Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Linni
Annsofi skrev:När det gäller Toddlern så är det just för att barnet inte kan sitta med armarna ovanför som den inte rekommenderas för mindre barn. Barnet kan dock sträcka ut armarna på sidorna men har axelremmarna över sig. Lite svårt att förklara men jag råkar veta att Linni har ett bra foto :wink: Linni - när du provade den vanliga Patapum - tyckte du inte den gick upp bra över hennes rygg? Inte ända upp till axlarna/nacken förstås men strax under armhålorna eller?
Jag tyckte att hon satt sådär i den gamla. Lite svajigare... men så är hon ju bara ett halvår oxå. Men i Toddlern så satt hon mer emot kroppen på mig och det blev därmed stabilare. Den gamla Patamumen slutade som du säger strax under armhålorna på henne. Jag gillade de två nyare variatnerna av Ergon och Patapum bättre, mkt just för att ryggstödet var längre. Men det är kanske en smaksak! Provade ju att bära mina två äldre barn i den oxå, 3½ och 2 år! Det funkade oxå jättebra!

Bilden på när Juni sitter i Toddlern har jag tyvärr inte själv. Men jag vet ju vem som har ;0)

Saken med Toddlern är ju oxå att sittytan är bredare, vilket ju ökar komforten för äldre barn. Tyckte att det var stor skillnad på den gamla och nya Patapum när det gällde att bära större barn! Benen kom ju liksom upp mer med den nya, och hängde inte rakt ner och dinglade lika mt som med den gamla.

Ja, jag antar iaf att det är smaksaker det här med selar å sjalar! Själv så är jag inte ritkigt nöjd med sele alls... då jag är helt fräst i Bababundlern som jag hittills burit i. Får ju itne till det så att det känns lika bekvämt alls. Är mer inne på Sutemi nu... men vet inte hur jag ska få till att prova en innan jag bestämmer mig. *klurar vidare*
Användarens profilbild
Av miriel
Linni: ÄR det okej att lägga upp bilden på dig å lilltjejen?
Av Linni
miriel skrev:Linni: ÄR det okej att lägga upp bilden på dig å lilltjejen?
Absolut :0) Då får jag ju se det ordentligt själv oxå... :0)
Användarens profilbild
Av Cayenne
Angående vikt, så väger mina barn ganska lite. 4½-åringen väger kanske 16-18 kg. Min 3½-åring väger ca 11 kg.....Hon vägde 8 kg när hon var ett år.

Så några 25 kg-barn kommer inte jag bära. Lilltösen som är mitt största barn, väger kanske 7 kg. Hon är 5 månader. Enligt kurvan kommer hon väga 25 kg när hon är drygt 7 år. 18 kg kommer hon väga när hon är 4½ år. Hon ligger på medelkurvan för tjejer.
Användarens profilbild
Av miriel
Linni skrev:Absolut :0) Då får jag ju se det ordentligt själv oxå... :0)
Här kommer då Linn med sex månaders Juni; i Patapum Toddler. Ta da!:

Bild

och sedan som jämförelse Gentaro 2år i samma sele:

Bild

:D
Användarens profilbild
Av naimiez
Linni skrev:
Hur gör ni med mobiltelefon etc....plånbok? Det jag saknar på en ficka som de andra har.

Nästa fråga: saknar vi att inte kunna bära på höften?
Användarens profilbild
Av Anso
naimiez skrev:
Linni skrev:
Hur gör ni med mobiltelefon etc....plånbok? Det jag saknar på en ficka som de andra har.

Det går bra att vrida även Patapumen en liten bit emot höften. Hanna blir i alla fall nöjd.
Användarens profilbild
Av miriel
naimiez skrev: Hur gör ni med mobiltelefon etc....plånbok? Det jag saknar på en ficka som de andra har.
Vi har oftast varsin ryggsäck med eftersom det alltid behövs blöjor, ombyten och allehanda tillbehör till barnen :wink:
Men visst ibland kanske man kan sakna Ergons ficka... Är man lite händig kan man nog tråckla på en ganska lätt...
naimiez skrev: Nästa fråga: saknar vi att inte kunna bära på höften?
Jag har nu testat Nya Ergon på höften, visst funkar det, men nej det är inget jag saknar...bär faktiskt då hellre i en bra ringsjal...
Men det är jag det... :D
Användarens profilbild
Av naimiez
miriel skrev:Jag har nu testat Nya Ergon på höften, visst funkar det, men nej det är inget jag saknar...bär faktiskt då hellre i en bra ringsjal...
Men det är jag det... :D
Är en sjal från ringsjal.td en bra? Eller tänker du på typ Ringo (så dyr bara)? Har en NOVA....
Av Linni
naimiez skrev: Hur gör ni med mobiltelefon etc....plånbok? Det jag saknar på en ficka som de andra har.

Jag har ju inte skaffat mig nån Toddler än. Håller fortfarande på och klurar på vilken typ av sele det ska bli. Prövade ju bara under ett dygn ungefär, den och nya ergon.
Och visst lockas jag lite av fickan på Ergon men det är ju sällan som jag går själv med bara Juni och ingen annan... så nån mer väska får jag ju alltid med mig ändå. Och man kan ju ha en midjeväska eller nåt om man vill oxå :0) Behöver ju inte vara en som hör till selen heller för den delen, även om det säkert är snyggt!

Att bära på höften i sele är inget jag saknar. För höftbärande är ju inte nåt jag ägnar mig åt så mkt. Mer bara väldigt korta stunder... och då vette17 om en sele skulle passa mig ändå. Har beställt en ringsjal som jag hoppas kommer fylla mitt behov av korta snabba bärningar, typ när hon inte vill sitta i vagnen eller så! En sele känns som nåt man har på lite halvkorta/långa planerade bärturer ändå... och då är det väl inte ofta man bär på höften?? Eller? Ja, andra kanske förstås gör det, vad vet jag??!!
Tror inte att jag skulle sakna just den biten iaf!

Fickorna, det formsydda (vet fortfarande om man säger så eller inte) höftbältet och vadderingen på Ergon är det som talar för en ergo enligt mig.

Det som talar för Toddlern är att den är stilren, billigare, mina större barn satt snäppet bättre i den och den saknar fjälrilar :0)

Fast jag skulle ju vilja prova en Sutemi innan jag skaffar mig en sele jag! Får se om det går att få till eller om jag chansar på att den antingen är bäst eller inte bättre och tar en av de två jag provat!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?