Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag glömde fylla i listan! Men nu så! :tumup:

Sista anmälningsdag: 30 april
Du får din byteskompis adress: 1 maj
Pyssel ska skickas senast 31 maj.

Glöm inte att skicka din adress till Safireee via PM.
Skriv gärna i tråden om du har husdjur eller husdjursallergi samt om det finns några särskilda önskemål.

esarina - Har ett barnförkläde men två barn. Mina underlägg har barn #2 gnagt på. Har redan minst fyra brödfat och är nöjd så. Vi har inga djur.

Fjärilen - Något som ska stå på ett bard avtackar jag mej högst ödmjukast igen. Färgskalan jag försöker köra i köket är rosa, rött, orange, gul så nått som inte skär sej mot det hade ju vart trevligt :) Älskar hemma pysslat så vad som passar nog :D Inga allergier och inga husdjur.

Fryle - Vill som vanligt ha något praktiskt användbart, inget förkläde dock. Alla kökstillbehör i vilken färg som helst är välkomna! Vi har katt.

Glis Gillar inte brunn-beige-kaki. Har katt.

Kristinek- Färgmässigt kör vi grått, oranget och vitt i vårt kök just nu. Kom på att jag inte har något barnförkläde vilket ju kan behövas i framtiden :). Men behöver inte vara just ett förkläda, blir glad för allt :). Inga husdjur, jag är allergisk mot pälsdjur.

Safireee - Önskar mig något praktiskt och gärna något som passar in i ett blått/vitt/träfärgat (beige) kök. Vi skulle bli jätteglada över förkläden, gärna till en femåring. Inga husdjur, min man är allergisk mot hund och häst.

SaraLj Har inga husdjur men sambo och två pojkar (2,5 och 6 år).

silent_angel - Önsakar mig grytlapp/ar eller förkläden :) Hjärtat klappar lite extra för rosa, limegrönt och oreange/brunt men dom flesta färger funkar. Har inga husdjur själv, allergisk mot katt och hund.

Smultronbarn Kökets inredning går i grönt, gult och vitt. Vi har inga husdjur, och katt/häst/elefantallergi finns i familjen. Jag gillar att baka, laga mat, lyssna på musik och dricka kaffe i köket. Köksbordet används också som pysselbord. :tumup: Vi är två vuxna och en 6-åring i familjen.

Plutteli- Har haft katt men är djurlös nu, nått hår eller så kan ju fortfarande finnas dock.. Har ett supertråkigt kök som går i vitt och blått, vill gärna ha nån färgklick! Förkläde används inte här hemma men allt annat skulle uppskattas :D
Användarens profilbild
Av Fjärilen
esarina skrev:Jag undrar vad ni är för köksanvändartyper? Typen som gärna ställer fram bröd direkt från ugnen tillsammans med soppan, gärna dukar med tygservetter, använder alltid tabletter, bara använder matberedare och undviker kniv och skärbräda så långt det går, har en bytta med IKEA-tvättlappar på en fast plats på köksbordet, använder bara hushållspapper, har alltid en assiett med en tesked bredvid spisen för att provsmaka, försöker laga mat med två-tre småttingar som vill hjälpa till med allt ... Vad har ni för vanor som kan tänkas påverka vad som passar i ert kök?
Vi har ett vanligt hyresrätts kök från gud vet när med Perstorpsplattor och i vitt, vitt och vitt. Jag försöker piffa upp med detaljer i rosa, rött, gult och orange. Vi bakar inte så mkt bröd själv och det bröd vi har hemma förvarar vi i frysen och tar fram och tinar i brödrosten vi behov. Vi använder oftast tabeller på bordet. Det hade varit fint att få några som vi vuxna kunde använda i något tyg som inte fläckar syns direkt på. Vi använder jämt kniv och skärbräda. Vi har alltid en hushållspappersrulle på bordet. Ingen provsmakning här inte :lol: Vi kör mest på invanda recept så det behövs inte så ofta. Mest husmanskost, nästan allt från grunden och vi har ingen micro. Vi försöker involvera barnet i matlagningen.
Jag tycker mkt om att baka men då mest bulla och kaka. Vi dukar alltid fram kastruller, stekpannor och formar på bordet. Grytlappar och underlägg ligger på minus sidan.
Förkläden använder vi och har dåligt av, framför allt till barnet.
Retro gillar vi dessutom mkt! =)
En udda grej i vårt kök är att vi nästan alltid har strykbrädan framme. Överdraget är grymt slitet och den skulle behöva en ny =)
Av Smultronbarn
esarina skrev:Jag undrar vad ni är för köksanvändartyper? Typen som gärna ställer fram bröd direkt från ugnen tillsammans med soppan, gärna dukar med tygservetter, använder alltid tabletter, bara använder matberedare och undviker kniv och skärbräda så långt det går, har en bytta med IKEA-tvättlappar på en fast plats på köksbordet, använder bara hushållspapper, har alltid en assiett med en tesked bredvid spisen för att provsmaka, försöker laga mat med två-tre småttingar som vill hjälpa till med allt ... Vad har ni för vanor som kan tänkas påverka vad som passar i ert kök?
Vi har ett ganska litet hyreshuskök, som är dåligt planerat tyvärr, inga bra ytor till brödbak. Vi gillar att laga mat, och brukar smaka av såser mm så att det inte blir för starkt med en vanlig sked. Bakar gör vi ibland, men mest mjuka kakor/muffins, småkakor och scones. Använder både skärbräda och kniv, matberedare, förkläden, grytunderlägg och grytlappar. Diskar både i maskin och för hand. Använder mestadels lindisktrasor som tvättas rätt ofta, samt både frottéhandukar till händerna samt "porslinshanddukar" (linne/bomull) till bak eller torkning av porslin. Underlägg/tabletter har vi vid festliga tillfällen (några enfärgade i tyg samt en bilformad i plast som är sonens). Vi tar oftast mat i kastruller på spisen (pga av utrymmesbrist på köksbordet), samt serverar dryck, bröd och grönsaker mmm på bordet. Lyssnar på musik när vi lagar mat eller diskar, och har växter på fönsterbrädan. Köksbordet fungerar också som pysselbord, "läxläsningsplats" och sybord ibland.

Oj, känns som nästan hela köksvardagslivet på ett bräde... 8)

Varsågod, nästa! :tumup:
Av surftrollet
esarina Ej skickat - ej fått
Fjärilen Ej skickat - ej fått
Fryle Ej skickat - ej fått
Glis Ej skickat - ej fått
Kristinek Ej skickat - ej fått
Safireee Ej skickat - ej fått
SaraLj Ej skickat - ej fått
silent_angel Ej skickat - ej fått
Smultronbarn Ej skickat - ej fått
Plutteli Ej skickat - ej fått
Av Smultronbarn
esarina skrev:Trallalalala, å vad det inte blev så bra som jag hoppades på, men det är åtminstone handgjort. :roll: Och klart! :D :shock:
Du vann! :app:
Av surftrollet
Smultronbarn skrev:
esarina skrev:Trallalalala, å vad det inte blev så bra som jag hoppades på, men det är åtminstone handgjort. :roll: Och klart! :D :shock:
Du vann! :app:
Fast jag kommer inte skicka de närmaste dagarna ändå, för jag blir så nervös över omfattningen och kvaliteten och så kanske jag borde lägga i nåt mer. :hmm:

Vad är lagom omfattning egentligen?
Användarens profilbild
Av SaraLj
Jag är också klar men jag kommer inte skicka förren lite senar..... :D :lol: :mitvit: (och min anledning till dröjsmål är hemlig... :-)
Användarens profilbild
Av Safireee
Funderar och funderar. Var ute på stan för att samla lite inspiration idag t o m. Vill liksom inte bara göra något "vanligt" utan vill att det ska vara lite extra roligt och en liten utmaning för mig själv, t ex att lära mig en ny teknik. Men det känns ju alltid lite sådär ångestfyllt innan jag kommit på vad jag ska göra, så snart lossnar det hoppas jag.
(igår kände jag nästan för att skita i alltihop, men det känns ju lite dumt eftersom jag är initiativtagare till majbytet! :hide:)(men det är nog bara en del av processen, så ingen fara!)
Användarens profilbild
Av plutteli
Jag har ju precis kommit på vad jag ska göra och somliga av er är klara :shock: Inte riktigt bra för prestationsångesten 8)
Av surftrollet
plutteli skrev:Jag har ju precis kommit på vad jag ska göra och somliga av er är klara :shock: Inte riktigt bra för prestationsångesten 8)
Förlåt. För mig bara slumpade det sig så.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 14
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?