Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av MariaL
kvarnvik skrev:Såhär ser min Ruth-mössa ut nu: Bild
Jag är på väg mot gult på bottenfärgen och blått på mönsterfärgen så det kan bli lite Stenmarksvarning på slutet :D
Jätte fin mössa, vilket garn är det? Nu har jag redan stickat 4 mössor, så det ska väl inte vara mer nu.
Jag behöver ett nytt stick projekt, jag vill sticka en sommar kofta i ljus färg har googlat runt på mönster men inte fastnat för någon ännu. Har någon här sett något snyggt? Om det skall hinna bli klart innan sommaren bör jag börja nu 8) Det får inte vara så komplicerat mönster.
Användarens profilbild
Av tweed
MariaL skrev:
kvarnvik skrev:Såhär ser min Ruth-mössa ut nu: Bild
Jag är på väg mot gult på bottenfärgen och blått på mönsterfärgen så det kan bli lite Stenmarksvarning på slutet :D
Jätte fin mössa, vilket garn är det? Nu har jag redan stickat 4 mössor, så det ska väl inte vara mer nu.
Jag behöver ett nytt stick projekt, jag vill sticka en sommar kofta i ljus färg har googlat runt på mönster men inte fastnat för någon ännu. Har någon här sett något snyggt? Om det skall hinna bli klart innan sommaren bör jag börja nu 8) Det får inte vara så komplicerat mönster.
Det är Evilla Artyarn från www.garnkorgen.se regnbåge. Glis mössa är stickad i Kauni EQ :D
Användarens profilbild
Av SoFaD
åh såna fina mössor. ser avancerat ut! har aldrig provat att sticka såna mönster. e de inte jobbigt?
Användarens profilbild
Av tweed
SoFaD skrev:åh såna fina mössor. ser avancerat ut! har aldrig provat att sticka såna mönster. e de inte jobbigt?
Jag tyckte det var lättare än jag trodde, men det är inget jag gör när H är vaken 8)
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:kvarnvik och glis: :vågen: vilka snygga mössor!!! Är det det dära regnbågsgarnet?
Tack! Och japp regnbåge it is. Fast olika, jag har evillas och glis har Kaunis :D
Oj vilken ångest jag fick nu :whut: båda är ju fina
Av leonie
Men var hittar man mönstret till dessa underbara mössor? Jag kollar på Garnkorgen, men hittar inget. Kan man köpa mönstret därifrån?
Användarens profilbild
Av tweed
leonie skrev:Men var hittar man mönstret till dessa underbara mössor? Jag kollar på Garnkorgen, men hittar inget. Kan man köpa mönstret därifrån?
Det fanns där innan, men när jag var inne sist så var det borta :( Man kanske kan maila och fråga efter det.

Melon: Jag tror att det är lite mer blått och lila i Kaunis garn om det är till nån hjälp för att bestämma sig :D
Användarens profilbild
Av MuuM
glis skrev:
Muuminmamman skrev:Melon: attans, då är det samma som jag har.

Glis: just den! Hur gör man??

/MuuM
Hoppas det här svaret syns, jag skrev ett nyss som försvan... :x

Flätan som syns är två aviga varv med ett rät mellan. Det övre aviga varvet är stickat så att man istället för att lägga den bortre garnänden under den närmre och under den högra stickan på vägen runt den högra stickan lägger den bortre garnänden över den närmre och över den högra stickan på vägen runt den högra stickan.
Man stickar alltså fyra varv fram och tillbaka innan man börjar sticka runt på strumpstickor eller rundsticka.

Solklart eller?
Hmm. Rätt solklart - men det var inte det jag var ute efter. :hmm: Jag är ute efter en uppläggning som alltså ser ut sådär...

Fasen. Jag får maila Majken.

/MuuM
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?