Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av UWO
Alecsandra skrev:Förlåt att jag inte annonsera i tårttråden men kan inte länka med mobilen.

Sen blev väl inte tråden riktigt som jag tänkt. Ville väl mest ha den för att ge tips och liknande för butter göra sp gubbar/blommor å så
Jag skojjade bara. :)

:heart:
Användarens profilbild
Av Amiechan
dolvis skrev:
UWO skrev:
Amiechan skrev:
Indah skrev: Men jag vill inte bara se mina verk här, jag vill se andras!!
Hahaha! Jag gör inte fina tårtdekorationer. Jag tar ohyggliga mängder bär och vräker på tårtorna. De blir mumsiga, men inte så snoffsiga som era. :fnissa:
[/url]

Jag tänkte bara hänga i tråden och titta på era verk. :tumup:

EDIT: Oj oj oj! Detta blev mitt 6000:e inlägg! :D Jag blev Sjalguru nu - med en tårtbild. :D
Grattis!!!! :app: :vågen: :blommor:
Jag är superimponerad över konstnärligheten i alla de fantastiska SP-dekorationerna, och tycker det är jättekul att se de jättevackra tårtorna! Vilka grejer! :shock: Men jag måste ändå säga att jag tycker ditt sätt är ett av de snyggare sätten att dekorera en tårta. Jag gör också så, till extra festliga tårtor kan jag arrangera bären lite, lägga på ätliga blommor eller anstränga mig med kanderade rosenblad och violer/penséer. Ska se om jag lyckas lägga in en bild på vår bröllopstårta för att motivera inlägget förutom trådtassning. :)
Hm. Kanderade blommor. Det gillar jag! :tumup: Det blir väldigt vackert. Vilka blommor, förutom rosenblad och violer passar bra att kandera? Syrénblommor är ju ätliga, men de blir väl inte så fina kanderade (mer som klumpar tänker jag).
Användarens profilbild
Av UWO
Ni som gör mmf. Var förvarar ni den? Rumstempererat eller i kylskåp?
Hittade ett recept där det stod att man skulle ta ut den ur kylskåpet 1 timme innan man skulle använda den. Jag som alltid haft den på köksbänken. :hmm:

Hur färgar ni den? När ni gör den eller efter?
Användarens profilbild
Av dolvis
Amiechan skrev:Hm. Kanderade blommor. Det gillar jag! :tumup: Det blir väldigt vackert. Vilka blommor, förutom rosenblad och violer passar bra att kandera? Syrénblommor är ju ätliga, men de blir väl inte så fina kanderade (mer som klumpar tänker jag).
Jag har faktiskt inte prövat med syrenblommor, har haft tanken men inte hunnit just när de blommat. Tänker mig att risken med dem är att eftersom de är så små är det lätt att mosa dem lite när man gnuggar på äggvitan, och då blir de ju bruna. Ska absolut testa detta i år.

Jag har efter en del försök kommit fram till att färgade rosenblad (inte för ljust rosa, vita eller gula, de ser lätt lite solkiga/bruna ut) och penseer blir bäst. Och goda!

Båda gnuggas lätt in med äggvita tills de blir heltäckande (har försökt med pensel, med tycker det går mkt lättare med fingrarna). Rosenblad tycker jag blir bäst att sedan vända i vanligt strösocker, penseer och violer blir för sladdriga för att klara detta och pudras i stället med florsocker. Sedan torkar jag dem i varmluftsugnen på mkt låg värme ett par timmar.

Jag tycker det borde funka med en del trevliga gröna blad också, tex citronmeliss, pepparmynta, doftpelargoner. Ringblommeblad bör också fungera, liksom gurkört.
Användarens profilbild
Av UWO
:vågen: Har hunnit pyssla med sockerblommor idag!

Iaf så länge de tårtgalna 9-åringarna var i skolan, sen ville de har blomkurs och tog över min bakbänk helt. :lol:

Är jättesugen på att köpa lite bra och fler utstickare. Man skulle ha haft lite mer tid bara...

Någon här som gör sockerblommor? Förslag på blomma att lära sig efter rosorna?
Av lilla trasdockan
Jag älskar att göra kallor för att dom är så lätta och det går så snabbt. Använder hjärtpepparkaks formen och så gör jag den där inner saken och så snurrar jag ihop allt och när den torkat målar jag med pulverfärger :-)
Användarens profilbild
Av Amiechan
dolvis skrev:Jag har efter en del försök kommit fram till att färgade rosenblad (inte för ljust rosa, vita eller gula, de ser lätt lite solkiga/bruna ut) och penseer blir bäst. Och goda!

Båda gnuggas lätt in med äggvita tills de blir heltäckande (har försökt med pensel, med tycker det går mkt lättare med fingrarna). Rosenblad tycker jag blir bäst att sedan vända i vanligt strösocker, penseer och violer blir för sladdriga för att klara detta och pudras i stället med florsocker. Sedan torkar jag dem i varmluftsugnen på mkt låg värme ett par timmar.

Jag tycker det borde funka med en del trevliga gröna blad också, tex citronmeliss, pepparmynta, doftpelargoner. Ringblommeblad bör också fungera, liksom gurkört.
:tumup:
Av Zarabi
Alecsandra skrev:Vilka naturbegåvningar dina barn är :-)
:iagree: Superhärlig!
Användarens profilbild
Av UWO
CrazyMagpie skrev:
Zarabi skrev:
:app:

Får man komma på kurs hos familjen-tårtdekoratörer nån dag?! 8)
Ska vidarebeforda era kommentarer i morgon. Just nu sover de.

Kurs går utmärkt! Gratis kaffe ingår. :D
Av Zarabi
UWO skrev:
CrazyMagpie skrev:
Zarabi skrev:

:tumup: Jag kommer!
Användarens profilbild
Av UWO
Zarabi skrev:
UWO skrev:
CrazyMagpie skrev:
Zarabi skrev:

:tumup: Jag kommer!
Sjaltårtkursträff! :app: (och lite tygisar kanske? :D )
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?