massa annat att göra... Blir iaf väldigt glad av att sy bindor, så fler lär det bli... Beställde ljusrosa pul från strömming i förgår, hoppas att den kommer snart, vill sy mera. Och tack mimpen för att du ville byta lite tyg med mig, dina tyger lyser verkligen upp högen...

Bild

Bild

Bild
Användarens profilbild
Av Majaå
emmy_ackevik skrev:Resultatet av de senaste veckornas sömnad, klippt en då, sytt en då osv... Det går inte så jätte fort när man har småbarn och en massa annat att göra... Blir iaf väldigt glad av att sy bindor, så fler lär det bli... Beställde ljusrosa pul från strömming i förgår, hoppas att den kommer snart, vill sy mera. Och tack mimpen för att du ville byta lite tyg med mig, dina tyger lyser verkligen upp högen...

Bild

Bild

Bild
Oh, vad fina! Du är ju jätteduktig!
Användarens profilbild
Av Shuna76
emmy_ackevik skrev:
Shuna76 skrev:Jag blöder myyycket & har zorb+bambu i nattbindorna & bambu+ microfiber i dagbindorna & det räcker gott.
Ett lager av varje?
Ja, ett av varje. Jag har de med mer fyllning, men de behövs inte egentligen & känns onödigt klumpiga.
Men det är bambuvelour invändigt i de jag har. kke det blir skillnad om man syr med något som inte suger invändigt.
Fast du syr med flanell väl?
Sen tror jag det beror lite på hur man blöder också.
På en plats liksom eller som en jäkla vattenspridare som jag. Jag behöver mer bredd & längd på mina bindor pga det.
Blöder man på ett ställe så kke man behöver fler lager, tänker jag?

Zorb kan jag förresten rekommendera i bindor. Det suger ju mycket & det passar bra på natten/till avslaget/storblödaren. Inte blir det klumpigt heller.
För mig funkar det med endast ett lager zorb + bambuvelouren på insidan av bindan då.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 54
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?