Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Rawa
Ingrid skrev:
Rawa skrev:Jag har inga länkar tyvärr, inga publika länkar i alla fall :wink: men jag kan rekommendera boken Fabric Refecense för den som är verkligt intresserad! Den är en genomgång av egenskaper och produktionsprocessen för de flesta textila fibrer vi använder idag samt produktionsprocessen från fiber till garn/tråd vidare till tyg och efterbehandlingar. Den är verkligen inte eco-fokuserad utan är en bred genomgång med fokus på textila matieral och dess egenskaper.
Det låter som en väldigt intressant bok! Men just nu är jag för trött och sliten pga av min allmänt arbetsamma situation privat, så jag skulle inte jag orka läsa en bok på engelska nu. I så fall får jag ta det om ett halvår, när det borde ha lättat. Du har inte något tips på någon litteratur på svenska också, Rawa? Går du på någon textilutbildning, det verkar så? Du verkar kunna allt det där som jag skulle vilja veta också :D

Skulle vara roligt om du hade något tips på någon bra enstaka kurs som man kunde läsa om det här med textilberedning och produktion. Jag har varit inne på att läsa det på distans någon gång för att komplettera mina kunskaper i miljö och kemi, och som räcker ganska långt när det gäller att bedöma miljöaspekter, men jag kan tyvärr alldeles för lite om hur textilproduktion går till för att riktigt kunna få till det.
Jag är utbildad skräddare och hade många lärare var yrkesverksamma i modebranschen innan eller parallellt med lärarjobbet vilket var jättebra för oss elever :D . Nu har jag sökt vidareutbildning mot textil produktutveckling och konfektionsindustrin och kommit in :vågen: .

Textilhögskolan i Borås har några distanskurser som är väldigt bra, bla Textil materiallära, de är på heldistans med ett eller två obligatoriska närvarotillfällen (labb/tenta). Där finns också kurser och utbildningar med föreläsningar på plats om man har möjlighet att vara på plats. Det är den skolan som gäller om man vill vidare mot konfektions-, beklädnads- eller annan textil produktutveckling, entreprenörskap eller produktion :tumup: .
Av Cärlek
Grattis till att du kom in på utbildningen Rawa! Kul!

Ja, boken låter intressant, får fördjupa mig mer i ekotyger och annat efter förlossningen, nu är det massa bebisförberedelser som går före :D

Borås är för övrigt en bra skola och trevlig stad Ingrid!
Användarens profilbild
Av Ingrid
Rawa skrev:Jag är utbildad skräddare och hade många lärare var yrkesverksamma i modebranschen innan eller parallellt med lärarjobbet vilket var jättebra för oss elever :D . Nu har jag sökt vidareutbildning mot textil produktutveckling och konfektionsindustrin och kommit in :vågen: .

Textilhögskolan i Borås har några distanskurser som är väldigt bra, bla Textil materiallära, de är på heldistans med ett eller två obligatoriska närvarotillfällen (labb/tenta). Där finns också kurser och utbildningar med föreläsningar på plats om man har möjlighet att vara på plats. Det är den skolan som gäller om man vill vidare mot konfektions-, beklädnads- eller annan textil produktutveckling, entreprenörskap eller produktion :tumup: .
Oj, vad roligt! Och grattis att du har kommit in på kursen som du ville gå! Och tack för tipsen om kurser. Det är kurser på just högskolan i Borås som jag har tittat på men det är lite svårt att veta vad som kan vara bäst. Men då ska jag titta lite extra på den i Textil materiallära. Just nu har jag ingen som helst möjlighet att studera på plats, så distanskurser är helt perfekt. Det lär väl inte bli aktuellt heller förrän tidigast om något år skulle jag tro. Det skulle vara väldigt intressant att kunna koppla ihop kunskap om textil produktion, med mina kunskaper om miljö. Jag kanske kan få PM:a dig för lite tips när jag börjar fundera på att söka kurser på allvar, om det är OK?
Användarens profilbild
Av Ingrid
Cärlek skrev:Borås är för övrigt en bra skola och trevlig stad Ingrid!
Det låter ju lovande! Jag har varit där ett par gången på textilmässa ute på ett gammalt industriområde, och då har jag åkt över dagen. Det är ju förhållandevis lätt att åka till Borås från Västerås, eftersom Göteborgståget går förbi oss här i Västerås. Kommer du från Borås, eller har du läst där, Cärlek?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?