Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Elina skrev:
kvarnvik skrev:
Elina skrev:
Bubbi skrev:
Elina skrev:Bra, tack! Är Annis en bra sjal att starta med?
Det allra bästa är att välja någon som du verkligen gillar, för då har du ork att fortsätta.
tycker den är fin och inte så stor ( vilket för mig betyder att jag orkar )
Den är inte svår iaf, bara de där hopplösa muscherna som inte är så kul...
Annars var det här den första jag redde ut att slutföra, efter några misslyckade försök med mer komplicerade sjalar: http://www.ravelry.com/patterns/library/calais-shawl Blir inte heller så stor.
Ok, tack! Men nu har jag lagt upp till annis, och översatt mönstret, nu får vi se hur det går... Måste göra en himla massa stickmarkörer bara... :roll:
Ja, stickmarkörer behövs :lol:
Gjorde ett par pulsvärmare med en liten volang på :D
Bild

Bild
Men så irriterande!! :gaah:

Igår surfade jag vantmönster på ravelry, och jag är rätt säker på att jag kryssat i bara gratismönster - för det gör jag alltid. Jag hittade ett par fina vantar som var dubbelstickade då. Men nu hittar jag dem inte igen, trots att jag snart kollat igenom alla vantmönster på hela ravelry :hopmad:

Superirriterande!!
visslan skrev:
Kaffemoster skrev:Ramona! Så hette dem, och var INTE ett gratismönster! Fast €4 tänker jag nog inte betala.
Varför inte det? :hmm:
För att jag inte är hundra på att jag skulle sticka det öht - och sen inte säker på att jag skulle använda dem :D. Hade de två sakerna varit uppfyllda hade jag nog köpt mönstret.
Kaffemoster skrev:
visslan skrev:
Kaffemoster skrev:Ramona! Så hette dem, och var INTE ett gratismönster! Fast €4 tänker jag nog inte betala.
För att jag inte är hundra på att jag skulle sticka det öht - och sen inte säker på att jag skulle använda dem :D. Hade de två sakerna varit uppfyllda hade jag nog köpt mönstret.
Ja, det förstår jag. Trodde för ett ögonblick det var företeelsen betalmönster som ogillades. :?
Fast jag är ju själv en sådan där som samlar på mönster, för att jag någon gång i framtiden kanske etc... :lol:
visslan skrev:
Kaffemoster skrev:
visslan skrev:
Ja, det förstår jag. Trodde för ett ögonblick det var företeelsen betalmönster som ogillades. :?
Fast jag är ju själv en sådan där som samlar på mönster, för att jag någon gång i framtiden kanske etc... :lol:
Jag är i princip emot betalmönster för min egen del just för att jag samlar mönster och sen är det inte säkert att jag använder dem :P Känns så onödiga pengar om jag inte använder... Fast skulle jag hitta ett riktigt fint sjalmönster som jag kände att jag verkligen ville sticka så skulle jag nog betala för det ändå ;)
visslan skrev:
Kaffemoster skrev:
visslan skrev:
Nej, nej! (Även om jag blivit bortskämd med att det FINNS så mycket gratismönster så jag har blivit lite snål och tycker att fyra euro är lite mycket för ett enda mönster).
Har jag väl köpt ett mönster så sprider jag det inte vidare.
Jag kan nog hålla med om att jag hade förväntat mig ett lite mer avancerat mönster om jag betalade €4. Vanten ser relativt enkel ut i formen och det är bara två färger i mönstret. Däremot hade jag absolut betalat det för ett vackert spetssjalmönster med diagram och beskrivning.
Av Ponyo
Ville blev kär i denna på pop:
Bild

Men jag ville inte köpa den, dels för att den är i 50% akryl 50% ull. Och för att den ändå var ganska så dyr (200 kr)

Så jag ska sticka en perumössa. Men har ni tips på snyggt mönster runt om? Inte fiskar, för det har jag redan gjort.
Kanske hundar?
  • 1
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?