Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av brisea
diddeldi skrev:"oj, är det ett riktigt barn? :shock: "

av nån som trodde jag bar runt på en docka :fnissa:
Precis den kommentaren fick min mamma när hon bar mig i en japansk bärsele på 70-talet :lol:
Användarens profilbild
Av sofin
Idag var det en liten pojke (typ 4 år) som förvånat utbrast "Titta mamma! Man kan bära på ryggen med en Babybjörn också!" när jag gick förbi med Minna på ryggen i Angelpacken. 8) :roll: :mrgreen:
Idag mötte vi en pappa med barn i vagn som såg ut att vara jämngammal med R.
R satt och sov i sjalen på min mage och pappan konstaterade "-nej men oj den där är inte gammal". Han trodde det var en nyföding och blev rätt paff när jag avslöjade R's ålder. 10 månader 8)
Av Birna
Jag gjorde en pappa på dagis förvirrad förra veckan. Han gratulerade till bebisen och undrade hur gammal hon var. Fem och en halv månad, sa jag.
Va???? Du hade ju stor mage hela vintern, sa han.

Och det var ju bebisen innanför jackan han hade sett...
Idag var det en liten pojke (typ 4 år) som förvånat utbrast "Titta mamma! Man kan bära på ryggen med en Babybjörn också!" när jag gick förbi med Minna på ryggen i Angelpacken. 8) :roll: :mrgreen:
Nä jag var och hälsade på sa en kollega: Aha det där är en sån där babybjörn om min trikåsjal. Babybjörn har verkligen lyckats med marknadsföringen...
Användarens profilbild
Av sofin
En (eller snarare två, tre) kommentar från i helgen när jag stod på loppis. Jag hade en Mei Tai och en ringsjal till salu (som ingen köpte). Jag lekte lite säljare och frågade typ varje mamma som hade en liten bebis med sig, de flesta hade tom liggdelen kvar på vagnen.

Jag: Du kanske vill ha en Mei Tai också? En blandning mellan bärsjal och sele, jättefin! Superskön att bära med och lätt, superlätt att knyta.
Mammorna: Njae, alltså.. han/hon börjar bli lite för stor för bärsjal nu.
Jag: Jaha? (Tittar på liggdelen)
Mammorna: Ja, alltså han/hon är ju snart ett halvår.

:roll:
Användarens profilbild
Av KATARINA
sofin skrev:En (eller snarare två, tre) kommentar från i helgen när jag stod på loppis. Jag hade en Mei Tai och en ringsjal till salu (som ingen köpte). Jag lekte lite säljare och frågade typ varje mamma som hade en liten bebis med sig, de flesta hade tom liggdelen kvar på vagnen.

Jag: Du kanske vill ha en Mei Tai också? En blandning mellan bärsjal och sele, jättefin! Superskön att bära med och lätt, superlätt att knyta.
Mammorna: Njae, alltså.. han/hon börjar bli lite för stor för bärsjal nu.
Jag: Jaha? (Tittar på liggdelen)
Mammorna: Ja, alltså han/hon är ju snart ett halvår.

:roll:
Och de blir ju bara lättare och lättare att bära i famnen ju äldre de blir :roll:

Snygg avatar sofin!
Av FrokenG
Samma kommentarer här, att det ser mysigt ut och att där sitter den bra. Å sen den mer förvånade "har du en liten där OCKSÅ!?" när storebror, snart två år, åker vagn och lillan sitter i sjal.
Den vanligaste kommentaren och också jobbigaste är nog: Men blir det inte tungt? :?
jag blir irriterad varenda gång! Precis som om jag inte skulle känna om jag fick ont och bar iaf :?
Kan de inte säga nåt trevligt istället,iaf först och sen fråga nåt om bekvämligheten,men tycker det är lite oförskämt att fråga sådär direkt,det första man gör.. Eller jag kanske bara är överkänslig :hmm:
De menar väl bara väl men det blir fel!
Det verkar som att det är ganska vanligt att folk tror att barnet är mycket yngre när det sitter i sjal. Jag får ofta kommentarer om det som "den kan inte vara gammal" och liknande. Folk som är bekanta men som vi nästan aldrig träffar har också påpekat att han nog är mycket liten till växten. Sedan inser de att det är ganska mycket bäbis utanför sjalen också, till exempel benen, och då ändrar de snabbt uppfattning. :roll: :Hahaa:
Av Clee
Mandragora skrev:Det verkar som att det är ganska vanligt att folk tror att barnet är mycket yngre när det sitter i sjal. Jag får ofta kommentarer om det som "den kan inte vara gammal" och liknande. Folk som är bekanta men som vi nästan aldrig träffar har också påpekat att han nog är mycket liten till växten. Sedan inser de att det är ganska mycket bäbis utanför sjalen också, till exempel benen, och då ändrar de snabbt uppfattning. :roll: :Hahaa:
Jupp, vi råkade ut för den varianten på Ica Maxi för ett tag sedan. "Vänta tills de blir större" sa en kvinna som packade ned saker bredvid oss - och hennes unge såg väl ut att vara kanske ett par månader äldre än våra. :hmm: Hennes bärtid tog nog slut med trikåsjalen tyvärr.
Användarens profilbild
Av keah
Vanligast är nog varianter på att det är mysigt, att hon har det bra där och om jag behöver hjälp att hålla/dra när jag knyter sjalen.
Och så: "Men är det inte tungt?", "Den där var inte stor!" (ända från början och senast när hon var sju månader, fast hon är en alldeles lagom bebis), "Snart är hon för stor så då får ni skaffa vagn."

:hmm: Kan inte komma på någon riktigt rolig kommentar.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?