- tis jul 26, 2005 17:36
Bilden på när Juni sitter i Toddlern har jag tyvärr inte själv. Men jag vet ju vem som har ;0)
Saken med Toddlern är ju oxå att sittytan är bredare, vilket ju ökar komforten för äldre barn. Tyckte att det var stor skillnad på den gamla och nya Patapum när det gällde att bära större barn! Benen kom ju liksom upp mer med den nya, och hängde inte rakt ner och dinglade lika mt som med den gamla.
Ja, jag antar iaf att det är smaksaker det här med selar å sjalar! Själv så är jag inte ritkigt nöjd med sele alls... då jag är helt fräst i Bababundlern som jag hittills burit i. Får ju itne till det så att det känns lika bekvämt alls. Är mer inne på Sutemi nu... men vet inte hur jag ska få till att prova en innan jag bestämmer mig. *klurar vidare*
Annsofi skrev:När det gäller Toddlern så är det just för att barnet inte kan sitta med armarna ovanför som den inte rekommenderas för mindre barn. Barnet kan dock sträcka ut armarna på sidorna men har axelremmarna över sig. Lite svårt att förklara men jag råkar veta att Linni har ett bra fotoJag tyckte att hon satt sådär i den gamla. Lite svajigare... men så är hon ju bara ett halvår oxå. Men i Toddlern så satt hon mer emot kroppen på mig och det blev därmed stabilare. Den gamla Patamumen slutade som du säger strax under armhålorna på henne. Jag gillade de två nyare variatnerna av Ergon och Patapum bättre, mkt just för att ryggstödet var längre. Men det är kanske en smaksak! Provade ju att bära mina två äldre barn i den oxå, 3½ och 2 år! Det funkade oxå jättebra!Linni - när du provade den vanliga Patapum - tyckte du inte den gick upp bra över hennes rygg? Inte ända upp till axlarna/nacken förstås men strax under armhålorna eller?
Bilden på när Juni sitter i Toddlern har jag tyvärr inte själv. Men jag vet ju vem som har ;0)
Saken med Toddlern är ju oxå att sittytan är bredare, vilket ju ökar komforten för äldre barn. Tyckte att det var stor skillnad på den gamla och nya Patapum när det gällde att bära större barn! Benen kom ju liksom upp mer med den nya, och hängde inte rakt ner och dinglade lika mt som med den gamla.
Ja, jag antar iaf att det är smaksaker det här med selar å sjalar! Själv så är jag inte ritkigt nöjd med sele alls... då jag är helt fräst i Bababundlern som jag hittills burit i. Får ju itne till det så att det känns lika bekvämt alls. Är mer inne på Sutemi nu... men vet inte hur jag ska få till att prova en innan jag bestämmer mig. *klurar vidare*