Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är också nöjd med mina Knit-pro, särskilt pga att man kan byta spetsar och vajrar. Nu när jag stickar ett projekt som växer är det skönt att kunna använda samma spetsar hela tiden så blir det inget vajsing med stickfastheten.

Jag blev bra i handleden såpass att jag kunde börja sticka igen, men så ramla jag igår kväll igen och det blev etter värre. tack och lov inget brutet men ingen stickning på kanske en vecka! :-(
Användarens profilbild
Av glis
Om vajjern lossnar ur sitt fäste kan det gå att laga genom att man klipper av några mm så att vajern är helt slät och lätt går in i fästet igen och sedan värmer upp fästet så mycket man kan med varmluftpistol samtidigt som man trycker lite i vajern så att den förhoppningsvis smälter lite där inne. Jag lyckas inte få in vajern om jag limmar men detta funkade. Var bara försiktig så inte vajern kokar sönder.

Jag tycker att det bästa med knitpro är att vajrarna är så mjuka och fina. Är dötrött på alla stela ponystickor jag har liggande och hittade inte alternativ när jag ville. Drops är ju också mjuka och fina men finns ju långtifrån överallt.
melon skrev:Plagget baskofta har fått en helt ny innebörd:

Bild

Jag har tänkt att klippa upp och sticka på en knappslå sedan, någon som gjort det och vill dela med sig av tips?
:siishah:
coolt! :app:
Användarens profilbild
Av Moson
Får man tipsa om ett klädföretag här?
http://www.esencia.dk/products.php så fina stickade barnkläder så jag var tvungen att dela med mig som inspiration. Allt ser så gosigt ut :love:
melon skrev:Plagget baskofta har fått en helt ny innebörd:

[img]dium2[/img]

Jag har tänkt att klippa upp och sticka på en knappslå sedan, någon som gjort det och vill dela med sig av tips?
Jag har. Men då har jag iofs stickat en "steek" med maskor som inte hörde till mönstret för att klippa där.

Jag rekommenderar googla på crocheted steek och gå till länken som heter eunny knits, eller något ditåt. Där finns ett bibliotek om steekar och att klippa. Om jag minns rätt finns lite intressant läsning om när färöiska kvinnor stickade tröjor för att lämna till handlarn som betalning för det de handlat på krita typ.
Användarens profilbild
Av puppan
Jag hittade ett sånt underbart mönster på en stickad mops som skulle vara den perfekta presenten till en kompis.
http://www.etsy.com/listing/61775047/pu ... k-pdf-file
Tror ni att den är supersvår att sticka?

edit:
hittade ett till mönster som också var fint och verkar lite lättare
http://www.etsy.com/listing/60058603/wa ... g-knitting
puppan skrev:Jag hittade ett sånt underbart mönster på en stickad mops som skulle vara den perfekta presenten till en kompis.
http://www.etsy.com/listing/61775047/pu ... k-pdf-file
Tror ni att den är supersvår att sticka?

edit:
hittade ett till mönster som också var fint och verkar lite lättare
http://www.etsy.com/listing/60058603/wa ... g-knitting
Tja, den första var underbar, och kanske inte alldeles enkel. Den andra kanske inte lika söt (och jag skulle vilja sticka den hårdare än vad det var gjort på bilden, stoppningen lyste igenom så mycket) men bra mycket enklare. Bara att välja! :D
Användarens profilbild
Av Moson
:hmm: Undrar vad jag ska göra med alla garner jag kom hem med idag? Har börjat med att nysta 230 m grön handfärgad merino :love:
Av Enid
pulibus skrev:
Enid skrev:
melon skrev:Har ni hittat 3:or? Min affär sa att 3,5 var de minsta.

Alltså, jag har ALDRIG haft av en sticka förut. Och då har jag stickat väldigt mycket och i både trä, plast och metall. Funktionen är jättebra och jag tycker de är skönt att sticka med så jag gillar dem verkligen, men jag börjar tycka att det är väldigt många som gått av. Det finns ju andra märken och jag börjar fundera på om det är lite som baby björn: mindre användarvänligt men säljer mest pga framgångsrika reklamkampanjer :wink:
Jag har haft den känslan också. Det är ju en jättesmart ide men man får ju många vanliga rundstickor för samma pris och enda gången jag kan komma på att utbytarfunktionen i sig vore bra är när man ska byta masktäthet mitt i en rundstickning, eller har jag missat något :hmm: . Mest har de nog sålt på att de är snygga :love: .

Men mest har det fallit på att jag gillar matta metallstickor bäst, jag gillar glidet och de går aldrig av.
För mig har Knit Pro varit det mest prisvärda alternativet. Då har man ju rundstickor i flera olika längder. Skulle jag ha samma alternativ i vanliga stickor skulle jag behöva lägga ut mångdubbelt med pengar.
Jag har mest köpt begagnade eller reastickor och det kanske inte är så bra att jämföra med :wink: . Jag har fått så väldigt mycket stickor av mamma också att det bara är mina favoritstorlekar jag köpt nya av när alla är upptagna. Bla har jag kvar det paret stickor jag lärde mig sticka på :loving: , de är helt rundslitna i spetsarna och kabeln är tuggad på både av barn och katter men de funkar fortfarande :vågen: .
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?