Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vilket märke är det på din maskin?

Pfaff
19
18%
Husqvarna
59
56%
Janome
6
6%
Bernina
9
8%
Brother
6
6%
Singer
7
7%
Användarens profilbild
Av ernamalin
Huskystar 215. och suktar efter en overlock :roll:
Användarens profilbild
Av Elsa
Husqvarna! :)
Användarens profilbild
Av He.ma
Jag har en Husqvarna Viking som fortfarande "doftar" ny :D Super nöjd!! Känns såååå lyxigt att sy med en ny maskin efter att ha haft -barnens gammelfarmors maskin- :? men den ska få kila vidare o glädja :wink: svägerskan istället...
Användarens profilbild
Av Åsa mamma till 4
En husqvarna Lily och en Husqvarna Huskylock 936 syr jag på.
Användarens profilbild
Av Jempa_L
Klickade i Husqvarna... Har en meister 145 som jag fick i födelsedagspresent av sambon för många år sedan. Tydligen ska den vara tillverkad av Husqvarna men säljs under annat namn. Har även en "riktig" Husqvarna Viking, Huskylock 910.
Av ninen
Husqvarna från typ 1974
Användarens profilbild
Av tinaw
En Husqvarna Prisma 945. En slitvarg med basnyttosömmar och ett par dekorsömmar. Datastyrd. Gillar den, men den börjar bli sliten!

Och så har jag en Huskylock 34D (overlock).
Användarens profilbild
Av 4ungar
En sprillans ny husqvarna :eld:

(overlocken är en elna)
Användarens profilbild
Av Lingling
Har en Bernina 130, en rätt basic maskin från 90-talet, var det jag önskade mig, ville ha en med knapphålsautomatik, men inte mkt mer (som kan gå sönder), ville ha en bernina (inkörd påsåna); ibland har den krånglat, lite, men den fungerar för det mesta, sytt kläder på den och nu köpte jag till ett quiltbord och matarfot och försöker hinna sy lapptäcken med den.
Tyvärr ingen given plats där den stå framme, så just nu kommer jag mig inte för (utan stickar mest)
(drömmer lite om en sån där hornmöbel ...)
(Drömmer om en Bernina 430QE med broderimodul också ... och kanske en overlock)
Delfinen_78 skrev:Här hemma är det fullt av symaskiner (4 st med overlocken inräknad - sambon är lite knäckt över det och tycker att det ät symaskiner överallt :wink: ), men alla är Husqvarna.
---
Kan jag få komma över och låna av dig om jag behöver? Fast jag äär inte så inkörd på huskvarna.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har den vanligaste :wink:
Användarens profilbild
Av Panakeia
Jag har en Pfaff
men funderar på att byta ut den, den är så HIMLA högljudd.....
vill inte ha en husqvarna, funderar på en bernina...
Användarens profilbild
Av Monia
Just nu syr jag med nya Janome DC3050 men jag har även en Husqvarna Automatic som precis har kommit hem från service utan anmärkning! :D
Linda B skrev:Fick en Singer Pretty Woman av mamma när jag flyttade hemifrån. Då var jag allergisk mot rosa och gissa vilken färg det är på denna maskin......???? Tur att den är bra att sy med!!! :D
Vad kul att den är rosa och heter Pretty Woman :D
Av Mumskickan
Jag har en pfaff som jag fick i 30-årspresent för ett år sedan. Den är jag mycket nöjd med. Sedan så fick jag en singer trampmaskin härom dagen av de som köpte vår lägenhet (blir nog mest prydnad)
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Panakeia skrev:Jag har en Pfaff
men funderar på att byta ut den, den är så HIMLA högljudd.....
vill inte ha en husqvarna, funderar på en bernina...
Mamma har en Bernina, den är jättebra. Hon har en lite mer avancerad maskin (eller den var iaf det när hon köpte den för typ 20 år sedan :lol: ). Den väger ett ton, men syr väldigt bra.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?