Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bubbi, visst var det väl du som stickade ett par jeans till V?
Är det svårt?
Vad använde du för mönster?
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
puppan skrev:Bubbi, visst var det väl du som stickade ett par jeans till V?
Är det svårt?
kanske detta?? http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTblu.html
Bild
det stämmer, det var det mönstret. Jeansen är hur gosiga som helst, vi fick ett par. :loving:
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Hjälp! :help:

Hur i hela fridens namn funkar en nystvinda? Hur får jag härvan att stanna kvar? Den fälls bara ihop.
Sitter det inte en liten skruv längst ner som du kan lossa på och sen spänna åt när vindan är tillräckligt stor för din härva?
Användarens profilbild
Av MuuM
Yay me! :tumup: :app: :confettismiley: :vågen: :solsken: :banana: :jippiii:

Hehe. Märks det att jag är rätt nöjd med mig själv? Jag har lyckats sticka knuten, den tibetanska, med hjälp av empirisk stickning och mycket jämförande. Och så har jag skrivit ett diagram till den så jag kan göra den igen, på ett par muddar som jag tänkt. Det gick!!! Trots att garnet tog slut när det var ett par varv kvar, men det gör inget, för det viktigaste var klart. När jag kan fota ska jag göra det, så ni får se det enorma, fantastiska, resultatet av mitt arbete. ;-)

Nu ska jag vänta in en kompis som kommer om en kvart och så ska vi få lunch och kladdkaka! Och sticka och virka och sy och pyssla och prata!!!
Av Ponyo
puppan skrev:Bubbi, visst var det väl du som stickade ett par jeans till V?
Är det svårt?
De var inte alls svåra. Fast jag var lite rädd för ett moment där man skulle släppa en maska hela vägen ned och sedan plocka upp den igen (plus att jag inte förstod det först, men MuuM hjälpte mig där). Man måste sticka den i jeansgarnet, för de har räknat på att byxorna ska krympa 20 % (tror jag). Garnet färgar av sig när man stickar med det, men annars är det ok. Jag tyckte att modellen blev lite vid i benen, men det kan man minska om man vill.

Skulle kunna tänka mig att sticka dem igen till en kompis barn, men följa ett annat mönster och kanske i ull istället.
Av Ponyo
MuuM skrev:Yay me! :tumup: :app: :confettismiley: :vågen: :solsken: :banana: :jippiii:

Hehe. Märks det att jag är rätt nöjd med mig själv? Jag har lyckats sticka knuten, den tibetanska, med hjälp av empirisk stickning och mycket jämförande. Och så har jag skrivit ett diagram till den så jag kan göra den igen, på ett par muddar som jag tänkt. Det gick!!! Trots att garnet tog slut när det var ett par varv kvar, men det gör inget, för det viktigaste var klart. När jag kan fota ska jag göra det, så ni får se det enorma, fantastiska, resultatet av mitt arbete. ;-)

Nu ska jag vänta in en kompis som kommer om en kvart och så ska vi få lunch och kladdkaka! Och sticka och virka och sy och pyssla och prata!!!
Vad roligt! :vågen:
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:Hjälp! :help:

Hur i hela fridens namn funkar en nystvinda? Hur får jag härvan att stanna kvar? Den fälls bara ihop.
Sitter det inte en liten skruv längst ner som du kan lossa på och sen spänna åt när vindan är tillräckligt stor för din härva?
Jag kom på det strax efter att jag postat inlägget :D
Fick den plus en nystare i morse, men har inte hunnit testa ordentligt än för Ville skulle givetvis hjälpa till. Och han envisades med att veva åt fel håll hela tiden. Det blev en himla pannkaka av härvan, så nu måste jag reda ut den.
Användarens profilbild
Av ellla
wohoo! Första stickiga julklappen klar! Samuels fantastiska faster ska få en spetssjal. Hon kommer alltid ihåg alla bemärkelsedagar och namnsdagar och skickar presenter till Arvid varje månad.
En Bild

bilden är snodd från http://www.icakuriren.se/Hem-Tradgard/G ... te-sjalen/

Den blev gigantisk efter tvätten, så jag vågade inte blocka den alls utan försökte torka den plant så att den inte skulle dra ut sig ännu mer.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ellla, vilken vacker sjal!

Jag har just stickat klart mönstervarven på min tvåändsmössa. Nu ska jag gå och hämta beskrivningen och minska och göra klart den. Kanske kan jag hitta sidentvålen och filta den lite idag, till och med. Det går kanske med grummes såpa också?

Edit: Jag tror jag tar ett varmt bad först. :-) Jag har fått order om att göra saker jag tycker om och mår bra av. Ergo - bada just nu!
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:Ellla, vilken vacker sjal!

Jag har just stickat klart mönstervarven på min tvåändsmössa. Nu ska jag gå och hämta beskrivningen och minska och göra klart den. Kanske kan jag hitta sidentvålen och filta den lite idag, till och med. Det går kanske med grummes såpa också?

Edit: Jag tror jag tar ett varmt bad först. :-) Jag har fått order om att göra saker jag tycker om och mår bra av. Ergo - bada just nu!
Det tycker jag låter sunt!
Bada på!
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:
erisara skrev:Det är en nackdel med både stickning och sömnad, det går inte att göra i badet. Men läsa sticktidninghar går ju bra.
Så sant!
Annars skulle jag nog bada mer :lol:
Min andra last är böcker, vanliga böcker, så det går utmärkt att bada då och då. :-)
  • 1
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 267

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?