Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av AnKa
Enid skrev:I'm on a roll! Kolla vad jag sytt idag:
Bild

Jag fattar inte att det tagit över ett år att våga sätta saxen i tyget! Nu är den färdig i alla fall och jag ser fram emot att testbära i morgon :eld: :app: . 4½ timme tog det från första klippet till färdig MT, det går fort när man inte har barn hemma som stör! :shock: :vågen:
Vad fin, härlig färg!
Användarens profilbild
Av zandrama
Det har gått lite troll i tröjan, så det har blivit mycket sprättande och ol-sömmar är inte kul att sprätta. Först sydde jag på remsan på ärmen fel, trodde jag. Det hade jag inte gjort visade det sig. Sen skulle Vidar hjälpa till med fållen, så den fick jag sprätta (kråksparksöm *yey*). Tillslut drog jag halsmudden snett, så den måste också sprättas, men det är inte gjort än.

Dessutom skulle jag sy matchande haremsbyxor (båda från senaste Ottobre), men har 3 cm för lit tyg på bredden. :gaah:
Är den nån här som har Jofotex limegröna velour, minst 50 bredd och 80 längd? Den är slut på Jofotex nämligen.
sarah* skrev:vilken kul blogg.... jättekul med all återanvändning, jag är såå kass på att komma på sånt! sen gillar jag dina pocketfodral nå hjärtligt. vad tar du för ett sådant?

/Sarah
Har aldrig sålt något jag sytt, men det går väl att kika på :-)
Skogskajsa skrev:
sarah* skrev:vilken kul blogg.... jättekul med all återanvändning, jag är såå kass på att komma på sånt! sen gillar jag dina pocketfodral nå hjärtligt. vad tar du för ett sådant?

/Sarah
Har aldrig sålt något jag sytt, men det går väl att kika på :-)
Edit: tack förresten :rodna: :D

haha, nu gick det fort, edit blev citat...
Användarens profilbild
Av Panakeia
zandrama skrev:Det har gått lite troll i tröjan, så det har blivit mycket sprättande och ol-sömmar är inte kul att sprätta. Först sydde jag på remsan på ärmen fel, trodde jag. Det hade jag inte gjort visade det sig. Sen skulle Vidar hjälpa till med fållen, så den fick jag sprätta (kråksparksöm *yey*). Tillslut drog jag halsmudden snett, så den måste också sprättas, men det är inte gjort än.

Dessutom skulle jag sy matchande haremsbyxor (båda från senaste Ottobre), men har 3 cm för lit tyg på bredden. :gaah:
Är den nån här som har Jofotex limegröna velour, minst 50 bredd och 80 längd? Den är slut på Jofotex nämligen.
jag har limegrön velour liggande - men inte från jofotex - men från en grossist som jag vet jofotex använder till annan velour - så det kan vara samma... Pma om det är intressant!

Bild
Senast redigerad av Panakeia den mån nov 08, 2010 09:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mimpen
ernamalin skrev:Fick lite tid över och vips hade jag en ny kjol :vågen:
Den är sydd i ett tyg från IKEA med tyllunderkjol och mudd i midjan.

Bild
Oj vad fin!

Själv började jag just fundera på vad mitt fina gröna iris visa ska bli för nåt. Jag tror jag vill sy en body åt Hjalmar i varje fall :hmm: Har inte provsytt body förut. Och har ni tips på bra kantband (muddväv?) som matchar det tyget?
Användarens profilbild
Av SCSI
Vilken gladkjol!! Är det gammalt tyg eller finns det på ikea nu? Jag har en god vän som skulle älska en sån kjol och som just är inne i ett MS-skov och skulle behöva lite uppmuntran...

Jag hittade en stickad tröja för 5kr på loppis idag som ska få bli prototypvantar! hoppas det blir bra, så jag inte behöver fundera mer på julklappar åt familjen! 8)
Användarens profilbild
Av mimpen
Oh! Kul! Nu ahr jag klippt till en body i iris visa, stl 80 fast jag gjorde den längre, han är ju så lång minimannen här i huset (lång och spinkig...) Och så ett par muddbyxor. Mönstret är i stl 74/80 tror jag och passar bra i vidd och så, men jag klippte längre ben den här gången. Det blev en rödsvartrandig velour från jofotex.
Av Marine78
Här placerar jag mig. Passionerad hobbysömmerska som jag är. Har ständigt pågående projekt även om det mellan varven kan gå lång tid emellan sömnadstillfällena. Men det finns oftast en hel del tillklippt att beta av. Har precis fått ändan ur och sytt en varsinn ny pyjamas till de två minsta och en tröja och en mössa till äldstingen. Men det finns mera att ta itu med. Inkl en rejäl hög med plagg som skall fräschas till p g a olika anledningar.
Har tre maskiner (eg fyra, men den fjärde delar jag med mor & syster och finns för närvarande inte här hemma):

PFAFF Expression 2034 en pålitlig datoriserad hushållsmaskin med övermatare. Syr oftast perfekt och när den inte gör det vill den rengöras eller få en rejäl service.

PFAFF Hobbylock 4248 (eh tror jag den heter) min overlock som jag aldrig skulle vilja vara utan. Pålitlig och trofast och strular så gott som aldrig. När den gjort det har det berott på skit bakom spakarna ;-) eller att nålbyte har behövts.

Janome CoverPro CP rashästen i stallet, en coverlock. I början kinkig som tusan, men numera kommer vi väldigt bra överens och det är inte speciellt ofta det strular längre. Snygga sömmar och framför allt toppen att sy kantband med.

Och ja, som flera andra bloggar jag om det jag syr. Och jag bloggar allt, inga undantag. Till och med de mindre lyckade alstrena hamnar där eftersom bloggen för mig är som en "dagbok" över det jag skapat. Vilket är åtskilliga plagg vid det här laget (började sy i november 2007).
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?