Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
Britt skrev:
solängel skrev:
Britt skrev:Garnet räckte precis :vågen: ! Jag har stickat ett par sockor och ett par vantar av två nystan ullgarn. 70 cm garn blev det kvar. Tror inte ens jag ska spara den lilla snutten. Jag är hemskt nöjd med mig själv som fick till det så precis. Ska fota och visa sen...
:tumup: Så blev det med min ruths-mössa också. Man känner sig inte så lite duktig när det passar så precis. Oftast sitter man ju med halva nystan över. Eller så fattas det typ 2 m garn...
Det är värre när det fattas...
De här var det jag stickade, ska passa ett litet barn :D spiralstickade vantar och strumpor.
Bild
:love: jättefina, det är fint med spiralstickning jag har ett par sockor på gång också
Av Umma
Kosmos skrev:Kan säga att jag är grymt nöjd med att sticka dessa på ML. Hade jag stickat var för sig hade det inte blivit två :?
Det tar sån tid, och jag har inte så mycket av den varan. Ungefär halva skaften kvar.
Bild
:vågen: Åh jättefina!!! Får mig att tänka på EC Norrsken tror jag den heter....
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:tack tack!
Den är rolig sheldon! Leksaker öht är roliga att sticka :tumup:

En helt annan fråga: Är jag gnällig som blir lite sur över att det är knutar på mitt manosgarn?? Är det ok med knutar liksom? jag tycker i alla fall inte det...
Nej, jag gillar inte heller knutar. Jag mailade till garnkorgen och frågade om man skulle behöva stå ut med knutar i kaunigarnet så att det blev skarpa färgövergångar, och hon svarade att sånt fick man räkna med.. :evil:
ja, och det blir man ju galen på!!!
:twisted:
Nu var det ju bara i ett melerat garn, och det spelade ingen roll för färgen, men jag blir lite sur ändå...
Och manos är ju så pass dyrt, så där borde det verkligen inte vara några. Jag har nog haft tur, i de 4-5 härvor jag nystat av manos har jag nog inte hittat en enda knut.

Vad gäller Kauni har jag hört att det kan vara bra att kontrollväga de nystanen. Det var någon som hade köpt ganska mycket och vägt, bara för skojs skull. Det fattades ganska många gram...
Av Umma
solängel skrev:
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:tack tack!
Den är rolig sheldon! Leksaker öht är roliga att sticka :tumup:

En helt annan fråga: Är jag gnällig som blir lite sur över att det är knutar på mitt manosgarn?? Är det ok med knutar liksom? jag tycker i alla fall inte det...
Nej, jag gillar inte heller knutar. Jag mailade till garnkorgen och frågade om man skulle behöva stå ut med knutar i kaunigarnet så att det blev skarpa färgövergångar, och hon svarade att sånt fick man räkna med.. :evil:
ja, och det blir man ju galen på!!!
:twisted:
Nu var det ju bara i ett melerat garn, och det spelade ingen roll för färgen, men jag blir lite sur ändå...
Och manos är ju så pass dyrt, så där borde det verkligen inte vara några. Jag har nog haft tur, i de 4-5 härvor jag nystat av manos har jag nog inte hittat en enda knut.

Vad gäller Kauni har jag hört att det kan vara bra att kontrollväga de nystanen. Det var någon som hade köpt ganska mycket och vägt, bara för skojs skull. Det fattades ganska många gram...
Jag ska snart börja sticka en ny BSJ i Kaunigarn, men det var inga knutar som jag kunde se. Hur gör ni med knutar då? Jag klipper ut knuten och tovar ihop ändarna om det är ullgarn, det blir nästan osynligt under förutsättning förstås att det inte är ett färgskifte som du beskriver Kaffemoster.
Är knuten i rätt färgläge tycker jag inte det spelar stor roll, bara ta av och tova ihop, eller hur man nu väljer att skarva. Men är det mitt i en annan färg är det irriterande. Samma med självrandande garn som är nystade från olika håll, så ränderna kommer i fel ordning...
Hörni, en svår fråga: är det värt att köpa knitpro strumpstickor om jag redan har fungerande metallstickor? Jag har förälskat mig i mina andra knitpro...

Man kunde ju t ex tänka att det är trevligar för omgivningen att lysna på trä-mot-trä, till skillnad från metall-mot-metall 8)
majo0322 skrev:Hörni, en svår fråga: är det värt att köpa knitpro strumpstickor om jag redan har fungerande metallstickor? Jag har förälskat mig i mina andra knitpro...

Man kunde ju t ex tänka att det är trevligar för omgivningen att lysna på trä-mot-trä, till skillnad från metall-mot-metall 8)
Jag föredrar trästickorna nuförtiden, men det blev DYRT :roll:
Innana skrev:
majo0322 skrev:Hörni, en svår fråga: är det värt att köpa knitpro strumpstickor om jag redan har fungerande metallstickor? Jag har förälskat mig i mina andra knitpro...

Jag föredrar trästickorna nuförtiden, men det blev DYRT :roll:
Jo, jag vet. Men om man bara köper ett par i taget så blir det inte riktigt lika mycket (i taget)...
När man stickar en tröja på rundsticka, hur gör man när man kommer upp till ärmhålen? Måste man dela på stycket och sticka fram och bakstycke för sig på vanliga stickor eller finns det något knep?
babette skrev:När man stickar en tröja på rundsticka, hur gör man när man kommer upp till ärmhålen? Måste man dela på stycket och sticka fram och bakstycke för sig på vanliga stickor eller finns det något knep?
Man kan fortsätta att sticka och sen klippa upp ärmhål. Men det är lite läskigt :D.

Om du söker på "steek" här på forumet borde du hitta en länk där det står en del om "steekar" just nu hinner jag inte leta upp den själv åt dig.
Användarens profilbild
Av MuuM

Om det är Knit Pros rundstickor du har behöver du ju inga strumpstickor i just de storlekarna utan kan köra Magic loop. Då är det inte många strumpstickor du behöver köpa. :)
MuuM skrev:

Om det är Knit Pros rundstickor du har behöver du ju inga strumpstickor i just de storlekarna utan kan köra Magic loop. Då är det inte många strumpstickor du behöver köpa. :)
Fast jag gillar inte att sticka med magic loop. Det brukar bli så mycket dragande av ögla :roll:
  • 1
  • 233
  • 234
  • 235
  • 236
  • 237
  • 267
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?