Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag var på YlloTyll idag och hittade världens finaste garn :love: handfärgat 50% silke 50% merino, vad ska jag sticka? Det är ganska tunt, kanske stickor #3, 1hg är 700m.
En härva är blå/turkos/grön den andra är rosa/lila. Jag tänkte mig två sjalar, en till mig och en till min mamma. Jag måste nästan fixa foto, fast jag önskar att ni kunde få känna, så mjukt garn har jag aldrig känt förut. Och vilken lyster :loving: Jag tror att jag har blivit kär i ett garn, om det är möjligt :wink:
willywonka skrev:Jag var på YlloTyll idag och hittade världens finaste garn :love: handfärgat 50% silke 50% merino, vad ska jag sticka? Det är ganska tunt, kanske stickor #3, 1hg är 700m.
En härva är blå/turkos/grön den andra är rosa/lila. Jag tänkte mig två sjalar, en till mig och en till min mamma. Jag måste nästan fixa foto, fast jag önskar att ni kunde få känna, så mjukt garn har jag aldrig känt förut. Och vilken lyster :loving: Jag tror att jag har blivit kär i ett garn, om det är möjligt :wink:
Det är dullständigt möjligt :lol:
Bubbi: jag ser fram emot att följa ditt mattprojekt!
Elsa skrev:Zandrama: Tack! Det får nog bli en sån så småningom.
Nu har jag vägt mössan och den väger 60 gram. Förresten har jag fått en beställning på en likadan mössa, fast stor, av treåringen. :lol:
Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev:

Bubbi: Vilken kul idé med en matta. Det projektet vill jag följa. Är det helt uteslutet att använda blandgarn? Vi har en (visserligen tuftad) matta i 100% ull och den skräpar förskräckligt mycket. :shock:
Blandgarn skulle funka. Men det gäller att det passar kräsna familjen.
Har du kollat min blogg? Rätt långt ner finns en filt som min farmor stickat i ull och ull/akrylgarner. Den är rätstickad med dubbla trådar i våder som sytts ihop. Tjock och stor. Tror inte att det är vad du tänkt dig riktigt, men kanske kan fungera som inspiration. :D
Jag har börjat sticka på den här sjalen:

Bild
http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/

Och på varv 3 står det så här:
*2 rb tills, 3 r, 2 r tills, (1 r,
1 omsl) 2 ggr,
1 r, uppr fr * till sista
7 m, 2 rb tills, 3 r, 2 r tills.

Jag har fetmarkerat det jag är lite osäker på, betyder det att jag ska göra det som står inom parantesen två gånger? Alltså 1 r och ett omslag två gånger helt enkelt?
Av Ponyo
Elsa skrev:
Bubbi skrev:

Bubbi: Vilken kul idé med en matta. Det projektet vill jag följa. Är det helt uteslutet att använda blandgarn? Vi har en (visserligen tuftad) matta i 100% ull och den skräpar förskräckligt mycket. :shock:
Blandgarn skulle funka. Men det gäller att det passar kräsna familjen.
Har du kollat min blogg? Rätt långt ner finns en filt som min farmor stickat i ull och ull/akrylgarner. Den är rätstickad med dubbla trådar i våder som sytts ihop. Tjock och stor. Tror inte att det är vad du tänkt dig riktigt, men kanske kan fungera som inspiration. :D
Länk? Jag ser gärna den filten.
Problemet är att jag inte hittat syntetblandgarner i rätt färger.
Jag kommer med en liten fråga till, på sjalen som jag stickar på, hoppas någon kan hjälpa mig :wink:

http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/

Efter de åtta mönstervarven, ska jag sticka ett rätt varv till innan jag börjar igen på varv 1 eller ska jag börja på varv 1 direkt efter varv 8? :hmm:
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?