Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Smyfröken
FruFrid skrev:
Smyfröken skrev:Jag har ev fått tag i en QuicKutz Revolution för 500 ink frakt. Är det ett bra kap?
Har hört att den ska ta de flesta dies. Är det så?
Vad säger ni? Har ni någon erfarenhet av en sån?
Har ingen erfarenhet men att säga att den tar de flesta dies är väl att ta i? Den fixar bara tunna dies (som QK egna). Dessutom bara dem som är max 4 tum stora. Ingår förlängningsplattor för att ta border? Då skulle jag kalla det fynd, men det är ett ok pris även utan. Vet du vem som haft den och hur mycket de slitit på den? Jag har hört om flera som haft oturen att maskinen gått sönder efter viss tids användning. Är det just en revolution du vill ha? Kolla annars runt och jämför med andra maskiner och mot nypris.
Tack för ditt svar. Tänkte faktiskt inte på det där med slitage. Jag känner inte personen så jag kan ju inte vara säker på att få den sanna storyn bakom maskinen. Och jag tror inte att det ingår förlängningsplattor. Ska nog kola runt lite efter andra..

Vet du nått om Cuttlebuggen??
Användarens profilbild
Av jenn79
Snurrfian skrev:Jag har tvingat igång mig genom att vara med i Inzpiras stora tävling, det ska lämnas in bidrag varje vecka undet ett visst antal veckor efter bestämda teman. Visa gånger har det bara blivit skit det jag har skickat in men inspirationen börjar komma tillbaka! Nu sitter jag och väntar på att kamerabatterier ska laddas så jag kan fota och skicka in den här veckans bidrag... ;)
:app:
Hejja dig!
Jag skulle oxå behöva en sån grej för att komma igång.
Av FruFrid
Smyfröken skrev:
FruFrid skrev:
Smyfröken skrev:Jag har ev fått tag i en QuicKutz Revolution för 500 ink frakt. Är det ett bra kap?
Har hört att den ska ta de flesta dies. Är det så?
Vad säger ni? Har ni någon erfarenhet av en sån?
Har ingen erfarenhet men att säga att den tar de flesta dies är väl att ta i? Den fixar bara tunna dies (som QK egna). Dessutom bara dem som är max 4 tum stora. Ingår förlängningsplattor för att ta border? Då skulle jag kalla det fynd, men det är ett ok pris även utan. Vet du vem som haft den och hur mycket de slitit på den? Jag har hört om flera som haft oturen att maskinen gått sönder efter viss tids användning. Är det just en revolution du vill ha? Kolla annars runt och jämför med andra maskiner och mot nypris.
Tack för ditt svar. Tänkte faktiskt inte på det där med slitage. Jag känner inte personen så jag kan ju inte vara säker på att få den sanna storyn bakom maskinen. Och jag tror inte att det ingår förlängningsplattor. Ska nog kola runt lite efter andra..

Vet du nått om Cuttlebuggen??
Jag har första versionen av Cuttlebug och tycker den är helt ok. Den tar olika tjocklekar på dies och upp till 6 tum stora. Skulle jag köpa nytt idag skulle jag kolla efter någon som tog bredare och längre dies, tycker bland annat det finns många fina bårder.
Men jag tycker absolut att Cuttelbug är av god kvalitet och ganska prisvärd om jag minns rätt (var länge sedan jag köpte).
Användarens profilbild
Av jenn79
Lojse skrev:oh. jag skulle verkligen vilja ta tag i scrapen igen.. sonens album e baa färdigt typ till 6mån.. och han fyllde tre år nu.. dottern har inte ens fått nå album och hon är 10mån.. :oops:

jag vill.. men livet kommer ju mellan helatiden :|
Ja du - jag är i samma klubb som dig :wink: :lol: :oops:
Barn 1, tja där är iaf 1-året albumet klart :tumup:
Barn 2, fram till en 4-5 mån är det gjort
Barn 3. hmm kanske skulle ta tag i det oxå...
Barn 4, tur han bara 'r 3 veckor :fnissa:
Användarens profilbild
Av Snurrfian
jenn79 skrev:
Snurrfian skrev:Jag har tvingat igång mig genom att vara med i Inzpiras stora tävling, det ska lämnas in bidrag varje vecka undet ett visst antal veckor efter bestämda teman. Visa gånger har det bara blivit skit det jag har skickat in men inspirationen börjar komma tillbaka! Nu sitter jag och väntar på att kamerabatterier ska laddas så jag kan fota och skicka in den här veckans bidrag... ;)
:app:
Hejja dig!
Jag skulle oxå behöva en sån grej för att komma igång.
Det är faktiskt riktigt bra! Jag gjorde ett kort igår kväll som ska skickas till en nybliven familjen med en liten dotter, helt nytt sätt för mig och jag blev riktigt nöjd. Annars har jag börjat tycka att alla mina kort har börjat bli väldigt lika varandra men nu bytte jag helt och hållet och det kändes riktigt bra!
Av FruFrid
Jag vågar inte testa art journal, för tänk om det är superkul, jag har ju inte tid med fler hobbies. :lol:

Jag tror absolut att art journal kan vara rätt grej för dig Dorotea! :tumup: Det finns ett par i vår scrapförening som håller på med det (eller liknande kladd) och det verkar roligt och liksom "fritt".
Användarens profilbild
Av jenn79
HUr går det för alla?

Scraperica: nu har du ju en bebis, hinner du något? :lol:

Har inte gjort något alls under hela hösten, har inte orkat.

Har däremot köpt en hel del nya scrappsaker och en massa (gamla) tidningar :tumup: Bra för inspirationen. De ligger på toa :fnissa:

Dessutom har jag fått en scrappväska. Meningen är att den ska stå i vardagsrummet så jag snabbt kan få fram lite grejs och kort för att sitta på kvällen. Men vi har så stökiga kvällar att det inte alls har funkat :|
Av FruFrid
Idag har jag scrappat för första gången på länge.
Det var ju kul!! :tumup:
Hoppas kunna scrappa mer i år än förra året.
Mina mål för i år är dock främst att få ordning på scrapsaker och foton. Har hemsk oordning just nu.
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev:Idag har jag scrappat för första gången på länge.
Det var ju kul!! :tumup:
Hoppas kunna scrappa mer i år än förra året.
Mina mål för i år är dock främst att få ordning på scrapsaker och foton. Har hemsk oordning just nu.
:vågen:
Härligt att komma igång.

Ordning är verkligen A och O på scrappsaker. Vad saknar du och vad vill du ha?
Av FruFrid
Vi flyttade till denna lägenhet för 3 år sedan. Då var jag höggravid och ställde bara in scrapsakerna i det rum som är kontor/förråd. Jag har fortfarande inte packat upp allt utan har bara rotat i lådorna när jag behöver saker. Allt är en enda röra. Samma med foton. Har framkallat nya med jämna mellanrum men de blir liggande i sina zippåsar och ska sorteras in i lådor efter månad och år.

Så det jag behöver är tid och ork att ta tag i det hela!
Av scrapErica
Här blir det inte mycket scrappat. Tog tag i det för GDS-julbytet här på SB annars blir det mest tid vid symaskinen när det finns tid. Bebisen "behöver" ju snygga sköna kläder :P

Funderar också på om jag ska sälja av några maskiner, hade en period då jag köpte en massa saker jag "behövde" men som inte riktigt var min grej. Men var säljer man sånt?
Användarens profilbild
Av jenn79
scrapErica skrev:Här blir det inte mycket scrappat. Tog tag i det för GDS-julbytet här på SB annars blir det mest tid vid symaskinen när det finns tid. Bebisen "behöver" ju snygga sköna kläder :P

Funderar också på om jag ska sälja av några maskiner, hade en period då jag köpte en massa saker jag "behövde" men som inte riktigt var min grej. Men var säljer man sånt?
Har du FB? Där finns en köp och säljsida?
Användarens profilbild
Av jenn79
FruFrid skrev:Vi flyttade till denna lägenhet för 3 år sedan. Då var jag höggravid och ställde bara in scrapsakerna i det rum som är kontor/förråd. Jag har fortfarande inte packat upp allt utan har bara rotat i lådorna när jag behöver saker. Allt är en enda röra. Samma med foton. Har framkallat nya med jämna mellanrum men de blir liggande i sina zippåsar och ska sorteras in i lådor efter månad och år.

Så det jag behöver är tid och ork att ta tag i det hela!
Hoppas du får lite tid och ork :heart:
Av scrapErica
jenn79 skrev:Har du FB? Där finns en köp och säljsida?
Japp, det har jag. Ska leta upp den sidan. Tack!
  • 1
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?