Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fjärilen skrev:
Amiechan skrev:Jag har glömt bort att berätta. :app: Jag har sytt en barngi i strl 1 år och mottagarna blev jätteglada! :tumup: De hade letat efter en sån liten gi och inte hittat den någonstans så de frågade var vi hade hittat den. :fnissa:

Bild
En sån här alltså, fast i strl 1 år istället. Och sötare. :wink:
Det är kul med sånt där som blir så jätte bra
mottaget :app:

:love:
Har du mönster eller sytt på fri hand?? Sån vill jag göra till M!! :love:
Sagas mamma skrev:A; vad är barngi?? :hmm:
En gi (eller rättare sagt keikogi) är de vita (eller blåa eller svarta) träningskläder som används inom budon. Lite olika snitt och förstärkningar och färger beroende på om det är en karategi, judogi eller så. I aikidon använder vi vita, antingen judo- eller karatemodellerna. Aikidokas brukar föredra trekvartsärm så har den långa ärmar brukar de vikas eller sys upp.

Så. En barngi är helt enkelt en gi till ett barn. *jullpuss till Sagas mamma*
little_me skrev:
Fjärilen skrev:
Amiechan skrev:Jag har glömt bort att berätta. :app: Jag har sytt en barngi i strl 1 år och mottagarna blev jätteglada! :tumup: De hade letat efter en sån liten gi och inte hittat den någonstans så de frågade var vi hade hittat den. :fnissa:

Bild
En sån här alltså, fast i strl 1 år istället. Och sötare. :wink:
Det är kul med sånt där som blir så jätte bra
mottaget :app:

:love:
Har du mönster eller sytt på fri hand?? Sån vill jag göra till M!! :love:
Jag använde Habituals "Simple kimono" som mönster till jackan och freestylade byxorna. Tänk bara efter vilken jacksida du vill ha inuti. 8) Det gjorde inte jag första gången. :tumup:
:gaah:
Vad less man blir på dåligt material. Jag har broderat Alberts robot på ett förkläde till min svärfar som gillar att baka och pressade på en bit vlieselin med vävd baksida bakom broderiet för att det inte ska nöta på trådarna och så klistrar det inte. Jag pressade längre än man skulle men det går att dra bort hur lätt som helst. Bajs, bajs, bajs. Jag kommer nog inte orka på stan enbart för att byta den och det kan ju vara samma rulle de har kvar nu för det var inte så länge sedan jag köpte det. Jag ska visserligen sicksacka runt om, men jag känner mig ändå sur och irriterad. Kanske för att jag är galet trött av att sitta och brodera halva nätterna och sen gå upp med barnen tidigt på morgonen... Förklädet blev fint iaf. Jag sydde på några små filtapplikationer också men kom på sen att det ju försvårar tvättandet litegrann... Men man borde ju kunna tvätta på något skonprogram ändå. Det är ju lite opraktiskt med ett förkläde som är svårtvättat :fnissa:
Knyttet & K skrev::gaah:
Vad less man blir på dåligt material. Jag har broderat Alberts robot på ett förkläde till min svärfar som gillar att baka och pressade på en bit vlieselin med vävd baksida bakom broderiet för att det inte ska nöta på trådarna och så klistrar det inte. Jag pressade längre än man skulle men det går att dra bort hur lätt som helst. Bajs, bajs, bajs. Jag kommer nog inte orka på stan enbart för att byta den och det kan ju vara samma rulle de har kvar nu för det var inte så länge sedan jag köpte det. Jag ska visserligen sicksacka runt om, men jag känner mig ändå sur och irriterad. Kanske för att jag är galet trött av att sitta och brodera halva nätterna och sen gå upp med barnen tidigt på morgonen... Förklädet blev fint iaf. Jag sydde på några små filtapplikationer också men kom på sen att det ju försvårar tvättandet litegrann... Men man borde ju kunna tvätta på något skonprogram ändå. Det är ju lite opraktiskt med ett förkläde som är svårtvättat :fnissa:
Låter superfint!! Bild hoppas jag på!! :tumup:
Och slit inte ut dig alldeles med julklapparna!! :heart:
little_me skrev: Låter superfint!! Bild hoppas jag på!! :tumup:
Och slit inte ut dig alldeles med julklapparna!! :heart:
Jodå, det kommer bilder. Och jag försöker att inte slita ut mig. Men det är ju lättare sagt än gjort när man sparar allt till sista stund. Barnens julklapp kommer jag inte hinna få färdigt. Det får bli födelsedagspresent till Agnes istället.
Evasleva skrev:Vilken fin docka!!

Jag har sytt adresslappar att sätta på resväskan med tryckt namn och adress. De blev rätt fina. Har också sytt små resedokumentsamlare att ha pass, biljett, pass etc i, i samma tyg. Blev riktigt nöjd, speciellt som jag hittade på mönstret själv :)
Coolt! :D
Knyttet: :loving:

Själv har jag suttit och sytt ungefär 4011 dockplagg i dag. Hela dagen tog det.
Tur att mina barn gillar att leka med varandra. :wink:
Av tumbler
puppan skrev:Knyttet: :loving:

:shock: Har du sytt över 4000 dockplagg? :shock: Säljer du dockkläder? Eller?
Sagas mamma skrev:

Nej, förlåt. Det är ett uttryck. Det ska uttalas fyrtioelva. Jag kan inte svara för hur vanligt det är men för mig så betyder det en stor summa som man inte orkar räkna.
T ex mitt barn har vaknat fyrtioelva gånger inatt så jag är trött.
Eller
Vet du hur många gånger han avbröt mig när jag skulle berätta vad som hände. Ungefär fyrtioelva gånger.
Av tumbler
puppan skrev:
Sagas mamma skrev:

Nej, förlåt. Det är ett uttryck. Det ska uttalas fyrtioelva. Jag kan inte svara för hur vanligt det är men för mig så betyder det en stor summa som man inte orkar räkna.
T ex mitt barn har vaknat fyrtioelva gånger inatt så jag är trött.
Eller
Vet du hur många gånger han avbröt mig när jag skulle berätta vad som hände. Ungefär fyrtioelva gånger.
:lol: :oops: :lol: Nu när du skriver det med bokstäver så kommer jag ihåg att man säger så i Sverige, jag har hört och läst det förut. På danska är det 117 som är oj-så-många. (Vi kan inte räkna så långt, tydligen :lol: ).
TACK för att du förklarade, jag fattade verkligen inte hur du hann med så mycket. :lol:
  • 1
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?